Otthon sem kell lemondanunk a koncertélményről

Fokozatosan vezette be felületein megújított arculatát a régió egyik legismertebb kulturális márkája, az idén megnyitásának 15. évfordulóját ünneplő Müpa. Így ma már weboldalukon, illetve minden nyomtatott és online felületükön a megújított logóval és a frissített arculat elemeivel találkozhatnak a látogatók. Az intézmény emellett számtalan kreatív megoldással biztosítja nézőit arról, hogy a kulturális élet a járvány nehézségekkel teli időszakában sem szűnik meg élményt, inspirációt és feltöltődést nyújtani a közönségnek – mindezt legfeljebb új formában és platformokon (is) teszi. Ennek szellemében november 12-én újraindították a tavasszal nagy sikerrel bevezetett Müpa Home sorozatukat, és ingyenes hozzáféréssel, élőben streamelik koncertjeiket.

„Hiszünk abban, hogy a Müpa-élmény határtalan és nem ismer korlátokat, egy intézmény küldetése pedig nem változik egy ilyen rendkívüli időszakban sem. Sőt, pontosan a missziónk az, amely kirajzolja a prioritásokat, a legfontosabb feladatainkat a kulturális életet is alapjaiban megrengető pandémia idején” – hangsúlyozza Káel Csaba, a Müpa vezérigazgatója. Dr. Egri Gábor, az intézmény értékesítési és marketingigazgatója ehhez kapcsolódva úgy fogalmaz: „Az innováció, a megújulás képessége, a folyamatos fejlődés fontos márkaérték a Müpa számára a kezdetektől fogva. Ebben a hazai és a nemzetközi kulturális szektor számára is elképesztő kihívásokat jelentő évben ez az elmúlt másfél évtizedben felhalmozott tudás és a Müpával együtt lélegző, rendkívül lojális, támogató közösség fontossága talán még inkább felértékelődik. A kommunikációs és marketingaktivitásaink középpontjában is ők, a nézőink és művészeink állnak.” A szakember kiemeli, hogy a Müpa számos megoldással, új formátumok fejlesztésével reagált a járványhelyzetre. Az intézmény a tavaszi kényszerű zárvatartás során elsők között nyitotta meg médiatárát, több mint száz koncert, előadás és irodalmi est HD-minőségű felvételét tették elérhetővé, majd elindították a Müpa Home közvetítéssorozatot, amely során az elmúlt évek legsikeresebb előadásait nézhette újra a közönség. A sorozat 14 hete alatt összesen 90 előadást tűztek műsorra, majd szintén a speciális helyzetre reagálva új formátumként elindították a Müpa autós koncertmoziját, kiírták az alkotókat 14 műfajban támogató Müpa Zeneműpályázatot.

A legújabb járványügyi rendelkezések mentén 2020. november 11-től december 10-ig a Müpa is zárva tart, azonban az intézmény a tavaszi rendkívüli helyzethez hasonlóan most sem hagyja magára közönségét. Újra a legnagyszerűbb hazai és külföldi előadókat hozzák el a nézők otthonába: november 12-től ugyanis folytatják nagy sikerű Müpa Home online közvetítéssorozatukat, így gondoskodva arról, hogy közönségük ezekben a nehéz hetekben se maradjon Müpa-élmény és tartalmas kikapcsolódás nélkül. Ráadásul a következő 30 napban egyenesen, a Müpa hangversenyterméből és színházterméből élőben streamelik a fokozott biztonsági intézkedések közepette, nézők nélkül megvalósuló koncerteket.

„Fantasztikus az a bizalom és támogatás, amit a közönségünktől és a nézőinktől kapunk ebben a nehéz évben. Hatalmas rugalmasságot és alkalmazkodókészséget követel tőlünk, marketingszakemberektől is ez a helyzet, hiszen az értékesítés ritmusa és a tervezhető működés keretei is átalakultak, ezt pedig a kommunikációs tevékenységünknek is követnie kell. A világos, transzparens kommunikáció, a márkareleváns megoldások jelentősége most még inkább felerősödik” – foglalja össze Dr. Egri Gábor, kiemelve, hogy a régóta tervezett arculatfrissítés mögött meghúzódó filozófia is új, aktuális jelentésréteggel gazdagodott ebben a speciális helyzetben. A megújított arculat letisztult vonalvezetésében és tipográfiai megoldásaiban is visszaköszönnek a Müpa épületének részletei, emblematikus építészeti megoldásai, amelyek így a „Müpa mint találkozóhely” átalakuló, az online tér felé kiterjesztett gondolatára is reflektálnak. A Müpa az őszi újranyitást bevezető imázskampányában is az intézmény közönségének üzent, köszönetképp az elmúlt hónapokban mutatott kitartásáért és támogatásáért, és a téli időszakra is különleges tartalmakkal készül, több lehetséges forgatókönyv szerint, a járványhelyzet alakulásához igazodva.

A Müpa az elmúlt hónapokban kiemelt figyelmet fordított digitális felületeinek fejlesztésére, hiszen a tartalomszolgáltatás és a közönség gördülékeny tájékoztatása szempontjából is hatalmas a hangsúly az online platformok megfelelő működésén. A Müpa évek óta folyamatosan monitorozza és elemzi a felhasználói szokásokat és igényeket, ezekhez igazítva online felületei szerkezetét. Az arculatváltással tehát természetesen a Müpa weboldala is megújult és frissült, ahol nagyobb hangsúlyt kapnak a Müpa épületének elemei, a honlapot erőteljesebb vizualitás jellemzi. Emellett erősítették a Müpa saját gyártású tartalmainak és közösségimédia-felületeinek jelenlétét az oldalon, és nagy figyelmet fordítanak arra is, hogy a járványhelyzettel kapcsolatos felmerülő kérdésekre is könnyen találjon részletes, érdemi választ a közönség.