- Hirdetés -

Összefogás a belső kommunikáció fejlesztéséért

|

A gazdálkodó szervezetek számára a koronavírus kapcsán különös mértékben fókuszba kerülő belső kommunikáció fejlesztéséért szövetségre lépett egymással a terület három hazai szereplője. Az okostelefonon futó, digitalizált belső kommunikációs eszközt fejlesztő startup cégként a Talk-A-Bot, a vállalati kommunikációs rendszerek kutatására és fejlesztésére specializálódott Ispiro Consulting, valamint a belső kommunikációs tanácsadással foglalkozó Ferling PR a vállalatok belső kommunikációs kultúrájának újrafogalmazását tűzte ki maga elé. A nem szokványos vállalati együttműködést a technológia fejlődése, valamint a koronavírus teremtette új szervezeti kihívások hívták életre.

Mind a termelő, mint a szolgáltató vállalatok lételeme az együttműködés, amelyet a kommunikáció teremt meg. Ez köt össze vezetőt beosztottal, kollégát a kollégával, szervezeti egységet a másikkal. Ezért is meglepő, hogy Magyarországon milyen kevés szervezet foglalkozik stratégiai szinten, tudatosan saját belső kommunikációjával. A koronavírus által befolyásolt életünkben a tét jelentős: a nem jól tervezett, elavult kommunikációs struktúrák megszakadó információ áramláshoz vezetnek, amelyek konfliktusokban, vagyis pénzben mérhető veszteségben jelentkeznek. A vállalatok belső kommunikációjának fejlesztését kitűző összefogás ezen kíván változtatni.

“A COVID-19 minden eddiginél markánsabban és könyörtelenebbül mutatott rá, mennyire fontos, hogy a kollégák szót értsenek egymással és a cégen belüli kommunikációs feladatok a helyükre kerüljenek.”, mondta Mezriczky László, az Ispiro Consulting ügyvezető igazgatójaként, az összefogás szervezeti kompetenciára fókuszáló tagjaként.

Az Ispiro Consulting a vállalati formális és informális kommunikációs teret egyben kezelve alakította ki elemző-fejlesztő koncepcióját, mely segít a szervezetnek megismernie önmagát, azonosítania a kritikus pontokat és ezen keresztül rátalálni a hatékony, áramvonalas, lean információ cserére.

“A vállalatoknak készített belső kommunikációs eszközünk összekapcsolja a vezetést a szervezet dolgozóival. Az alkalmazottak okostelefonján lévő Viberen, Teams-en és applikáción akár egyszerre is használható CHEQ könnyű és gyors üzenetalkotást kínál, az alkalmazottak onboarding-ját, továbbá a kommunikáció azonnali mérését. A CHEQ-en keresztül az általános üzenetek mellett egyénnek szóló titkosított dokumentumok is küldhetők, mellyel a belső kommunikáció hatékony irányítása mellett a HR osztályok feladatainak, költségeinek csökkentéséhez is hozzájárulunk.”, mondta Deliága Ákos, a Talk-A-Bot ügyvezető igazgatója.

Az összefogásban a tartalmi tanácsadással foglalkozó FERLING Kft. ügynökségi gyakorlatában arra helyezi a hangsúlyt, hogy a hatékony kommunikációs eszközöket és megoldásokat a mindennapok gyakorlatává tegye, hogy azok a szervezeti kultúrára épüljenek és abba beépüljenek.

„Azon dolgozunk, hogy az igazán vonzó vállalati márka értékei ne külön szobákba zárva és ne külön polcokra helyezve porosodjanak, hanem a napi rutin magától értetődő megnyilvánulásai legyenek”, mondta Ferling József, a pr-ügynökség alapító tulajdonosa.

Az összefogás tagjainak tapasztalata szerint a megfelelő kompetencia, eszköz és tartalom birtokában a tudatos és adekvát belső kommunikációs kultúra által a hétköznapi üzeneteken túl a kampányok, csúcsidőszakok, átmeneti helyzetek, valamint krízis szituációk is jól kezelhetők.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...