- Hirdetés -

Példátlan helyzetet hozott az átigazolási szezon

|

A futballtörténelem során még sosem történt olyan, mint az idei nyári átigazolási szezonban, hogy a világ két legjobb és legértékesebb játékosa, Messi és Cristiano Ronaldo egyszerre váltson klubot. Ráadásul az argentin világsztár ingyen költözött Barcelonából Párizsba.

Azt gondolhatnánk, hogy e két játékos klubváltása rekordot döntött az átigazolási piacon, ehhez képest – némi meglepetésre – a legnagyobb összeget az angol Jack Grealishért fizették ki, aki az Aston Villától került a Manchester Cityhez 117,5 millió euróért. Őt követte a belga Romelo Lukaku, akit a Chelsea 115 millióért szerzett meg az Inter től, majd Jadon Sancho, aki 85 millió euró fejében költözött a Manchester Unitedhez a Borussia Dortmundtól.

„Azt gondolom, hogy Grealisht ezzel a transzferrel igencsak felülértékelték, leginkább a magas marketingértéke növelte meg az érte adott összeget. A kinézete alapján mondhatnánk azt, hogy ő az új Beckham, csak nem olyan jó futballista, mint amilyen a korábbi Manchester játékos volt. Bár az angoloknál azt lehet érezni, hogy ha feltűnik egy angol, aki a Premier League-ben húzójátékos lehet, az nagyon felértékelődik, lásd Harry Kane-t vagy Harry Maguire-t” – mondta el Szabados Gábor sportközgazdász. Emellett – tette hozzá – ha a Manchester City meg akar venni valakit, akkor annak a játékosnak az ára egyből ugrik tíz százalékot.

Beszédes számok

A Nemzetközi Labdarúgó-szövetség (FIFA) számításai szerint az elmúlt évtizedben 48,5 milliárd dollárt költöttek a klubok átigazolásokra. Tíz évvel ezelőtt 2,85 milliárd dollárt szántak az egyesületek új játékosokra, a csúcs pedig 2019-ben volt 7,35 milliárddal. Részben a járvány következményeként ez az összeg tavaly 5,63 milliárdra esett vissza. Az átigazolási piac legnagyobb vesztesei az angol egyesületek voltak, amelyek a vizsgált tízéves periódusban 7,2 milliárd dollárt vesztettek a játékospiacon megköttetett üzletek során. Őket követik a kínaiak 1,5 milliárd dolláros veszteséggel, majd az olaszok (1,3 milliárd) és a németek (900 millió).

A vizsgált időszakban egyetlen olyan átigazolás volt, amelynél több mint 200 millió dollár cserélt gazdát: a továbbra is világrekordnak számító 263 milliót a Paris Saint-Germain fizette ki 2017-ben a Barcelonának a brazil Neymarért. Ekkor még azt gondolhattuk, hogy ha Messi valaha elhagyja a Barcát, akkor újabb rekordok dőlhetnek.

Ingyen világsztár

Sokáig volt arra esély, hogy a Barcelona valahogy meg tudja oldani, és Messi marad a katalán csapatnál, a PSG mégis lecsapott rá. Az ő esetében nem is annyira a klubváltás ténye a meglepő, hiszen már tavaly is felröppent a hír az átigazolásáról, hanem az, hogy a Barcelona képtelen volt pénzzé tenni a „koronaékszert”, hiszen az argentin sztár ingyen költözött Párizsba. A hírek szerint Messi egyszeri 25 millió eurós aláírási pénzt kapott, és évente ugyancsak 25 milliót keres majd. Ahhoz képest, hogy a Transfermarkt adatai szerint az argentin játékos értéke 80 millió euró, illetve ahhoz képest, hogy néhány éve 500 milliós árat emlegettek, a franciák igencsak jól jártak az átigazolással.

Kérdés, hogy ezzel a topligák között utolsóként számontartott francia bajnokság mennyit erősödött. „Azt szokták mondani, hogy a futball egy zéróösszegű játék, vagyis amit valaki az egyik oldalon veszít, a másik annyit nyer. Ez a klubváltás viszont egy negatív összegű játék volt, mert a spanyol labdarúgás többet veszített Messi távozásával, mint amennyit a francia nyer – nem beszélve arról, hogy néhány éve Cristiano Ronaldo is otthagyta a spanyol bajnokságot. A francia futball azzal nyert volna óriásit, ha Messi nem a PSG-be megy, ami nyilván abszurd, mert csak ők tudják megfizetni. Így is ők a legesélyesebbek a bajnokságban, így is mindenki az ő meccseiket akarja megnézni, vagyis ezzel a transzferrel nem keletkezett akkora hozzáadott érték. A szándék persze egyértelmű, a PSG azért igazolta le Messit, hogy Bajnokok Ligáját nyerjen” – tette hozzá Szabados Gábor.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...