Komoly veszteségeket okoz továbbra is a The Walt Disney Company-nek a koronavírus-járvány, a világ egyik vezető médiavállalatának árbevétele a január 2-án zárult első üzleti negyedévében ötödével volt kisebb, mint egy évvel korábban, a nyeresége pedig 99 százalékkal esett vissza. A streaming szolgáltatások viszont jól teljesítenek és már közelítenek a 150 millió előfizetőhöz.
A 2021-es üzleti év első üzleti negyedévében 16,2 milliárd dolláros árbevételt ért el a társaság, ez 22 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A vállalat élményparkjait működtető „Disney Parks, Experiences and Products” részleg a járvány miatt hatalmas veszteségeket könyvelt el, a forgalma 53 százalékkal esett vissza. A „Media and Entertainment Division”, ahova a tévécsatornák, a filmkészítés és a streaming szolgáltatások is tartoznak lényegesebben jobban viselte a nehéz időszakot, de még ez a szegmens is 5 százalékos forgalomcsökkenéssel zárta az első üzleti negyedévet.
A bevételnél is nagyobb mértékben zuhant a cég nyereségtermelő képessége. A vállalat üzleti eredménye 98, míg nyeresége 99 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest. Míg a 2020-as üzleti év első negyedévében még 2,1 milliárdos profitot értek el, addig most mindössze 29 millió dolláros pluszt tudtak felmutatni.
A társaság üzleti eredmények kapcsán kiadott tájékoztatójában is kiemelték a D2C, vagyis közvetlenül a fogyasztóknak nyújtott szolgáltatások jelentőségét. Ezek lényegében a streaming megoldások, amelyek nagyon jól teljesítettek az első üzleti negyedévben és 3,5 milliárd dolláros bevételt hoztak a vállalatnak, ami éves szinten 73 százalékos bővülésnek felelt meg. Ugyanakkor ez a terület még veszteséges, igaz egyre kisebb mértékben. Az első üzleti negyedévben 466 millió dolláros mínuszt hoztak össze, egy évvel korábban azonban még 1,1 milliárd dollár volt ez az érték.
A Disney+-nak január 2-án 94,9 millió előfizetője volt. A Hulu-ra 39,4 millióan fizettek elő, míg az ESPN+-t 12,1 millióan használták.