- Hirdetés -

Összefog a Dell és a Lonely Whale

|

- Hirdetés -

A Dell Inc. és a Lonely Whale, NextWave néven indít útjára egy együttműködésre alapozott nyílt kezdeményezést a General Motors, a Trek Bicycle, az Interface, a Van de Sant, a Humanscale, a Bureo és a Herman Miller részvételével. A NextWave vezető technológiai és fogyasztóközpontú vállalatokat tömörít, célja pedig az első kereskedelmi léptékű, óceáni műanyaghulladékot hasznosító beszállítói lánc kiépítése. A csoport további támogatói közé tartozik az ENSZ Környezetvédelmi Programja, a 5Gyres Institute, a Londoni Zoológiai Társaság és a New Materials Institute.
Kutatások szerint hozzávetőleg 8 millió tonna műanyaghulladék jutott az óceánba 2010-ben, és ha a jelenlegi tendencia változatlan marad, 2025-re több mint 150 millió tonnányi műanyaghulladék kerül az óceánok vizeibe. Ez nem csupán a létfontosságú óceáni ökoszisztémákra – például a halneveldékre és korallzátonyokra – jelent veszélyt, de negatív hatással van az óceáni fajok és az emberek egészségére, valamint élettartamára is.
A NextWave tagjai közösen vállalják a felelősséget egy fenntartható modell kidolgozásáért, amellyel úgy csökkenthető jelentős mértékben az óceánba jutó műanyaghulladék, hogy ez egyben gazdasági és társadalmi előnyökkel is jár az érdekelt felek számára. A csoport biztosítja, hogy a létrejövő beszállítói lánc rendelkezik az igények kielégítéséhez szükséges infrastruktúrával és támogatással, illetve megfelel a világszerte elismert társadalmi és környezetvédelmi normáknak. Végül a kezdeményezés a visszakövetési rendszeren keresztül igazolja a beszállítói lánc és az annak eredményeként létrejövő termékintegráció átláthatóságát, a hatást pedig külső, harmadik fél bevonásával ellenőrzik.
A csoportot a Lonely Whale hívja életre – egy olyan nem kormányzati szervezet, amelynek célja, hogy az emberek közelebbről megismerjék az óceánokat. Ezt gyermekkori ismeretterjesztéssel, fogyasztói kampányokkal és piaci alapú megoldásokkal igyekeznek elérni. A NextWave az óceáni hulladék kérdésével foglalkozó tudósokkal és az ügy támogatóival aktívan együttműködve igyekszik kidolgozni egy olyan fenntartható modellt, amely a környezet és a parton élő közösségek igényeinek egyaránt megfelel. A kezdeményezést az ENSZ Környezetvédelmi Programja is támogatja, és arra biztatja a magánszektorban tevékenykedő partnereit, hogy a Clean Seas (Tiszta tengerek) kampányhoz csatlakozva is kifejezzék az ügy iránti elhivatottságukat.
A NextWave becslése szerint együttes erővel több mint 1360 tonnányi műanyag óceánba jutását akadályozhatják meg öt éven belül, ami nagyjából 66 millió vizespalack tömegének felel meg.
Fontos továbbá, hogy a tagok vállalták a működésük során és a beszállítói láncban felhasznált műanyag mennyiségének csökkentését. Amellett, hogy a műanyaghulladék óceánba kerülésének megállításán dolgoznak, rendkívül fontos, hogy a vállalatok a saját maguk által kibocsátott műanyag mennyiségét is felmérjék, majd megszüntessék és/vagy jelentősen csökkentsék az egyszer használatos és nem újrahasznosítható műanyagok használatát.
„Az együttműködés alapvető fontosságú az óceáni műanyaghulladék kérdésének kezelésében. Izgatottan várom a partnerkapcsolat kiépítését a többi iparág vezetőivel, és hogy velük együtt megoldásokat találjunk arra, miként lehet a hulladékból értéket teremteni” – mondta Kevin Brown, a Dell beszállítói láncért felelős igazgatója.
A kezdeményezés a Dell és a Lonely Whale kapcsolatának eredményeként jött létre. 2015-ben a Dell Adrian Grenierrel, a Lonely Whale alapítójával együttműködve elindította a Lonely Whale VR Experience (Lonely Whale virtuálisvalóság-élmény) programot. E program célja, hogy a vállalatok és a fogyasztók figyelmét felhívja az óceánba jutó műanyaghulladék veszélyeire. 2017 februárjában a Dell meghirdette első olyan kísérleti programját, amelynek keretében óceáni műanyaghulladékból készítenek csomagolásokat. Emellett támogatta az ENSZ Környezetvédelmi Programja által indított Clean Seas kezdeményezést, amelynek köszönhetően több mint 33 ország vesz részt a tengerbe jutó hulladék csökkentésében. Júniusban a Dell és a Lonely Whale felszólalt az ENSZ 2017-es Óceán Konferenciáján, ahol a Dell kifejezte elkötelezettségét az ENSZ 14. számú fenntartható fejlődési célja mellett.
A Dell a 2020 Legacy of Good néven futó terve részeként már régóta támogat olyan programokat, amelyek segítik a körforgásra épülő gazdaság működését. Ha további részleteket szeretne megtudni a kezdeményezésről, látogasson el a NextWavePlastics.org webhelyre. A Dell óceáni hulladékok kezelésével kapcsolatos munkájáról pedig a Dell óceáni műanyaghulladék programját ismertető oldalon olvashat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...

