- Hirdetés -

Összefogtak az élelmiszeripar nagyágyúi

|

- Hirdetés -

Három nagy élelmiszeripari gyártó csatlakozott a Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán (HAMM) programhoz. Az ország legnagyobb közétkeztető cégcsoportjának számító Hungast által elindított HAMM-nak az Univer és a Gyermelyi után most a Detki Keksz, a Sole-Mizo és a Szobi Italgyártó lett a stratégiai partnere. A Hungast megszerezte a Magyar Szolgáltatás védjegyet is.

Újabb magyar élelmiszergyártó cégekkel írt alá megállapodást a Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán programhoz való csatlakozásról a Hungast Csoport. Az 1996-ban alapított, mára már az ország legnagyobb közétkeztető vállalkozásának számító Hungastnak közel 200 ezer fogyasztója van naponta. Ebből 130 ezren a gyermekétkeztetésben, míg a fennmaradó egyharmaduk munkahelyükön, illetve a szociális ellátóhálózatban veszik igénybe a Hungast szolgáltatásait.

A Hungast mindig is igyekezett magyar alapanyagokat felhasználni, 2017 őszén pedig hivatalosan is meghirdette a HAMM programot. A cégcsoport célként tűzte ki, hogy amit csak lehet, magyar termelőktől, gyártóktól szerezzen be. A programhoz első évben a lisztet és tésztát előállító Gyermelyi Zrt. és az ételízesítőket gyártó Univer Product Zrt. csatlakozott. Az újabb stratégiai partnerekkel a napokban írta alá a megállapodást a Hungast. Ezúttal is közismert márkákat forgalmazó, a saját piacukon meghatározó súlyú gyártók csatlakoztak a HAMM-hoz, a Detki Keksz Kft., a Szobi Italgyártó Kft. és a Sole-Mizo Zrt.

A HAMM program bővítésén túl a Hungast megszerezte a Magyar Szolgáltatás védjegyet is. Ezzel 170-re bővült azoknak a cégeknek a száma, amelyeknek csaknem 4000 terméke vagy szolgáltatása használja a Magyar Termék eredetjelölések valamelyikét. Benedek Eszter, a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint a védjegyhasználók között az élelmiszeripar gyártói márkái domináltak, de az elmúlt években a kereskedelmi láncok is felismerték a védjegy értékét. Nem élelmiszer termékekre 30 cég teszi fel a jelölést, 10 társaság pedig a szolgáltatásaihoz szerezte meg a védjegyhasználat jogát. Azzal, hogy a Hungast megkapta a Magyar Szolgáltatás védjegyet, egy újabb ágazat és annak meghatározó cége válik részesévé a fogyasztók körében legismertebb eredetmegjelölő rendszernek. A HAMM programhoz eddig csatlakozott 5 cég közül négy, a Detki Keksz, az Univer, a Sole-Mizo és a Gyermelyi maga is Magyar Termék védjegyhasználó – mondta Benedek Eszter.

A HAMM programhoz való csatlakozást egyrészről komoly szakmai együttműködésnek kell megelőznie, másrészt pedig a Hungast nagy megrendelőként azt is el kívánja érni, hogy a beszállítók adott esetben az egyébként is jó minőségű termékeiket még tovább fejlesszék, ugyanis a gyermekétkeztetésben olyan élelmiszerbiztonsági és táplálkozásegészségügyi szabályoknak kell megfelelni, amelyek a kereskedelmi vendéglátásban nem feltétlenül jelennek meg.

A magyar gyártók és termelők preferálásával a magyar gazdaságot is segíti a Hungast, egyúttal példát mutat az egész ágazat számára. Ugyanakkor az is meggyőződése a cégcsoport szakembereinek, hogy sokkal jobb azoknak a termékeknek a beltartalmi értéke, amelyeket itthonról tudnak beszerezni. Ezen kívül általános tapasztalat, hogy a magyar fogyasztók ízlését is a hazai alapanyagokból készült ételek tudják a lehető legmagasabb szinten kiszolgálni. A lehető legrövidebb ellátási lánc a környezetünk védelme szempontjából is kiemelendő – emelte ki Enyedi Csaba, a Hungast kommunikációs igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Huszonötödik évadával jön a díjnyertes sorozat

Hosszabb böjt és pár különkiadás után végre teljes évaddal térnek vissza a nyomdafestéket nem tűrő kisiskolások. Februártól a Comedy Central nézői is bekapcsolódhatnak a többszörös Emmy-díjas sorozat, a South Park 25. évadjába, mindjárt az...

Duplázott a Volkswagen az e-járművek kiszállításában

A tavalyi évben a vállalat minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet adott át ügyfeleinek, ezek közül 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid...

Új hírközlési szabályokról tájékoztat az NMHH

A hazai hírközlési szabályok legfontosabb módosításait összegezi a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fogyasztói tájékoztató aloldala, az nmhh.hu/hirkozlesiszabalyok. Néhány fontosabb változásról a hatóság már korábban beszámolt, ebben a közleményben pedig további újdonságokat mutat...

Átalakulás vár a legtöbb iparágra

A megosztott főkönyvi megoldások jelenlegi helyzetét leginkább az internet '90-es években betöltött szerepéhez lehetne hasonlítani: a Deloitte szakértői szerint a blokklánc technológia alapvetően változtatja meg a telekommunikáció, média és szórakoztatás, termelés, egészségügy és kereskedelem...

Rekorddal zárta az évet az AutoWallis

Stratégiai terveivel összhangban minden téren rekordot döntött az AutoWallis értékesítése 2021-ben. A régió 14 országában jelenlévő csoport megháromszorozva előző évi számait, több mint 25 ezer gépjárművet adott el tavaly. Ebből több mint duplájára, 8,5...

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar szakemberekkel erősít a Diageo

Új vezetőt és brand managereket nevezett ki a Diageo kelet-európai marketing csapata. A szakemberek a vállalat budapesti központjából látják el a Diageo által forgalmazott alkoholos ital márkák marketingkommunikációjával és termékinnovációval kapcsolatos feladatokat a kelet-európai...

Huszonötödik évadával jön a díjnyertes sorozat

Hosszabb böjt és pár különkiadás után végre teljes évaddal térnek vissza a nyomdafestéket nem tűrő kisiskolások. Februártól a Comedy Central nézői is bekapcsolódhatnak a többszörös Emmy-díjas sorozat, a South Park 25. évadjába, mindjárt az...

Duplázott a Volkswagen az e-járművek kiszállításában

A tavalyi évben a vállalat minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet adott át ügyfeleinek, ezek közül 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid...

Új hírközlési szabályokról tájékoztat az NMHH

A hazai hírközlési szabályok legfontosabb módosításait összegezi a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fogyasztói tájékoztató aloldala, az nmhh.hu/hirkozlesiszabalyok. Néhány fontosabb változásról a hatóság már korábban beszámolt, ebben a közleményben pedig további újdonságokat mutat...

Átalakulás vár a legtöbb iparágra

A megosztott főkönyvi megoldások jelenlegi helyzetét leginkább az internet '90-es években betöltött szerepéhez lehetne hasonlítani: a Deloitte szakértői szerint a blokklánc technológia alapvetően változtatja meg a telekommunikáció, média és szórakoztatás, termelés, egészségügy és kereskedelem...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA