- Hirdetés -

Ötmilliárd euróból fejleszt a SEAT

|

A SEAT 5 milliárd eurót fog befektetni 2020-tól 2025-ig. A beruházás a SEAT Technical Centre-ben járművek fejlesztésére irányuló új kutatási és fejlesztési projektekre vonatkozik, kifejezetten a modellpaletta elektrifikálására, valamint a Martorell, Barcelona és Componentes gyárak berendezéseire és létesítményeire. Ezzel a beruházással a SEAT új modellek fejlesztésére, és az új projektek gyártásba helyezésére készül, hogy biztosítsa a foglalkoztatást, és erősítse a vállalat jövőjét.

Carsten Isensee, a SEAT elnöke hangsúlyozta, hogy „ez a beruházási terv megmutatja, hogy elszántsággal és optimizmussal kezeljük a jövőt, hogy erősebb, innovatívabb és fenntarthatóbb társaság legyünk. Az a szándékunk, hogy Martorell 2025-től elektromos járműveket gyártson, amikor az elektromos járművek piaca már növekedésnek indult.”

A SEAT elnöke azt is megjegyezte, hogy „célunk az, hogy az autóipar spanyolországi átalakulásának élére álljunk. A spanyol autóipar jövőjének biztosítása érdekében a központi, regionális és helyi közigazgatás együttműködésére van szükség. Egyedül ezt nem tudjuk megcsinálni. A spanyol kormány által bemutatott terv az autóipar fejlesztésének folytatása érdekében helyes irányba tett lépés.”

Egy vállalat, két márka

A nemrégiben megnyitott CASA SEAT sajtótájékoztatón a társaság jövőbeli stratégiájának bemutatása során Wayne Griffiths a SEAT értékesítési és marketing alelnöke, valamint a CUPRA vezérigazgatója rámutatott, hogy „a SEAT és a CUPRA elengedhetetlenek a vállalat fejlődéséhez. Mindegyiknek megvan a maga egyértelmű szerepe, saját személyiséggel és tulajdonsággal rendelkeznek, és a különböző ügyfélprofilokkal foglalkoznak. Ezért teljes mértékben kiegészítik, és nem helyettesíthetik egymást. A SEAT a Volkswagen-csoport kapuja: a legfiatalabb – átlagosan tíz évvel fiatalabb – ügyfélkörünk, és sok első vásárlónk van. A CUPRA ezzel szemben egy új piaci szegmenst céloz meg, amely a tömegpiac és a hagyományos prémium piac között helyezkedik el. Biztosak vagyunk abban, hogy nagy növekedési potenciál rejlik azon ügyfelek körében, akik a CUPRA egyediségét keresik.”

Carsten Isensee szerint: „A SEAT olyan vállalkozás, és a jövőben ez még inkább így lesz, amelynek struktúráján belül két jól definiált márka van: a SEAT és a CUPRA. A SEAT és a CUPRA ugyanazon érme két oldala. A SEAT megadja a CUPRA számára a növekedés mennyiségi alapját a termelés, a K+F és az emberi erőforrások szempontjából, míg a CUPRA lehetővé teszi a SEAT számára, hogy a súlypontját az érzelmesebb, magasabban pozícionált autók felé mozdítsa el”. Isensee hozzátette, hogy „a szakszervezeteknek és a társaság vezetésének közös elképzelése van, és együtt dolgozunk a vállalat és márkájának jövője érdekében”.

Mindkét márka befektetései a SEAT struktúrájában helyezkednek el, csakúgy, mint az olyan eszközök, mint a több mint 15 000 alkalmazott és a három gyártóhely: a SEAT Martorell, a SEAT Barcelona és a SEAT Componentes. A cég székhelye, valamint a Műszaki Központban és a Tervező Központban összegyűjtött kreatív és technológiai potenciál egyaránt Martorellben, a SEAT vállalat struktúrájában található. És a közelben, Barcelonában létrejött a CASA SEAT és a SEAT: CODE, a SEAT szoftverfejlesztő központja.

A vállalat a mai napon jelentette be, hogy a SEAT: CODE új irodát hoz létre Barcelona szívében, a Ramblán, több mint 150 szoftverfejlesztőből álló csapattal, amely elkötelezett a vállalat digitális átalakításának előmozdításában, és digitális termékeket és megoldásokat hoz létre a SEAT és a CUPRA fellendítéséhez, valamint digitális megoldások kínál a Volkswagen-csoport számára. A SEAT már 20 új szakembert vett fel a SEAT:CODE csapatába, de az elkövetkező néhány hónapban további 100 alkalmazottat fog felvenni.

