- Hirdetés -

Példátlan koncentráció a hazai médiában

|

- Hirdetés -

Elképesztő mértékű médiakoncentráció kialakulásának lehetünk tanúi a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványon belül. A szervezet megkapja Mészáros Lőrinc teljes médiaportfólióját, de néhány órán belül szinte a teljes, kormányközeli sajtót felajánlották nekik. Már csak a TV2 és a Rádió 1 maradt ki a nagy összeborulásból a meghatározó médiumok közül.

Délelőtti összeállításunkban még azt írtuk, hogy a TV2, az Origo, a 888.hu és a Lokál sorsa is kérdéses, vajon csatlakoznak-e az egyre több kormánypárti médiumot magába olvasztó Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz. Nos, a válaszra nem kellett sokat várni, nem sokkal azután, hogy az MTI beszámolt Mészáros Lőrinc szándékáról, hogy az időközben a Lapcommal is megerősített Talentis Groupot odaajándékozza az alapítványnak kiderült, hogy további tíz médiavállalkozás tett hasonló felajánlást.

Az alapítvány kizárólagos, illetve többségi részesedésének megszerzésére irányulóan kötött megállapodást ezekkel a cégekkel. Az érintett vállalkozások:

Echo Penisola Kft., a Part FM médiaszolgáltatója;

Gong Rádió Kft., a Gong FM médiaszolgáltatója (81,7 százalékos részesedés);

HírTV Zrt., a HírTV médiaszolgáltatója;

Hold Reklám Kft., a Retro Rádió médiaszolgáltatója;

Hung-Ister Zrt. film-, videó-, televízióműsor-gyártó;

K4A Lapkiadó Kft.,

Figyelő hetilap kiadója;

Mandiner Press Kft., a mandiner.hu hírportál kiadója;

Modern Media Group Zrt., a Lokál, a Lokál extra lapok, a lokal.hu és a 888.hu kiadója;

Napfénymédia és Marketing Kft., a Déli Szó és a szegedma.hu internetes hírportál kiadója;

Ripost Média Kft., a Ripost napilap, a Hello! magazin, valamint a ripost.hu és a faktor.hu internetes hírportálok kiadója.

A CEPMF közlése szerint a médiavállalkozásokban, melyek tevékenysége a rádiós- és televíziós médiaszolgáltatásra, online tartalomszolgáltatásra és nyomtatott sajtótermékek kiadására terjed ki, és piaci részesedésük 20 százalék alatti, az alapítvány különböző felajánlások, illetőleg adományok alapján 2018. novemberében tulajdonrészt szerzett. Ennek megfelelően az ezzel kapcsolatos cégbírósági eljárásokat az alapítvány a héten elindította. A hivatalos tájékoztatásból kiderült az is, hogy médiavállalkozások jövőbeli működtetésével kapcsolatos feladatok ellátására a kuratórium Liszkay Gábort kérte fel.

A délelőtti hír annyival egészült ki még, hogy az ECHO Hungaria TV Zrt., a Magyar Idők Kft. tulajdonosai és az OPUS PRESS Zrt. (Mészáros Lőrinc médiaérdekeltségek) mellett a New Wave Media Group Kft., vagyis az Origo kiadója is felajánlották az érintett médiaszolgáltatókat és tulajdonukban lévő médiumokat az alapítvány számára.

Az alapítvány tulajdonszerzése ezen médiaszolgáltatókban a versenytörvény hatálya alá esik, ezért az érintett cégekkel egyetemben az alapítvány szerdán összefonódás bejelentése tárgyában a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordul.

Nagy kérdés, hogy milyen álláspontra helyezkedik majd a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a kérdésben, a testületnek kellene ugyanis elvileg őrködnie afelett, hogy ne torzuljon a médiapiacon a versenyhelyzet. Ahogyan arra az Index összeállításában rámutatott, jelenleg a 20 legolvasottabb napilap közül 18 Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozik, és ezek mind átkerülnek majd az alapítványba.

Továbbra is kérdéses a TV2 Csoport és a Rádió 1 sorsa, bár a mai nap történései után kisebb meglepetés lenne, ha nem ajánlaná fel ezeket a médiumokat is a tulajdonos a CEPMF-nek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...

Csatlakozott a Mastercard programjához az OTP

A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez....

Példátlan helyzetet hozott az átigazolási szezon

A futballtörténelem során még sosem történt olyan, mint az idei nyári átigazolási szezonban, hogy a világ két legjobb és legértékesebb játékosa, Messi és Cristiano Ronaldo egyszerre váltson klubot. Ráadásul az argentin világsztár ingyen költözött...

Többezer program lesz a Kutatók éjszakáján

Országszerte csaknem 50 városban 112 intézmény több mint 2100 programot - mások mellett szórakoztató előadásokat, kísérleteket, bemutatókat, laborbejárásokat - kínál pénteken és szombaton a Kutatók éjszakáján. A Kutatók éjszakája idén először nem nyert EU-s támogatást,...

A Republic Grouppal kampányol a Blikk

A Blikk új őszi kampányában, amit a Republic Group készített, milliókat nyerhetünk, ha a megfelelő pénzfürtöt kaparjuk le. Az ügynökség feladata a kreatív koncepció megtervezése és egy különleges kollázsfilm elkészítése volt, melyben valós fotókból...

Tovább nőtt az Oracle bevétele

A teljes negyedéves bevétel az előző évhez képest 4 százalékkal, 9,7 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatásokból és licenctámogatásból származó bevételek 6 százalékkal 7,4 milliárd dollárra emelkedtek. A felhős és telepített új licenc értékesítés 8...

Leginkább itthon kalandoznának a magyarok

A NatGeo kutatásából kiderült, hogy a magyarok elsősorban a belföldi utazást kedvelik, és nem gondolják, hogy az „igazi felfedezés” élményéhez külföldre kellene utazni. Az utazás elsődleges célja a természetben való kirándulás, pihenés; a vágyott...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szakmai videósorozatot indított az Uniomedia

A kedden és csütörtökönként jelentkező adásokban az ügynökség munkatársai a saját területüket érintő tanácsaikat, tapasztalataikat és tippjeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Az Uniomedia első, saját gyártású szakmai videósorozatának első epizódja szeptember 21-én debütált a világ...

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...
- Hirdetés -

CMO

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...