Tavaly rekordot döntött az online megrendelések száma karácsonykor. Az utolsó hetek tumultusában több ezer csomag maradt a raktárakban, és lekéste az ünnepeket, így sokan csak januárban kaphatták meg ajándékaikat. A UPC kisfilmjében a raktárakban maradt, elhagyatott dobozok térnek vissza, hogy megmentsék az országot a karácsonyi csalódásoktól.
Reszketeg hangon éneklő székecske, lávalámpa kórus és basszushangon dübörgő mosógép énekli meg szomorú történetét a UPC karácsonyi reklámfilmjében. A szolgáltató legújabb kampányának célja, hogy felhívja az emberek figyelmét az időben leadott ünnepi rendelés fontosságára: ha szeretnénk, hogy az idén minden ajándék megérkezzen a fa alá, rendeljük meg őket minél előbb, hogy azoknak véletlenül se kelljen raktárakban karácsonyozniuk.
A szolgáltató a kampányhoz készített egy szívhez szóló online kisfilmet is, amiben azt mutatják be, hogyan élhették meg tavaly a raktárban várakozó ajándékok, hogy karácsonykor ők már nem kerülhetnek be a fa alá. A komor raktárhelyiségben veszteglő csomagok egy karácsonyi kórusba verődve éneklik meg történetüket. A világ legszomorúbb karácsonyi ajándékainak hangját a többszörös acappella bajnok Fool Moon formáció kölcsönözte.
„Egyedül töltöttük a karácsonyt egy hideg teremben, és nem jutottunk be a szép fák alá. Az emberek el sem hiszik, hogy mennyi érzelem fér el egy poros raktárban” – tette hozzá a film egyik főszereplője, egy raktárban maradt tavalyi játékautó.
Az elsődleges, társadalmi célú üzenet átadása mellett a UPC azoknak is segítséget nyújt, akik még nem tudják, mivel lepjék meg szeretteiket karácsonykor. Hogy ők se fussanak ki az időből, a kampány idejére létrehozott UPC Ajándéktárban akciós elektronikai eszközök között válogathatnak az érdeklődők. A megrendelt csomagokat a vállalat csomagküldő szolgálattal, díjmentesen szállítja ki, annak érdekében, hogy minél hamarabb megérkezzenek majd a fa alá.
„Felelős digitális szolgáltatóként fontos, hogy támogassuk az embereket az online térben való tájékozódás során. Az olyan stresszes időszakokban, mint az ünnepek előtti ajándékvadászat, az online ajándékvásárlásnak gördülékeny folyamatként kellene beépülnie a köztudatba, amely megkönnyíti és nem megnehezíti az életünket. Ha a kampányunkkal sikerül megszólítani a karácsonyra készülőket, talán mi is hozzájárulhatunk ahhoz, hogy idén minden ajándék megérkezzen a fa alá” – mondta Dózsa Imre a UPC Magyarország marketing kommunikációs igazgatója.