A CUPRA lendületet kap az új el-Born modellel

A CUPRA 2018. februári születése óta a márka exponenciálisan, minden várakozást meghaladva növekedett. A CUPRA Garage megnyitását, valamint a CUPRA Leon és a CUPRA Formentor bemutatását követően, melyekre ma megkezdődnek az előfoglalások, a cég úgy döntött, hogy az el-Born koncepció autó CUPRA modellként kerül forgalomba.

„A CUPRA el-Born megjeleníti a CUPRA márkanév összes génjét, és ez az élő bizonyíték arra, hogy a teljesítmény és az elektrifikáció nagyszerűen illeszkednek egymáshoz. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy fontos lépést tegyünk az elektrifikáció korszakában, további eladásokat generáljunk és növeljük az árrésünket”- magyarázta Wayne Griffiths.

A CUPRA el-Born olyan autó, amelyet teljes egészében Barcelonában terveznek és fejlesztenek, és a tervek szerint a németországi Zwickauban gyártják, az MEB platformon. Az el-Born 2021-ben fog megjelenni a piacon.

Griffiths hangsúlyozta, hogy „a CUPRA márka elindítása két évvel ezelőtt nagy siker volt. Az autóiparban zajló változások ideális lehetőséget kínálnak olyan új márkák megjelenésére, mint a CUPRA. Úgy gondoljuk, hogy a CUPRA nagy potenciállal rendelkezik, akár az 1 milliárd eurós bevételt is elérhetjük, amikor a teljes termékválaszték elérhető lesz a piacon.”

A Formentorról szólva a CUPRA vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy „ez a CUPRA portfólió kibővítésének következő lépése, és a márka fejlesztésének új szakaszát jelöli, és egy új ügyfélpiac megnyitása is egyben. Ez fordulópont azon célunkban, hogy a világ minden táján megnyerjük az autózás szerelmeseit.”

Mérsékelt optimizmus az év második felére

Carsten Isensee, a SEAT elnöke áttekintést adott az év első hat hónapjáról is, amelyet a koronavírus határozott meg. Isensee kijelentette, hogy „az év első fele valószínűleg a SEAT történetének az egyik legnagyobb kihívása volt. A 2020-as és a 2021-es pénzügyi év várhatóan nehéz lesz, és ehhez most hozzá kell adnunk a COVID-19 nagyon súlyos hatását az autóiparra.” Isensee mindenesetre mérsékelt optimizmusról tett tanubizonyságot az üzleti élet fejlődésének kérdésében az elkövetkező hónapokra: „az elmúlt hetekben némi javulást tapasztalhattunk, amikor újrakezdtük a tevékenységet. Bízunk benne, hogy 2020 második felében legalább részben helyreállnak a folyamatok.”

Ipari szempontból a SEAT üzem Martorellben szinte teljes egészében visszanyerte koronavírus előtti gyártási sebességét, napjainkban körülbelül 1 900 járművet állít elő, és a barcelonai, valamint a Componentes üzemek szintén közel állnak a koronovírus előtti mennyiségekhez történő visszatéréshez. A martorelli gyár most az év második felére koncentrál, amely az új Formentor, az első 100% -ban CUPRA modell, és az új plug-in hibrid Leon gyártásának megkezdését jelenti. Mindkét járművet a 2. számú soron gyártják a martorelli üzemben, amely ebben az évben indította el a Leon negyedik generációját is.

A SEAT MÓ új előfizetési szolgáltatást mutat be Barcelonában

A négykerekű járművek mellett a SEAT márka kétkerekű járműveket is kínál majd a SEAT MÓ-n keresztül, ami egy új, a mikromobilitás iránti elkötelezett márka, amelyet a SEAT brandek közé integráltak. A SEAT MÓ három héttel ezelőtt két új termékkel mutatkozott be: a 100% -os elektromos SEAT MÓ eScooter 125 és a SEAT MÓ eKickScooter 65.

Holnaptól kezdve a SEAT MÓ új előfizetési rendszert kínál Barcelonában, egy teljes körű mobilitási szolgáltatással. Ebben napi, heti vagy hónapos (akár karbantartást, biztosítást, töltést is magában foglaló) 100% -os villamos SEAT MÓ eScooter 125 hozzáférést tesznek lehetővé – állandó kötelezettség nélkül – havonta 149 euróért (három hónapos bérlet esetén). Ezekkel a robogókkal a SEAT MÓ a következő hetekben elindítja a megosztási szolgáltatást is Barcelonában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...