- Hirdetés -

Példátlan koncentráció a hazai médiában

|

- Hirdetés -

Elképesztő mértékű médiakoncentráció kialakulásának lehetünk tanúi a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványon belül. A szervezet megkapja Mészáros Lőrinc teljes médiaportfólióját, de néhány órán belül szinte a teljes, kormányközeli sajtót felajánlották nekik. Már csak a TV2 és a Rádió 1 maradt ki a nagy összeborulásból a meghatározó médiumok közül.

Délelőtti összeállításunkban még azt írtuk, hogy a TV2, az Origo, a 888.hu és a Lokál sorsa is kérdéses, vajon csatlakoznak-e az egyre több kormánypárti médiumot magába olvasztó Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz. Nos, a válaszra nem kellett sokat várni, nem sokkal azután, hogy az MTI beszámolt Mészáros Lőrinc szándékáról, hogy az időközben a Lapcommal is megerősített Talentis Groupot odaajándékozza az alapítványnak kiderült, hogy további tíz médiavállalkozás tett hasonló felajánlást.

Az alapítvány kizárólagos, illetve többségi részesedésének megszerzésére irányulóan kötött megállapodást ezekkel a cégekkel. Az érintett vállalkozások:

Echo Penisola Kft., a Part FM médiaszolgáltatója;

Gong Rádió Kft., a Gong FM médiaszolgáltatója (81,7 százalékos részesedés);

HírTV Zrt., a HírTV médiaszolgáltatója;

Hold Reklám Kft., a Retro Rádió médiaszolgáltatója;

Hung-Ister Zrt. film-, videó-, televízióműsor-gyártó;

K4A Lapkiadó Kft.,

Figyelő hetilap kiadója;

Mandiner Press Kft., a mandiner.hu hírportál kiadója;

Modern Media Group Zrt., a Lokál, a Lokál extra lapok, a lokal.hu és a 888.hu kiadója;

Napfénymédia és Marketing Kft., a Déli Szó és a szegedma.hu internetes hírportál kiadója;

Ripost Média Kft., a Ripost napilap, a Hello! magazin, valamint a ripost.hu és a faktor.hu internetes hírportálok kiadója.

A CEPMF közlése szerint a médiavállalkozásokban, melyek tevékenysége a rádiós- és televíziós médiaszolgáltatásra, online tartalomszolgáltatásra és nyomtatott sajtótermékek kiadására terjed ki, és piaci részesedésük 20 százalék alatti, az alapítvány különböző felajánlások, illetőleg adományok alapján 2018. novemberében tulajdonrészt szerzett. Ennek megfelelően az ezzel kapcsolatos cégbírósági eljárásokat az alapítvány a héten elindította. A hivatalos tájékoztatásból kiderült az is, hogy médiavállalkozások jövőbeli működtetésével kapcsolatos feladatok ellátására a kuratórium Liszkay Gábort kérte fel.

A délelőtti hír annyival egészült ki még, hogy az ECHO Hungaria TV Zrt., a Magyar Idők Kft. tulajdonosai és az OPUS PRESS Zrt. (Mészáros Lőrinc médiaérdekeltségek) mellett a New Wave Media Group Kft., vagyis az Origo kiadója is felajánlották az érintett médiaszolgáltatókat és tulajdonukban lévő médiumokat az alapítvány számára.

Az alapítvány tulajdonszerzése ezen médiaszolgáltatókban a versenytörvény hatálya alá esik, ezért az érintett cégekkel egyetemben az alapítvány szerdán összefonódás bejelentése tárgyában a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordul.

Nagy kérdés, hogy milyen álláspontra helyezkedik majd a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a kérdésben, a testületnek kellene ugyanis elvileg őrködnie afelett, hogy ne torzuljon a médiapiacon a versenyhelyzet. Ahogyan arra az Index összeállításában rámutatott, jelenleg a 20 legolvasottabb napilap közül 18 Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozik, és ezek mind átkerülnek majd az alapítványba.

