- Hirdetés -

Összefogott a BMW és a Daimler

|

- Hirdetés -

Összevonja autómegosztó vállalkozásait és egyesíti a többi nagyvárosi mobilitási szolgáltatását a BMW és a Daimler.

Egy vállalatba és egyetlen közös nagyvárosi közlekedési szolgáltatási “ökoszisztémába” vonják össze a BMW DriveNow és a Daimler Car2Go nevű autómegosztó szolgáltatását, valamint a két cégcsoport érdekeltségébe tartozó közlekedési, illetve taxi- és sofőrrendelő okostelefon-alkalmazásokat (moovel, ReachNow, mytaxi, Chauffeur Privé, Clever Taxi, Beat), a parkolóhely-kereső és parkolásidíj-fizetési szolgáltatásokat (ParkNow, Parkmobile), továbbá az elektromos meghajtású kocsik töltését támogató szolgáltatásokat (ChargeNow, Digital Charging Solutions) – írja az MTI.

Az összeolvadással egy nagyjából 40 millió ügyfelet kiszolgáló, 20 ezer autóval és több mint 140 ezer elektromos töltőállomással rendelkező vállalkozás alakul ki, amelynek súlypontja Európában van. Az első német kommentárok szerint a BMW és a Daimler arra számít, hogy együtt jobb esélyekkel vehetik fel a versenyt a nagyvárosi közlekedés új szereplőivel. Elsősorban a sofőrszolgálatokkal, mint az Európában terjeszkedő amerikai Uber és a kínai Didi, amelyek flottája a belátható jövőben önvezető kocsikból állhat, és jelentős részt szakíthat ki a piacból.

“Az autógyártás úttörőiként nem engedjük át másnak a terepet, amikor a városi mobilitás jövőjéről van szó” – emelte ki a közlemény szerint Dieter Zetsche, a Daimler igazgatótanácsának elnöke. Hozzátette, hogy a városokban egyre többen lesznek olyanok, akik nem akarnak saját autót, de “nagyon mobilisak” akarnak lenni. Nekik fejlesztik ki “az urbánus mobilitás egyedülálló, fenntartható ökoszisztémáját”, amelyben ötvözik a két társaság szakértelmét és tapasztalatát.

Harald Krüger, a BMW igazgatóságának elnöke kiemelte, hogy a szolgáltatások egyesítésével az ügyfelek elindulhatnak a “mobilitás digitális, és károsanyag-kibocsátástól mentes jövője” felé.

A Handelsblatt című üzleti lap becslése szerint a két csoport 50-50 százalékos tulajdonában lévő új vállalkozás értéke meghaladhatja az egymilliárd eurót (312 milliárd forint). Létrehozásához még meg kell szerezni a versenyfelügyeleti hatóságok engedélyét.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Színesednének a hazai települések

Elindult a szavazás a Let’s Colour Településszépítő Egyesület 2022-es pályázatára. Idén két kategóriában összesen negyvennyolc közösség indul a szürke falfelületek megújításáért. A pályázaton a korábbi évekhez hasonlóan összesen 800 négyzetméter beltéri vagy kültéri falfelület...

Újabb szélerőműparkot fejleszt a TotalEnergies

A TotalEnergies megkezdte a Qair által üzemeltetett Eolmed projekt építését, amelyben a vállalat 20 százalékos részesedéssel rendelkezik. Ez a 30 MW-os projekt Gruissan és Port la Nouvelle partjaitól több, mint 18 km-re található. A...

Különleges dartsközvetítésre készül a Sport TV

Nagy fába vágja a fejszéjét a Sport TV és az Antenna Hungária kedd este a Hungarian Darts Show-n az MVM Arenában, hiszen olyan sportközvetítést láthat majd a közönség, amelyet magyar stáb még nem készített...

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
tőzsde

Kivárnak a cégek a részvénykibocsátásokkal

Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO...

Magyar közösségi piactér indul

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és...

Így változtak online vásárlási szokásaink

Az online vásárolható szolgáltatások terén megváltoztak a szokásaink az elmúlt két évben: óvatosabban döntünk, átalakult a keresett szolgáltatások köre, miközben a döntés ideje egyre inkább az utolsó pillanatra tolódik, így előtérbe kerültek a last...

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Segítség a biztonságos bankoláshoz

A csalók nem válogatnak, ugyanúgy célba vehetik a fiatalok bankszámláit, mint a felnőttekét. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a diákok képben legyenek a legfontosabb biztonsági teendőkkel. Például ne adják ki a saját és a...

Színesednének a hazai települések

Elindult a szavazás a Let’s Colour Településszépítő Egyesület 2022-es pályázatára. Idén két kategóriában összesen negyvennyolc közösség indul a szürke falfelületek megújításáért. A pályázaton a korábbi évekhez hasonlóan összesen 800 négyzetméter beltéri vagy kültéri falfelület...

Újabb szélerőműparkot fejleszt a TotalEnergies

A TotalEnergies megkezdte a Qair által üzemeltetett Eolmed projekt építését, amelyben a vállalat 20 százalékos részesedéssel rendelkezik. Ez a 30 MW-os projekt Gruissan és Port la Nouvelle partjaitól több, mint 18 km-re található. A...

Különleges dartsközvetítésre készül a Sport TV

Nagy fába vágja a fejszéjét a Sport TV és az Antenna Hungária kedd este a Hungarian Darts Show-n az MVM Arenában, hiszen olyan sportközvetítést láthat majd a közönség, amelyet magyar stáb még nem készített...

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

Ökotudatos sorsjegyekkel rukkolt elő a Szerencsjáték Zrt.

Új, 100 százalékban újrahasznosított papír alapanyagból gyártott, környezetbarát sorsjegyeket vezetett be a Szerencsejáték Zrt., amelyre Magyarországon eddig még nem volt példa. Az Ökokaland sorsjegypár főnyereménye 50, illetve 75 millió forint.A Szerencsejáték Zrt. stratégiai céljaival...

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....