Kiugróan jó negyedévet zárt júniusban az Alphabet, a Google anyacége, mind a forgalom, mind a nyereség nagyot nőtt éves összevetésben. A hirdetésekből származó bevétel több mint kétharmadával bővült.
A digitális reklámpiac meghatározó szereplőjének számít a Google, így sokat elárul az ágazat helyzetéről, hogy milyen eredményeket ért el a cég. Ha az anyavállalat, az Alphabet által közzétett adatokból indulunk ki, akkor a reklámpiaci szereplők által már korábban jelzett fellendülés a digitális hirdetési szektorban igen erős lehet. A Google ugyanis 50,4 milliárd dollárnyi hirdetési bevételt szedett össze a második negyedévben, ami kétharmadával múlja felül az egy évvel korábbit. A képet ugyanakkor árnyalja, hogy 2020 második negyedéve a COVID-járvány kiteljesedése miatt korántsem tekinthető átlagos időszaknak és még az átmeneti megtorpanás, illetve visszaesés minden területen érződött.
A legnagyobb tétel a keresésekhez kapcsolódó reklámokból jött, 35,8 milliárd dollár, szemben az egy évvel korábbi 21,3 milliárd dollárral. A YouTube hétmilliárd dollárt hozott, míg a Google Network 7,6 milliárd dollárral járult hozzá a bevételhez.
Az Alphabet teljes forgalma a második negyedévben 61,88 milliárd dollár volt, ami 62 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A cég 18,53 milliárd dolláros profittal zárta az április-júniusi időszakot, ez mintegy 2,5-szerese a 2020 második negyedévi nyereségnek.