Új kommunikációs vezetővel erősít az Electrolux

2022. október 1-től Bacskainé Ruska Mónika felel a svéd háztartásigép-gyártó vállalat országos vállalati kommunikációjáért. A szakember 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik kommunikáció, CSR, fenntarthatóság, közkapcsolat és PR területen.Nyíregyházán és Pécsett folytatott tanulmányai után a...

A nők dönthetik el, mely cégek élik túl a válságot

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából....

Újabb fordulat a Twitter-sztoriban

A Twitter elutasította Elon Musk megújított 44 milliárd dolláros vételi ajánlatát a közösségi médiavállalatra - közölték a milliárdos vállalkozó ügyvédei csütörtökön, akik azt kérik, hogy a Delaware állambeli bíróság függessze fel az adásvétel körülményei...

Élen a Femina a női oldalak között

Magabiztosan vezette a női oldalakat rangsorát több mint 3,3 millió havi látogatóval a femina.hu szeptemberben, a második nlc.hu több mint 2,9 millió látogatót vonzott – derül ki a DKT legfrissebb havi elemzéséből. A napi...

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egy fesztivál ami, csak lányoknak szól

Egy fesztivál lányoknak a lányokért és a közös jövőnkért. Képzeljünk el egy hagyományos pályaorientációs napot, és felejtsük is gyorsan el! Milyen lehet egy nap alatt megmenteni a bolygót, robotokat idomítani, tornyot építeni valamelyik érzékszervünk...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az Inspiráló Nőket

Két év kihagyás után idén újra átadta a Femcafé.hu az Inspiráló Nők Díját. A nemrég megújult női portál olvasói soha eddig nem tapasztalt lelkesedéssel nyilvánítottak véleményt, több, mint százezer voksot adtak le a hét...

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...
- Hirdetés -

Don't Miss

Marics Petivel, Sápi Viviennel és közönségtalálkozóval kampányolt a CCC

Két hazai influencert, Marics Petit és Sápi Vivient kérte fel a CCC 2022-es BTS kampányára. A Game Garage Playoffs kampánnyal az Y és Z generáció tagjait szerették volna megszólítani, ehhez minden médiafelületet felhasználtak. A fiatalok...

A helyzetünk stabil

A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi....

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egyre nagyobb problémát jelentenek az elektronikai hulladékok

2019-ben például 53,6 millió tonna keletkezett, amelynek több mint 80 százaléka ismeretlen helyen – nem hivatalos hulladéklerakóhelyeken, hulladéktelepeken, bontókban – végezte, és amelyből csupán 10 millió tonna volt az a mennyiség, amelyet dokumentáltan és...

Így állunk az energiatakarékos eszközökkel

A vásárlók fontosnak tartják, hogy az eszközeik energiatakarékosak legyenek, azonban az energiacímkék jelentésével a többségük nincs tisztában, és nem mindenki hajlandó jelentősen többet fizetni a jobb energiabesorolású gépekért – derült ki az Euronics Műszaki...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....