- Hirdetés -

Összefog a Dell és a Lonely Whale

|

- Hirdetés -

A Dell Inc. és a Lonely Whale, NextWave néven indít útjára egy együttműködésre alapozott nyílt kezdeményezést a General Motors, a Trek Bicycle, az Interface, a Van de Sant, a Humanscale, a Bureo és a Herman Miller részvételével. A NextWave vezető technológiai és fogyasztóközpontú vállalatokat tömörít, célja pedig az első kereskedelmi léptékű, óceáni műanyaghulladékot hasznosító beszállítói lánc kiépítése. A csoport további támogatói közé tartozik az ENSZ Környezetvédelmi Programja, a 5Gyres Institute, a Londoni Zoológiai Társaság és a New Materials Institute.
Kutatások szerint hozzávetőleg 8 millió tonna műanyaghulladék jutott az óceánba 2010-ben, és ha a jelenlegi tendencia változatlan marad, 2025-re több mint 150 millió tonnányi műanyaghulladék kerül az óceánok vizeibe. Ez nem csupán a létfontosságú óceáni ökoszisztémákra – például a halneveldékre és korallzátonyokra – jelent veszélyt, de negatív hatással van az óceáni fajok és az emberek egészségére, valamint élettartamára is.
A NextWave tagjai közösen vállalják a felelősséget egy fenntartható modell kidolgozásáért, amellyel úgy csökkenthető jelentős mértékben az óceánba jutó műanyaghulladék, hogy ez egyben gazdasági és társadalmi előnyökkel is jár az érdekelt felek számára. A csoport biztosítja, hogy a létrejövő beszállítói lánc rendelkezik az igények kielégítéséhez szükséges infrastruktúrával és támogatással, illetve megfelel a világszerte elismert társadalmi és környezetvédelmi normáknak. Végül a kezdeményezés a visszakövetési rendszeren keresztül igazolja a beszállítói lánc és az annak eredményeként létrejövő termékintegráció átláthatóságát, a hatást pedig külső, harmadik fél bevonásával ellenőrzik.
A csoportot a Lonely Whale hívja életre – egy olyan nem kormányzati szervezet, amelynek célja, hogy az emberek közelebbről megismerjék az óceánokat. Ezt gyermekkori ismeretterjesztéssel, fogyasztói kampányokkal és piaci alapú megoldásokkal igyekeznek elérni. A NextWave az óceáni hulladék kérdésével foglalkozó tudósokkal és az ügy támogatóival aktívan együttműködve igyekszik kidolgozni egy olyan fenntartható modellt, amely a környezet és a parton élő közösségek igényeinek egyaránt megfelel. A kezdeményezést az ENSZ Környezetvédelmi Programja is támogatja, és arra biztatja a magánszektorban tevékenykedő partnereit, hogy a Clean Seas (Tiszta tengerek) kampányhoz csatlakozva is kifejezzék az ügy iránti elhivatottságukat.
A NextWave becslése szerint együttes erővel több mint 1360 tonnányi műanyag óceánba jutását akadályozhatják meg öt éven belül, ami nagyjából 66 millió vizespalack tömegének felel meg.
Fontos továbbá, hogy a tagok vállalták a működésük során és a beszállítói láncban felhasznált műanyag mennyiségének csökkentését. Amellett, hogy a műanyaghulladék óceánba kerülésének megállításán dolgoznak, rendkívül fontos, hogy a vállalatok a saját maguk által kibocsátott műanyag mennyiségét is felmérjék, majd megszüntessék és/vagy jelentősen csökkentsék az egyszer használatos és nem újrahasznosítható műanyagok használatát.
„Az együttműködés alapvető fontosságú az óceáni műanyaghulladék kérdésének kezelésében. Izgatottan várom a partnerkapcsolat kiépítését a többi iparág vezetőivel, és hogy velük együtt megoldásokat találjunk arra, miként lehet a hulladékból értéket teremteni” – mondta Kevin Brown, a Dell beszállítói láncért felelős igazgatója.
A kezdeményezés a Dell és a Lonely Whale kapcsolatának eredményeként jött létre. 2015-ben a Dell Adrian Grenierrel, a Lonely Whale alapítójával együttműködve elindította a Lonely Whale VR Experience (Lonely Whale virtuálisvalóság-élmény) programot. E program célja, hogy a vállalatok és a fogyasztók figyelmét felhívja az óceánba jutó műanyaghulladék veszélyeire. 2017 februárjában a Dell meghirdette első olyan kísérleti programját, amelynek keretében óceáni műanyaghulladékból készítenek csomagolásokat. Emellett támogatta az ENSZ Környezetvédelmi Programja által indított Clean Seas kezdeményezést, amelynek köszönhetően több mint 33 ország vesz részt a tengerbe jutó hulladék csökkentésében. Júniusban a Dell és a Lonely Whale felszólalt az ENSZ 2017-es Óceán Konferenciáján, ahol a Dell kifejezte elkötelezettségét az ENSZ 14. számú fenntartható fejlődési célja mellett.
A Dell a 2020 Legacy of Good néven futó terve részeként már régóta támogat olyan programokat, amelyek segítik a körforgásra épülő gazdaság működését. Ha további részleteket szeretne megtudni a kezdeményezésről, látogasson el a NextWavePlastics.org webhelyre. A Dell óceáni hulladékok kezelésével kapcsolatos munkájáról pedig a Dell óceáni műanyaghulladék programját ismertető oldalon olvashat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...

Érdemes komolyabban venni a TikTokot

A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt. Míg a TikTok korábban csupán 15-30...

Új főszerkesztő az Mfor.hu-nál

A mai naptól Csabai Károly tölti be az Mfor.hu és a Privátbankár.hu főszerkesztői posztját, a felelős szerkesztő pedig Székely Sarolta lett. A lapcsoporthoz tartozik az említett online hírportálok mellett a Piac&Profit online gazdasági portál és...

Közös hírszerkesztőséget hoz létre az EU

Az álhírek elleni küzdelem újabb lépéseként közös hírszerkesztőséget hoz létre Brüsszelben az Európai Unió 16 nemzeti hírügynökség bevonásával – írja beszámolójában a Népszava. Egyelőre két évre tervezik a munkát, amire 1,8 millió eurót biztosítanak....

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén novemberben újabb 10 vállalat vette át az alapítók és az előző év nyerteseiből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A 22. Üzleti Etikai Díjátadó Gála ünnepségen szép számmal jelen voltak az előző...

Premierözönnel ünnepel a TV Paprika

Korábban soha nem látott mennyiségű premier-tartalommal készül a TV Paprika az idei adventi és a karácsonyi időszakra. A 40 órányi újdonság december elsejétől folyamatosan képernyőn lesz: az új ünnepi saját gyártású sorozatban hazai mesterszakács,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az élhetőbb bolygóért ötleteltek

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért. A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság...

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

DATA