- Hirdetés -

Összesen 13 milliós büntetést kapott az RTL

|

A „Sztárbox” erőszakos tartalmai miatt 10 millió forint, Fekete Pákó megalázásáért pedig 3 millió forint bírságot rótt ki a Médiatanács az RTL-re. A testület bejelentésre vizsgálta a Telex egyik cikkét is, abban az ügyben nem indítottak eljárást.

Tízmillió forint bírságot szabott ki a „Sztárbox” november 5-én sugárzott epizódja miatt az RTL-re a Médiatanács, emellett a jogsértés tényéről tájékoztató közlemény közzétételére is kötelezte. Eltört hüvelykujj, bokaszalag-szakadás, bordarepedés – a „Sztárbox” durvaságát jelzi, hogy már a felkészülés során is súlyos sérüléseket szereztek a ringbe szálló hírességek. A „Sztárbox” nem sport-, hanem szórakoztató show-műsor, amely hatásvadász módon, mintegy közvetítő közegként használta a résztvevőkre egyáltalán nem veszélytelen ökölvívást úgy, hogy a műsorszámban nem a sportág szabályai szerint folytatták le a mérkőzéseket – állapította meg a Médiatanács. A műsorszám gyermekkorú nézői akár azt a téves következtetést is levonhatták a látottakból, hogy a konfliktusok kezelésének elfogadott módja az agresszió.

Az RTL az érintett epizódot a III. korhatári kategóriába soroltan (12 éven aluliak számára nem ajánlott) tette közzé 19.30-tól. A Médiatanács döntése értelmében a műsorszámot a benne halmozottan előforduló erőszakos jelenetekre tekintettel a IV. korhatári kategóriába (16 éven aluliaknak nem ajánlott) kellett volna sorolni, és ennek megfelelően csak 21 óra után lehetett volna műsorra tűzni. A Médiatanács további két eljárásban vizsgálja a Sztárbox különböző adásait, amelyekben később születik döntés.

Az RTL-t egy másik műsorszáma miatt is elmarasztalta a Médiatanács: a „Reggeli” október 25-i adásában ugyanis Fekete Pákót alázták meg a műsorvezetők azzal, hogy a kamerák előtt „levizsgáztatták” állampolgári alapismeretekből. Fekete Pákó alappal számíthatott könnyed, barátságos hangvételű beszélgetésre, ehelyett a műsorvezetők olyan helyzetet teremtettek, amelyet nem tudott megfelelően kezelni. Ezzel a szituációval műsorvezetők visszaéltek, a vendégük hiányosságaira fókuszáltak, és gúnyolódtak rajta. A súlyos jogsértés miatt a Médiatanács hárommillió forint bírságot rótt ki az RTL-re, emellett a jogsértés tényéről tájékoztató közlemény közzétételére is kötelezte.

Bejelentésre vizsgált a kiskorúak védelme szempontjából a Médiatanács egy, december 15-én megjelent Telex-cikket, amely egy beágyazott videót is tartalmazott „Osváth Zsolt bemutatta a melegesküvőjéről készült videóját, erre a YouTube vizsgálni kezdte” címmel. Ebben Osváth Zsolt és párja, Patrik, élettársi kapcsolatuk hivatalos bejegyzését ünneplik, a cikk pedig arról tudósít, hogy a videoplatform-szolgáltató olvasói bejelentések nyomán belső vizsgálatnak vetette alá a felvételt, és amíg ez le nem zárul, nem sorolja a videót az ajánlott tartalmak közé.

A médiatartalom-szolgáltatók szerkesztői felelőssége a beágyazott videókra is kiterjed, tehát azok az internetes sajtótermékben megjelent cikkek részének tekinthetők. A sajtótermékekre vonatkozó gyermekvédelmi szabályok szerint pedig, ha egy médiatartalom súlyosan károsíthatja a kiskorúak szellemi, erkölcsi vagy fizikai fejlődését – különösen azáltal, hogy pornográfiát vagy szélsőséges, indokolatlan erőszakot tartalmaz –, csak olyan műszaki vagy egyéb megoldás alkalmazásával tehető elérhetővé, amely biztosítja, hogy ahhoz kiskorúak ne férjenek hozzá. A hatósági ellenőrzés szerint viszont sem a cikk, sem az abba beágyazott videó nem tartalmazott olyan káros elemet, amely a kiskorúak fejlődését hátrányosan befolyásolhatta volna, ezért a Médiatanács nem indított eljárást.

A médiahatóság mindezeken túl a román társhatósághoz is fordult a Moziverzum csatornán november 28-án 18 óra 40 perctől sugárzott „Szükségállapot” című film korhatár-besorolása miatt, amelyet 12 éven aluliaknak nem ajánlottan tett közzé a médiaszolgáltató. A Nemzeti Filmiroda besorolása és a Médiatanács vizsgálata szerint viszont a film az erőszak realisztikus ábrázolása miatt a magyar szabályozás alapján 16 éven aluliak számára nem ajánlott, IV. korhatári kategóriába tartozik, ennek megfelelően kizárólag 21 órát követően lehetett volna közzétenni, ezért a médiahatóság felkérte a román társhatóságot a szükséges intézkedések megtételére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...