- Hirdetés -

Óvatosan bővítenék a létszámot a munkáltatók

|

- Hirdetés -

A jelenlegi bizonytalan gazdasági környezetben a hazai munkáltatók 2021 első negyedévében átlagosan 3 százalékkal tervezik bővíteni jelenlegi munkaerőkeretüket – derül ki a ManpowerGroup Munkaerőpiaci Előrejelzéséből. Csupán a cégek 22 százaléka számít arra, hogy a munkaerő-felvételi aktivitásuk egy éven belül visszatérhet a járványhelyzet előtti szintre.

A több mint 500 megkérdezett magyarországi munkáltató válaszai alapján a jövő év elején is óvatos létszámtervezés zajlik a hazai cégeknél. A harmadik negyedévre tervezett 5 százalékos létszámcsökkentést követően immár ez lesz a második negyedév, amikor a szezonális hatásokat kiszűrve ismét mérsékelt, 3 százalékos munkaerő-felvételi szándék érvényesül majd az ágazatok többségében.

„A kutatás során ezúttal azt is megkérdeztük a cégektől, hogy mikorra számítanak arra, hogy visszatér a COVID-19 előtti időszak munkaerő-felvételi aktivitása – mondta Fehér Tamás, a ManpowerGroup ügyvezető igazgatója. – A válaszadók mindössze 10 százaléka várja ezt 2021 szeptemberének végéig, további 12 százalék a jövő év utolsó negyedére teszi ennek bekövetkeztét. Nem kevesebb, mint 67 százaléknyian ugyanakkor úgy nyilatkoztak, hogy a korábbi létszámnövelési mértékek belátható időn belül nem fognak visszatérni.”

Vannak azonban olyan szektorok, amelyek már az első negyedévben is komoly mértékű létszámnövelésben gondolkodnak: a gyártás-termelésben 9, a pénzügyi és üzleti szolgáltatások területén, illetve az építőiparban 5-5 százalékos a tervezett felfutás. Az étterem-vendéglátás szektor azonban továbbra is a legnagyobb vesztese a jelenlegi járványhelyzetnek: itt a jövő év elején további 13 százalékos létszámleépítés szerepel a várakozások között.

A legoptimistábban a nagy, 250 főnél több munkavállalót foglalkoztató cégek döntéshozói nyilatkoztak: ebben a körben a tervezett bővítés mértéke a kilenc százalékot is elérheti. A legkevésbé a 10 fő alatti mikrovállalkozások bizakodóak: ebben a körben átlagosan 4 százalék lehet az elbocsátások mértéke a következő hónapok során

Regionális bontásban is komoly eltérések tapasztalhatók a munkáltatók szándékait illetően. Miközben a Közép-Magyarországi Régióban a 12 százalékot is eléri a tervekben szereplő bővülés, az ország déli részén – a dél-dunántúli és dél-alföldi régiókban 6-6 százalékos további átlagos leépítésen gondolkodnak a vállalkozások vezetői. Érdekes ellentét, hogy miközben Pest megyében 12 százalék körüli növekedés várható, Budapesten további 4 százalékos leépítés rajzolódik ki a várakozásokból. Ennek oka lehet többek között az, hogy a fővárosban koncentrálódik számos olyan szolgáltatás, amelyekre a koronavírus továbbra is erős negatív hatást gyakorol.

A ManpowerGroup Munkaerőpiaci Előrejelzése globális szinten 43 ország és térség 38 ezer munkáltatójának válaszai alapján áll össze. Nemzetközi összehasonlításban a magyarországi első negyedéves kilátások a középmezőny alsó részén szerepelnek. A legpozitívabb várakozásokat Tajvanban (+23%) és az Egyesült Államokban (+17%) és Szingapúrban (+15%) regisztrálták, a lista alján kilenc olyan ország található, ahol visszaesés vagy stagnálás várható. A vizsgált körben szereplő uniós országok közül az Egyesült Királyságban, Ausztriában, Spanyolországban, Szlovákiában, Franciaországban, Horvátországban, Szlovéniában és Csehországban is kedvezőtlenebbek a kilátások, mint Magyarországon, miközben Csehország és Olaszország vállalatai a magyar várakozásokkal azonos, 3 százalékos létszámbővülést terveznek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégi adománygyűjtő akcióban az Auchan

A hétvégén ismét adományokat gyűjt a Magyar Vöröskereszt az ország összes Auchan áruházában. A múlt hétvégén több mint 9 tonna adomány gyűlt össze az áruházláncban, amit a Magyar Vöröskereszt még az ünnepek előtt eljuttat...

