- Hirdetés -

Pécsen és Szegeden is segít a Vodafone

|

- Hirdetés -

Dr. Erdős Sándor, a Vodafone Digitális Kórházi Angyala, az OncoVR nevű program és a Vodafone Alapítvány segítségével az országban egyre több gyermekonkológiai szakosztályra jut el, és hoz önfeledt pillanatokat a beteg gyerekek számára. A program már régóta sikeresen működik három budapesti kórházban, azonban ezt kiszélesítve a Vodafone Alapítvány Digitális Kórházi Angyala két vidéki gyermekkórházba – a Pécsi Gyermekgyógyászati Klinikára és a szegedi SZTE Gyermekgyógyászati Klinikára – is eljuttatta a virtuális kalandjátékot. Az OncoVR foglalkozások csökkentik a gyermekek orvosi kezelések során jelentkező szorongásos tüneteit, és hozzájárulnak a betegséggel való pszichés megküzdéshez, ezáltal nagy segítséget nyújtva az említett kórházakban dolgozó pszichológusoknak.

Dr. Erdős Sándor 2017-ben hívta életre az OncoVR programot: az akkor még csak ötödéves orvostanhallgató a gyermekgyógyászati klinikán végezte kutatásait a virtuális valóság új felhasználási lehetőségeire, fiziológiai és pszichológiai hatásaira vonatkozóan. Sándor mindig is kedvelte a videojátékokat, számítógépeket, így nem volt kérdés, hogy valamilyen módon a digitalizációt is beépíti a kutatásba. Így született meg az OncoVR kalandjáték, amely egy egyedi fejlesztésű VR program dedikáltan egészségügyi felhasználásra. Főszereplője Mendi, a sárkány, aki egy lakatlan szigeten él. Neki segítenek a gyerekek megvédeni a kincseket a szigetre betolakodóktól. A kalandjáték során átélt interaktív feladatok elvonják a gyermekek figyelmét a mindennapi nehézségekről, ezáltal a program csökkenti az orvosi kezelések során jelentkező szorongásos tüneteket, és hozzájárul a gyerekek betegséggel való pszichés megküzdéséhez.

A program hatásosságát mi sem mutatja jobban, mint hogy Dr. Erdős Sándor rövid időn belül három budapesti kórházban – a Heim Pál Gyermekklinikán, a II. számú Gyermekgyógyászati Klinikán és a Dél-Pesti Centrumkórház gyermekosztályán – is elkezdte alkalmazni az OncoVR játékot az ott dolgozó szakorvosokkal és pszichológusokkal szorosan együttműködve. A program a gyakorlatban is rendkívül sikeresnek bizonyult, így nem volt kérdés, hogy a fiatal orvos más intézményekbe is elviszi a technológiát: az OncoVR kalandjátékot immár a Pécsi Gyermekgyógyászati Klinikán és a szegedi SZTE Gyermekgyógyászati Klinikán is alkalmazzák.

„Nagyon büszke és hálás vagyok azért, hogy az OncoVR programot új intézményekbe, ezáltal pedig még több gyermekhez juttathatjuk el a Vodafone Alapítvány segítségével. Úgy gondolom, hogy a jövő a digitális egészségügyé, melynek jó példája a VR technológia szorongáscsökkentő kórházi felhasználása. Nagy öröm számunkra, hogy innovációnkat vidéki kórházakba – így Pécsre és Szegedre – is elvihettük, ugyanakkor nem állunk meg itt: a Vodafone Alapítvánnyal azon dolgozunk, hogy további vidéki intézményekbe juthassunk el és tehessük könnyebbé a tartós kórházi ellátásra szoruló gyermekek mindennapjait.” – mondta el Dr. Erdős Sándor, az OncoVR alapítója és a Vodafone Digitális Kórházi Angyala.

„Nagyon érdekes volt a figyelemelterelés mellett, hogy az egyik kislány teljesen döbbenetes módon játszott. Nem lövöldözött a gyógyszerekkel a gonosz lényekre, akik a szigetre érkeznek, hanem megállt és körbenézett. Lenyűgözte, hogy egy teljesen más valóságba került. Az érdekelte, hogy bemehet-e a vízbe. Örömmel mondta, hogy érzi a homokot a lába alatt. Visszahőkölt, amikor lenézett a lába alá egy másik helyen a játékban, ahol látta milyen magasan van. Ez a kislány erre a 25 percre teljesen ki tudott lépni a kórházi környezetből, ami számunkra egy fontos eredmény volt, számára pedig egy felbecsülhetetlen élmény. Ez a fajta virtualitás nagyon üdítő tud lenni egy ilyen ingerszegény környezetben, hiszen az onkológián be vannak a gyerekek zárva a négy fal közé. Ez a kislány az eszköz segítségével felnézett az égre megkeresni a napot, addig forgatta a fejét a szemüveggel, amíg meg nem találta.” – mondta el Kanizsai Melinda, orvos, a Mosoly Alapítvány zeneterapeutája.

“Az OncoVR program azt a célt szolgálja, hogy a gyereknek a játék szereplőin és azok feladatain keresztül képi elképzelése legyen arról a folyamatról, amely a kezelés alatt a testében zajlik.”– mondta el a program kapcsán Dr. Kovács Dénes, Szakpszichológus, a Reménysugár Alapítvány kuratóriumi elnöke.

