- Hirdetés -

Öt év alatt több, mint 300 ezer tonna élelmiszert mentett meg a Tesco

|

- Hirdetés -

A világon évente 2,5 milliárd tonna élelmiszer megy veszendőbe, vagyis az összes megtermelt élelmiszer mintegy 40 százaláka a kukában végzi, amiért a termelők, az élelmiszeripar, a kiskereskedelem és a háztartások egyaránt felelősek. A Tesco öt éve dolgozik az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentésén a termőföldtől az asztalig terjedő folyamat minden szakaszában. Az áruházlánc a közép-európai kiskereskedelmi vállalatok közül elsőként, 2017-ben tette közzé először a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, amelyet Magyarországon azóta 69 százalékkal szorított vissza. Ez idő alatt közel 31 400 tonna (a korábbi, hibás adat: 314 400) élelmiszert mentett meg a kidobástól és ajánlott fel a rászorulóknak, amivel mintegy 100 500 tonnával járult hozzá a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez.

„A Tesco több szeretne lenni, mint egy bevásárlóhely. Ezért folyamatosan egyre többet teszünk a vásárlókért, a közösségekért és bolygónkért. Az élelmiszer-pazarlás megelőzése most még fontosabb számunkra, mint valaha, mivel a klímaváltozás, a koronavírus-járvány, az ukrajnai háború és az emelkedő élelmiszerárak együttes hatása vásárlóinkat is egyre inkább érinti. Ezért is ösztönözzük a tudatos vásárlást, és indítottuk el többek között Árgarancia-kampányunkat, illetve vezettük be a Clubcard-árakat, Friss 5 akciónk keretében pedig hetente más-más öt frissárut kí­nálunk szintén nagyon kedvező áron. Büszke vagyok rá, hogy emellett belső folyamataink fejlesztésével és élelmiszermentő programunkkal már öt éve folyamatosan csökkenteni tudjuk az élelmiszer-felesleget, a működésünkben keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója.

2019-ben a Tesco Közép-Európában 11 évvel a 2030-as határidő előtt elérte a ENSZ Fenntartható Fejlődési Célkitűzését (12.3 SDG), amely az élelmiszer-hulladék megfelezéséről szól. A jelenlegi, legfrissebb adatok szerint a vállalat továbbra is túlteljesít ezen a téren, és mind a régióban, mind Magyarországon már 69%-kal csökkentette a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét. A Tesco 2017 óta méri és minden évben közzéteszi az élelmiszer-felesleggel és -hulladékkal kapcsolatos adatait, ami lehetővé teszi számára, hogy beazonosítsa a problémás területeket, és folyamatosan csökkentse az élelmiszer-pazarlás mértékét.

A vállalat idén új formában, átfogó fenntarthatósági jelentésének részeként hozta nyilvánosságra az adatokat. A 2021/22-es üzleti évre vonatkozó beszámoló az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljai tükrében mutatja be a Tesco felelős és fenntartható működésének eredményeit három stratégiai pillér – a vásárlók kiszolgálása, a közösségek támogatása és a bolygó védelme – mentén.

Amikor ételt dobunk ki, az előállításához, szállításához és csomagolásához felhasznált összes energia és víz is kárba vész, ezért az üvegházhatású gázok mintegy 10 százaléka köthető az élelmiszer-hulladékhoz. Országszerte több mint 160 Tesco áruház ajánlja fel napi szinten a megmaradt élelmiszert a rászorulóknak. Így a 2021/22-es pénzügyi évben az áruházlánc az emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszer-felesleg 82 százalékát fordította jótékony célra. Az adományként a nélkülözőknek felajánlott 3403 tonna élelmiszer-felesleg mintegy 10 890 tonnával járult hozzá a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez. A vállalat öt év alatt pedig így összesen közel 100 500 tonna szén-dioxidnak megfelelő mennyiséggel csökkentette környezetterhelését. A Tesco célja, hogy 2035-ig saját működésében, 2050-ig pedig az ellátási láncban is elérje a nettó zéró kibocsátást, ami összhangban áll az ENSZ által megfogalmazott céllal, a globális felmelegedés 1,5 Celsius-fok alatt tartásával.

Az élelmiszer-hulladék problémája azonban túlságosan nagy horderejű ahhoz, hogy egyetlen vállalat képes legyen megoldani azt. Ezért a Tesco minden élelmiszeripari vállalatot arra ösztönöz, hogy vállaljon kötelezettséget ezen a téren, és tegye közzé saját élelmiszer-hulladékkal kapcsolatos adatait. „Elkötelezetten működünk együtt szállítóinkkal annak érdekében, hogy 2030-ig megfelezzük ellátási láncunkban az élelmiszer-hulladék mennyiségét. Meggyőződésünk, hogy ami mérhető, az kezelhető, ezért bátorítjuk őket az adatokat publikálására. 2021-ben közép-európai saját márkás termékeink 9 stratégiai szállítója (az ún. Tesco Product Partnerek) az első élelmiszeripari vállalatok között kezdte el mérni és közzétenni az élelmiszer-hulladékra vonatkozó adatait. Dolgozunk azon, hogy 2022-ben már minden Tesco Product Partner nyilvánosságra hozza ezeket az információkat” – tette hozzá Pálinkás Zsolt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Az 5G a leggyorsabban terjedő mobilgeneráció

A világ számos részén jellemző gazdasági nehézségek ellenére valószínű, hogy az év végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma a világban, vagyis jóval gyorsabban jut ehhez a mérföldkőhöz, mint a 4G – derül...

Jelentős változások a Jazzy rádiónál

Új névvel és arculattal folytatja a 90.9 Jazzy Rádió, a jövőben Jazzy-ként működik az adó. A station voice Peller Anna színművész lett, az új szignálpark zenéit pedig az ország egyik legkreatívabb, többszörös díjnyertes DJ-producer-zeneszerzője,...

Ügynökséget választott a Provident

Új vállalati kommunikációs stratégiájának kidolgozására és a márka építésére írt ki tendert a Provident Pénzügyi Zrt. A pályázati anyagok közül a NEST Communications koncepciója bizonyult legerősebbnek, így ősztől az ügynökség segíti a Providentet a...

Németországban terjeszkedik a Gloster

Új lendületet ad a hazai gazdaságban köztudottan óriási szerepet játszó német autóipari együttműködésnek a Gloster: a magyar IT cég többségi tulajdonrészt szerzett a németországi székhelyű G-plus Consulting GmbH-ban, aminek köszönhetően közvetlen informatikai beszállítója lett...

Nyitottak a lakóhelyváltásra a magyar munkavállalók

A munkavállalók 53 százaléka hajlandó jelenlegi lakóhelyéről elköltözni: kétharmaduk belföldi, egyharmaduk külföldi célpontban gondolkodik - derül ki a Trenkwalder Mobilitási Indexéből. Az alkalmazottak a jelenlegi helyzetükkel mérsékelten elégedettek: munka- és megélhetési körülményeiket bemutató Elégedettségi...

Magyar cégek a régió legjobbjai között

A Deloitte Central Europe 2022-es Technology Fast 50 programjára 16 közép-európai országból közel 400 pályázat érkezett. A kiemelkedő érdeklődés mellett idén a rangsorra felkerült cégek növekedésének mértéke is rekordot döntött.A Deloitte CE Technology Fast...

Új vezető a Kulcs-Soft-nál

2022. december 1-jétől Hóbor Péter tölti be a Kulcs-Soft Nyrt. CTO – Technológiai igazgató és hibrid vállalatirányítási üzletágvezető pozícióját. Hóbor Péter régi „motoros” az IT szakmában, dolgozott többek között a Shell Gas-nál, az Avayá-nál,...

Új szolgáltatásokkal bővül az Erste digitális platformja

Az Erste Banknál idén tovább nőtt a digitálisan aktív ügyfelek száma, arányuk mára elérte a 67 százalékot. Több mint 550 ezer ügyfél használja rendszeresen az Erste digitális platformját, George-ot, amely folyamatosan új funkciókkal bővül....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendás autócsodák versenyeznek

A BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este a 2023. május 19-21. közötti hétvégén gurítja ismét reflektorfénybe a legendás autócsodákat. A Villa Erba területén ismét megrendezik a Concorso d’Eleganza Villa d’Este tradicionális...

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Az 5G a leggyorsabban terjedő mobilgeneráció

A világ számos részén jellemző gazdasági nehézségek ellenére valószínű, hogy az év végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma a világban, vagyis jóval gyorsabban jut ehhez a mérföldkőhöz, mint a 4G – derül...

Jelentős változások a Jazzy rádiónál

Új névvel és arculattal folytatja a 90.9 Jazzy Rádió, a jövőben Jazzy-ként működik az adó. A station voice Peller Anna színművész lett, az új szignálpark zenéit pedig az ország egyik legkreatívabb, többszörös díjnyertes DJ-producer-zeneszerzője,...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....