Így lehet biztonságos az online karácsonyi vásárlás

Egy átlagos magyar család több tízezer forintot költ karácsonyi ajándékokra, és ennek az összegnek egy részét ma már internetes áruházakban hagyjuk ott. A megnövekedett ünnepi forgalmat a digitális csalók is megpróbálják kihasználni, de már...

Átalakulóban az ingatlanpiac

Az ingatlanpiac átalakulása a fővárosi kerületek iránti kereslet változásából is kitűnik. Visszaszorult a harmadik helyre a korábbi csúcstartó, Angyalföld és átvette az uralmat a pesti belváros. A Duna House ügyfelei körében végzett felmérés szerint...

Mesés projektben Pokorny Lia

A színésznőnek köszönhetően gyerekmesék tucatjai elevenednek meg szeretetteljes előadásában. Rendkívüli élményben lehet része a mesék kedvelőinek, akiket mostantól nemcsak a történetek színes világa ragadhat magával, hanem Pokorny Lia fantasztikus előadása is. A színésznő - örömmel...

Jótékony akcióban a Sláger FM és a Sláger TV

December 13-án az Ökumenikus Segélyszervezettel karöltve Luca-napi Adománygyűjtést szervez a két csatorna azonos időben, élő adásban. Egymásnak adják majd a kilincset hazánk előadói és a 95.8 Sláger FM, valamint a Sláger TV műsorvezetői a december 13-ai...

Hatalmas problémát okoz az árfolyamingadozás

Árfolyamingadozás, szakemberhiány, költségnövekedés, infláció és anyaghiány – mindezek a tényezők együttesen a kkv-k 53 százaléka szerint jobban sújtják a hazai vállalkozások működését, mint a koronavírus járvány – derül ki a K&H kkv-k körében végzett...

Az exportra gyúrnak a kisüzemi sörfőzdék

Januári leállással, a fejlesztésekre szánt tartalékok mozgósításával készülnek a magyar kisüzemi sörfőzdék a téli hónapokra, miközben, aki teheti, igyekszik bővíteni az exportot, hogy eurós bevételekre tegyen szert. Utóbbihoz komoly segítséget kapott a Kisüzemi Sörfőzdék...

Legendás autócsodák versenyeznek

A BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este a 2023. május 19-21. közötti hétvégén gurítja ismét reflektorfénybe a legendás autócsodákat. A Villa Erba területén ismét megrendezik a Concorso d’Eleganza Villa d’Este tradicionális...

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Már novemberben is megdobta a VB a sportoldalak látogatottságát

Bár a katari foci VB csak november 20-án rajtolt el, a hazai sportoldalak múlt havi látogatottsági számain már éreztette hatását – derül ki a DKT novemberre vonatkozó elemzéséből. A napi átlagos egyedi látogatószám alapján...

Hétvégi adománygyűjtő akcióban az Auchan

A hétvégén ismét adományokat gyűjt a Magyar Vöröskereszt az ország összes Auchan áruházában. A múlt hétvégén több mint 9 tonna adomány gyűlt össze az áruházláncban, amit a Magyar Vöröskereszt még az ünnepek előtt eljuttat...

Így lehet biztonságos az online karácsonyi vásárlás

Egy átlagos magyar család több tízezer forintot költ karácsonyi ajándékokra, és ennek az összegnek egy részét ma már internetes áruházakban hagyjuk ott. A megnövekedett ünnepi forgalmat a digitális csalók is megpróbálják kihasználni, de már...

Átalakulóban az ingatlanpiac

Az ingatlanpiac átalakulása a fővárosi kerületek iránti kereslet változásából is kitűnik. Visszaszorult a harmadik helyre a korábbi csúcstartó, Angyalföld és átvette az uralmat a pesti belváros. A Duna House ügyfelei körében végzett felmérés szerint...

Mesés projektben Pokorny Lia

A színésznőnek köszönhetően gyerekmesék tucatjai elevenednek meg szeretetteljes előadásában. Rendkívüli élményben lehet része a mesék kedvelőinek, akiket mostantól nemcsak a történetek színes világa ragadhat magával, hanem Pokorny Lia fantasztikus előadása is. A színésznő - örömmel...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....