Továbbra is kérdéses a TV2 Csoport és a Rádió 1 sorsa, bár a mai nap történései után kisebb meglepetés lenne, ha nem ajánlaná fel ezeket a médiumokat is a tulajdonos a CEPMF-nek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Musical-show-val erősít a Disney+

A Disney Csatorna saját gyártású ifjúsági, latin-amerikai sorozatának, a Violettának a 10. évfordulója alkalmából mától, december 8-ától elérhető Disney+- on a „Csak szerelem és ezer dal” című musical-show, amelyben Martina Stoessel, művésznevén Tini színésznő-énekesnő,...

Kevesebb túlórázásra buzdít a Heineken

„Az alvás a gyengéknek való!” „Ha el akarod érni a céljaidat, dolgozz, amíg mások buliznak!” „Azért tartok itt, mert én soha nem pihenek!” Ismerősek ezek a mondatok? A hustle culture, vagyis a túlórákat és...

Hullámzó érdeklődés a balatoni ingatlanpiacon

Az erős évkezdést követően március végétől a választások és a háborús helyzet bizonytalansága vetette vissza a vásárlási kedvet, majd a nyári szezonális fellendülést követően augusztus végével a rezsisokk mérsékelte az érdeklődést. A hiteles ügyletek...

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...

Így erősíthető a munkavállalók lojalitása

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint...

2023-as prognózisokkal jön az év utolsó BrandManiája

Idei utolsó adásához érkezett a BrandMania, a stáb ezúttal jelentős ágazatok képviselőit kérdezte arról, hogy mit várnak 2023-tól és megnézték azt is, hogy a 2022-re vonatkozó jóslatok mennyire váltak be. Már a múlt év végén...

Népszerű magyar sztárokkal jön a STRAND Fesztivál

Számos olyan fellépő kap főszerepet a 2023-as STRAND programjában, akik néhány évvel ezelőtt kevés fesztivál színpadára jutottak el. Azahriah, Beton.Hofi, Carson Coma, Dzsúdló, Valmar közönsége ma már nemcsak a legnagyobb koncerthelyeket, de minden bizonnyal...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Új ajánlattal rukkolt elő a Vodafone

A Vodafone konvergens szolgáltatóként az elmúlt években folyamatosan azon dolgozott, hogy létrehozza azt az ajánlatot, amely egy csomagban képes azokat az ügyféligényeket kiszolgálni, amelyek igazán fontosak – mindezt különleges kedvezményekkel és egyéb előnyökkel. A...

Hamarosan készpénzmentes lesz a gasztro szektor

Az utóbbi 2-3 év megterhelő időszak volt a vendéglátóiparban dolgozók számára: koronavírus-járvány miatti korlátozások és bezárások, háború folytán fellépő energiaválság, munkaerőhiány, élelmiszerárak emelkedése. Ebben a nehéz helyzetben kellene (több) profitot termelni, nagyobb hatékonysággal működni,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek a legkeresettebb könyvek – sokan találkozhatnak majd velük a fa alatt

Itt az idei év utolsó Top 50 listája a Bookline-tól. Az év végi sikerlista a téli időszak kedvenceit mutatja meg, a fordulatos bűnügyi történeteket, a romantikus könyvek legjavát, gyerekkönyveket, valamint a sokakat érdeklő pszichológiai...

Musical-show-val erősít a Disney+

A Disney Csatorna saját gyártású ifjúsági, latin-amerikai sorozatának, a Violettának a 10. évfordulója alkalmából mától, december 8-ától elérhető Disney+- on a „Csak szerelem és ezer dal” című musical-show, amelyben Martina Stoessel, művésznevén Tini színésznő-énekesnő,...

Kevesebb túlórázásra buzdít a Heineken

„Az alvás a gyengéknek való!” „Ha el akarod érni a céljaidat, dolgozz, amíg mások buliznak!” „Azért tartok itt, mert én soha nem pihenek!” Ismerősek ezek a mondatok? A hustle culture, vagyis a túlórákat és...

Hullámzó érdeklődés a balatoni ingatlanpiacon

Az erős évkezdést követően március végétől a választások és a háborús helyzet bizonytalansága vetette vissza a vásárlási kedvet, majd a nyári szezonális fellendülést követően augusztus végével a rezsisokk mérsékelte az érdeklődést. A hiteles ügyletek...

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....