- Hirdetés -

Összefogott a Barion és a SEON

|

Becslések szerint éves szinten világszerte közel 7 ezer milliárd forintnyi kárt okoztak tavaly az online bankkártyás fizetési visszaélések. A hazai internetes fizetési piac meghatározó szereplője, a Barion a problémára válaszul bevezette a magyar SEON megoldását, mely a kártyás csalások több mint 80 százalékát előre jelzi az online kereskedők számára, így a visszaélések nagy része megelőzhető.

 

Az online bankkártyás fizetés ma már egyre inkább rutinszerűvé válik, azonban ezzel párhuzamosan a visszaélések száma is növekvő problémát jelent világszerte. A bankkártyás fizetési csalásokért a jelenlegi szabályozás értelmében a kereskedők felelnek, tehát visszaélés esetén vissza kell téríteniük a kártyatulajdonosnak a vásárlás összegét, még akkor is, ha az áru már kiszállításra került a csalónak.

 

A világszerte egyre égetőbb probléma súlyosságát jól jelzi, hogy a tavalyi évben globálisan megközelítette a 7 ezer milliárd forintot a visszaélések összértéke, mely 12%-os növekedést jelent 2015-höz képest (The Nilson Report).

 

 

Magyarok fogtak össze a kibercsalók ellen

 

Az internetes fizetési megoldások területén hazánkban élenjáró, és Európában is vezető szerepre törő Barion, illetve az innovatív visszaélés megelőző rendszert fejlesztő szintén magyar SEON összefogott, melynek eredményeként az online fizetési szolgáltató Barion Fraud Buster néven kínál megoldást az online kártyás fizetési csalások visszaszorítása érdekében.

 

A Barion fizetési rendszerébe épített eszköz a kártyás visszaélési kísérletek több mint 80%-át képes kiszűrni, egy algoritmus segítségével a csalás kockázatának esélye szerint osztályozza a vásárlásokat, és amennyiben nagy a csalás valószínűsége, a rendszer automatikusan blokkolja a tranzakciót. Kisebb csaláskockázat esetén pedig e-mailben jelzést küld a kereskedőnek a gyanús vásárlási kísérletről, ilyen esetben érdemes a cégnek más csatornán, például telefonon keresztül megbizonyosodni, hogy valóban a kártyatulajdonos próbált-e meg a plasztikkal fizetni.

 

„A Barion célja, hogy nem csak hazai, hanem nemzetközi szinten is olyan innovatív, élenjáró internetes fizetési megoldást kínáljon, mely egyedülálló a piacon. A bankkártyás fizetési csalások egyre nagyobb gondot jelentenek, így elemi érdekünk, hogy növeljük a tranzakciók biztonságát. A SEON megoldása pedig világszinten is példaértékű. A Barion Fraud Buster így jelentősen növeli az online fizetés biztonságát” –fogalmazott Bíró Tamás, a Barion alapító-tulajdonosa.

 

 

Felhasználói viselkedés elemzés és eszköz ujjlenyomat

 

A SEON rendszere az adatelemzésen alapszik. A megoldás több szempont mentén elemzi az elérhető információkat, és ezek alapján von le következtetéseket egy-egy vásárlási szándék kapcsán a visszaélés esélyére vonatkozóan. A rendszer ennek részeként vizsgálja az eszköz IP címét, értékeli a vásárló e-mail címét, és ez alapján vizsgálja a közösségi médián fellelhető profil információkat. A SEON emellett elemzi a felhasználó viselkedését, a földrajzi helyet, illetve ellenőrzi az eszközt is, amelyről a tranzakciót kezdeményezik. Mindezeket pedig összeveti a kártyatulajdonosra korábbi online viselkedés mintázatával.

 

„A SEON rendszere olyan egyedülálló algoritmust használ, ami nagyon jó eséllyel szűri ki, ha a bankkártya adatokkal illetéktelen személy kíván vásárolni. A pontosság és hatékonyság mellett a megoldás előnye az egyszerű integrálhatóság is” – fűzte hozzá Kádár Tamás, a SEON alapítója.

 

A Barion Fraud Buster rendszer minden Barion-felhasználó internetes kereskedő számára automatikusan és ingyenesen elérhető, a néhány hónapos tesztidőszakot követően pedig kötelező alap és fizetős prémium funkciók kerülnek kialakításra.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...