A két vidéki kórház bevonásával az OncoVR program immár átlépte a 100 megtartott foglalkozás számát, ezáltal közel 50 kórházi ellátásra szoruló gyermek mindennapját tette könnyebbé és segített a szorongás legyőzésében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Húsz éves a Café Csoport

Idén ünnepli huszadik születésnapját a hazai piac egyik első és egyik legnagyobb magyar tulajdonú integrált kommunikációs ügynökségcsoportja, a Café. A 2001-ben, pár tucat budapesti kollégával indult ügynökség mára regionális hálózattá bővült, és leányvállalataival, partnerügynökségeivel...

Online hívásokra is sokan használják a netet

A magyar internetezők 64 százaléka használ valamilyen netes hang- vagy videóhívás-szolgáltatást, de a cégek is előszeretettel alkalmazzák a technikát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásai alapján. A 2020 második felében készült felmérések...

Újdonságokkal érkezik a JOY Prix de Beauté díj

Megújult vizuális világgal érkezik az idén 20 éves JOY Prix de Beauté. A szépségipar legjelentősebb díjáért az ünnepi évben stílusosan húsz kategóriában lehet nevezni, a szakmai zsűri pedig három különdíjat is kioszt. A...

Így változtatta meg a járvány a vidéki ingatlanpiacot

Szeptemberben közel 12 ezer tranzakció realizálódott a hazai ingatlanpiacon, amelynek jelentős részét az agglomerációba kiköltözők adták. A járványügyi helyzet miatt ugyanis a városi lakásokban ragadt emberek, családok szeretnék újra szabadnak érezni magukat, ezért kertkapcsolatos...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

BL-meccsel rajtol az AMC appja

A héten két BL-mérkőzés élő közvetítése is látható lesz az AMC Networks International újonnan indult mobilalkalmazásán, az AMC Mikro-n. Az applikáció ingyenesen letölthető, reklámmentes, és egy egyszerű regisztráció után ízelítőt ad 8 csatorna havonta...

Kiszáll az Exatlon Hungaryből Palik László

Három évad és 303 epizód után Palik László búcsúzik az Exatlon Hungary-tól és a TV2-től – jelentette be a csatorna. Az Exatlon Hungary, a TV2 extrém sport realityje 2019. január 2-án indult hódító útjára. Akkor...

Visszatér a Népszava élére Németh Péter

Távozik a Népszavától Friss Róbert főszerkesztő és visszatér a lap élére az eddigi tiszteletbeli főszerkesztő, Németh Péter, aki szerint nagy kihívás az „ellenzék lapját” vezetni a választási kampány hajrájában. Németh Péter a 2000-es évek elejétől,...

TOP10-ben a nosalty.hu és a portfolio.hu is

Visszavette az első helyet a leglátogatottabb hazai honlapok versenyében a 24.hu, a TOP10-be pedig bekerült a nosalty.hu és a portfolio.hu is szeptemberben – derül ki a DKT friss elemzéséből, ami a havi belföldi látogatószám...

Újra együtt a Marvel és a Lexus a mozikban

A Lexus és a Marvel a nagysikerű, három Oscar-díjat bezsebelő Fekete Párduc után újabb szuperhősös film, a nagy várakozások övezte, hazánkban november 4-én debütáló Örökkévalók kapcsán is együttműködik. A partnerség beharangozásaként el is készült...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

X-Faktor nézettség

Az X-Faktor nagyon odatette magát

A múlt heti X-Faktor volt az RTL Klub idei legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél. A TV2-n a Sztárban sztár leszek is egymilliónál több nézőt vonzott. A korábbi héthez képest egy-egy százalékpontot erősödött múlt héten az...

Húsz éves a Café Csoport

Idén ünnepli huszadik születésnapját a hazai piac egyik első és egyik legnagyobb magyar tulajdonú integrált kommunikációs ügynökségcsoportja, a Café. A 2001-ben, pár tucat budapesti kollégával indult ügynökség mára regionális hálózattá bővült, és leányvállalataival, partnerügynökségeivel...

Online hívásokra is sokan használják a netet

A magyar internetezők 64 százaléka használ valamilyen netes hang- vagy videóhívás-szolgáltatást, de a cégek is előszeretettel alkalmazzák a technikát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásai alapján. A 2020 második felében készült felmérések...

Újdonságokkal érkezik a JOY Prix de Beauté díj

Megújult vizuális világgal érkezik az idén 20 éves JOY Prix de Beauté. A szépségipar legjelentősebb díjáért az ünnepi évben stílusosan húsz kategóriában lehet nevezni, a szakmai zsűri pedig három különdíjat is kioszt. A...

Így változtatta meg a járvány a vidéki ingatlanpiacot

Szeptemberben közel 12 ezer tranzakció realizálódott a hazai ingatlanpiacon, amelynek jelentős részét az agglomerációba kiköltözők adták. A járványügyi helyzet miatt ugyanis a városi lakásokban ragadt emberek, családok szeretnék újra szabadnak érezni magukat, ezért kertkapcsolatos...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA