- Hirdetés -

Pácsonyi Daniella: Le kell dönteni a sztereotípiákat

|

- Hirdetés -

Nem azért vállal magára egy nő mindent, mert komfortosan mozog a mártírszerepben, hanem mert nincs más lehetősége – mutat rá Pácsonyi Daniella, a Central Médiacsoport Zrt. digitális női portfólióigazgatója, az nlc.hu főszerkesztője. Úgy látja, a női vezetők sokszor nem mernek őszintén beszélni a nehézségeikről.

- A 24.hu-nak, a Telexnek, a HVG-nek, az Origónak, az Indexnek, a 444-nek is férfi a főszerkesztője. Miért van ez?

- A hírpiac kimondottam férfias része a médiának, részben amiatt, hogy nehéz a magánélet és a munka összeegyeztetése a hírportálok világában. A mostani kritikus időszakban, de a pandémia alatt is láttam, hogy a 24.hu-nál szinte 0–24-ben bent voltak/vannak az újságírók és a főszerkesztő is. A másik ok pedig a politikában keresendő, itthon a politika még mindig a férfiak játéktere, nehezen engedik be a nőket maguk közé, és ez hiba.

- A digitális médiában mennyire nehéz ma nőként érvényesülni?

- A női piacon szerencsére jók az esélyeink, de itt is jó néhány döntést kell meghoznunk. A lányom alig volt egyéves, amikor főszerkesztőként visszatértem a laphoz, és több olyan kérdés volt bennem a karrieremmel kapcsolatban, ami egy férfinál fel sem merül. Hosszan tépelődtem, megtehetem-e, hogy egy ennyire pici gyerek mellett visszatérek egy nagyon pörgős világba – a családom támogatása nélkül ez nem ment volna. Abban az időszakban egy hatalmas Excel-tábla volt az életünk, a logisztikáról szólt minden, ezt kevesen engedhetik meg maguknak. A digitális média nagyban hasonlít a napilapokhoz, itt is elképesztő határidőkkel dolgozunk, lapzárta nélkül, sosincs az az érzésem, hogy kész vagyok a munkámmal, legfeljebb azt mondom, hogy mára befejeztem. Több kollégám volt az elmúlt időszakban, aki hosszú távon nem bírta ezt a nyomást, főleg úgy, hogy közben háztartást vezetett, gyereket nevelt, szülői értekezletre járt, sőt sok esetben a szüleiről is gondoskodott.

- Mi kell ahhoz, hogy változzon ez a helyzet?

- Az egyenlő bérek például sokat segítenének, hiszen sok esetben nem azért vállal magára egy nő mindent, mert komfortosan mozog a mártírszerepben, hanem mert nincs más lehetősége. A vállalatoknak pedig rugalmasabban kellene hozzáállniuk a női dolgozókhoz, a hibrid munkarend, a kötetlen munkaidő, a céges óvodák és bölcsődék sokat segítenének.

- Van erre esély Magyarországon, ahol a politika finoman szólva sem rejti véka alá, hogy a nőknek a családösszetartó szerepe a legfontosabb?

- Ameddig egy olyan országban élünk, ahol az a központi téma, hogy ki, mikor és mennyit szül, addig nem érzem azt, hogy sok esély van a változásra. Arról nem is beszélve, hogyha az olyan alapvető kérdésekkel sem foglalkoznak érdemben, mint a családon belüli erőszak, úgy mit várhatnánk munkavállalóként… Ebben van nekünk, újságíróknak és a médiának nagy felelősségünk. A feladatunk, hogy teret és hangot adjunk ezen sztereotípiák ledöntésére.

- A Forbesnál felkerültél a legbefolyásosabb nők listájára. Mit tudsz tenni annak érdekében, hogy a nők szerepe előtérbe kerüljön a média világában?
- Az őszinteség híve vagyok, még akkor is, ha sokszor ér az a vád, hogy nyersen fogalmazok. Beszélni kell a hírpiac és a digitális világ elférfiasodásáról, az egyenlő bérekről és az üvegplafonról is. Sokszor tapasztalom, hogy a női vezetők nem mernek őszintén beszélni a nehézségeikről, mintha azt a látszatot akarnák kelteni, hogy ez egy könnyű séta, nem pedig egy nehéz hegymenet. Ha rózsaszín mázzal borítjuk le a mindennapjainkat, azzal nem tanítunk, hanem elrettentünk. Ne éreztessük azt, hogy ez nekünk meg se kottyan, legyünk őszinték.

 

- A járvány megváltoztatta a médiafogyasztást. Tapasztalataid alapján hogyan változott a női olvasók érdeklődési köre, mennyire alakultak át a tartalomfogyasztási szokásaik?

- Az online olvasási szokások évről évre változnak, ez független a járványtól. Most nehéz helyzetben vagyunk, a fake news és trash mindent elborít, küzdeni kell azért, hogy minőségi cikkeket is fogyasszanak az olvasók, és ne álljanak meg a sztárhíreknél. Ez nagyon munkaigényes és lassan térül meg. A Covid elején mindenki egészségügyi híreket olvasott, aztán az szépen lecsengett, most pedig a háború foglalkoztatja az olvasókat. Ez adja az eddigi karrierem egyik legnehezebb kérdését, hogy hogyan dolgozza fel egy női magazin a világpolitikai történéseket. Fontos, hogy képbe helyezzük az olvasókat, miközben adjunk néhány percnyi felüdülést is a borzalmak között.

Kalocsai Magdolna

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható. Tavaszi akciónkban most féláron, 19 900 forint helyett 9980 forintos reklámáron fizethet elő a Marketing&Media magazinra. Részletek itt találhatók.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...

Kiderült, mennyi energiát takarítanak meg a cégek

A GKI Gazdaságkutató Zrt. megvizsgálta, hogy a vállalkozások hajtottak-e végre energiamegtakarító beruházásokat az utóbbi 3 évben, s ezzel mekkora energia megtakarítást értek el. A felmérés 2022 májusában készült, 964 vállalkozás válaszai alapján, amelyek 5...

Beindult a menekülés az ingatlanpiacon

Éles váltás körvonalazódik a hazai ingatlanpiacon azt követően, hogy a kormány módosított a rezsicsökkentés szabályain, ugyanis nem tudják az emberek, hogyan alakul a rezsiköltség a jövőben, erről beszélt Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa....

Streaming tartalmakkal dobnák fel a Walmart+-t

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart több médiacéggel is egyeztetéseket folytat a Walmart+ szolgáltatás streaming tartalmakkal történő kibővítéséről. A The New York Times információi szerint a Paramount, a Disney és az NBCUniversalt birtokló...

Óvatosabban akciózhatnak idén a webshopok

Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál elemzése szerint. A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy idén jóval óvatosabbak lehetnek az akcióknál...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

Okoseszközök védhetik meg a házunkat

A legtöbb magyar család augusztusban vág neki az akár többhetes nyári vakációnak, gyakran felügyelet nélkül hagyva a házat. Nem csoda hát, hogy ebben az időszakban aktívak a besurranó tolvajok is. Szerencsére az okoseszközöknek hála...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Előnyben a fenntartható szálláshelyek

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével...

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....