- Hirdetés -

Összefogtak a hazai nagyvállalatok

|

A koronavírus-járvány azonnali változtatásokra kényszerítette az oktatási intézményeket az általános iskoláktól az egyetemekig. Miután a digitális tanításra, vizsgáztatásra eszköz, illetve hálózati hiányosságok nem mindenhol lehetett azonnal átállni, több magyarországi cég is a tanárok, diákok segítségére sietett. Köztük az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetség (EJMSZ) tagvállalatai is, amelyek számára a rászorulók segítése, illetve az oktatói munka felkarolása, az online tanítás gördülékenységének biztosítása egyaránt fontos szempontnak számított az egészségügyi vészhelyzet idején.

„Szövetségünk azért jött létre, hogy népszerűsítsük a mérnöki pályákat a fiatalok körében. Ezek megismeréséhez, a szükséges készségek megszerzéséhez elengedhetetlen ma már a modern technológiák használata, a legfrissebb tudásanyagok átadása. Ennek megfelelően a tagvállalataink a koronavírus magyarországi megjelenésekor számos olyan adományozási programot, kezdeményezést indítottak, amelyekkel a karantén ideje alatt is biztosíthatóak voltak a tanítás és az otthon tanulás technológiai keretei. A folyamatot jelentősen felgyorsította, hogy az eszközadományozások ma már adómentesek a cégek számára, köszönhetően annak, hogy ezt a Szövetségünknek sikerült kijárnia a törvényalkotóknál” – hangsúlyozta Jakab Roland.

Az EJMSZ alelnöke az eredmények kapcsán kiemelte, hogy a NOKIA közel száz laptopot adományozott 11 oktatási intézménynek, illetve azok tanulóinak, hogy eszközhiány miatt senki se maradjon le a tananyaggal. Emellett a vállalat szakemberei létrehozták a Nokia Budapest Help oldalt, amelyen keresztül tanároknak, szülőknek biztosítanak közvetlen, gyors támogatást a távoktatás során felmerülő információtechnológiai nehézségek megoldásában. Hozzájuk hasonlóan

Hozzájuk hasonlóan az evosoft Hungary is a gépadományozást helyezte előtérbe a tanárok és diákok munkájának megkönnyítése érdekében. A kiválasztott középiskola eszközparkját fejlesztik olyan számítógépekkel, amelyek a távoktatás keretein belül is hasznosíthatóak a legmodernebb műszaki, informatikai ismeretek átadásához.

Jakab Roland elmondta azt is, hogy a szintén az EJMSZ-t erősítő Ericsson Magyarország is mozgósította kapacitásait. Közvetlen segítséget nyújtottak a szolgáltató partnereiknek a megnövekedett hazai mobil adatforgalom kiszolgálásában, a globális cég pedig az UNESCO-val összefogva Mesterséges Intelligencia képzési programot indított gyerekek számára. Emellett a vállalat fővédnökséget vállalt a Hack the Crisis Hungary hackaton felett, amelynek keretében a több mint 800 résztvevő, nem kevesebb mint 134 megoldást dolgozott ki az egészségügyi dolgozók, közösségek, vállalkozások és az oktatási szféra számára a koronavírus elleni küzdelemhez.

A színvonalas oktatói és kutató munka támogatása érdekében az EJMSZ-ben a gyógyszeripari szektort képviselő vállalat, a Richter Gedeon Nyrt. pedig a Debreceni Egyetem Természettudományi és Technológiai Kara számára 38 millió, míg az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Karának 6 millió forint értékben a biotechnológiai kutatási és fejlesztési munkát szolgáló eszközöket adományozott.

„A fentiekhez hasonló kezdeményezéseket, programokat az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetség a jövőben is folyamatosan fog indítani, hogy a műszaki-és mérnökképzést minél eredményesebbé, népszerűbbé tegyék hazánkban” – fejtette ki Jakab Roland.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...