- Hirdetés -

People’s business

|

- Hirdetés -

Három összetevő továbbra is nélkülözhetetlen ebben a marketingszakmában: a kíváncsiság, a változás elfogadása és szeretete, valamint az elhivatottság – állítja Mérő Ádám, aki idén a harmadik lett a Marketing&Media magazin legsikeresebb marketingeseket bemutató listáján. A The Coca-Cola Company, consumer & shopper connection directora az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy mit szeret a legjobban a munkájában, mikor érezte úgy, hogy bele kell nőni abba a bizonyos kabátba és hogyan lehetnek sikeresek a mai fiatal marketingszakemberek.

- Mi az első emléked, ami eszedbe jut azokból az időkből, amikor elkezdted a szakmát?

- 2002. március 6., kedd, Lajos utca 80. Az első munkanapom ügynökségi oldalon. Printmagazinokban lévő hirdetések támpéldányainak válogatásával, tévészpotlisták összeállításával és faxon való megrendelésekkel kezdtem. A digitális csapat létszáma egy fő volt. A kampányok legnagyobb részét a nyomtatott sajtó és a lineáris tévé tette ki. A telefonon nem volt e-mail. Ha az ember lecsukta a laptopot, az tényleg „annyira volt mára”. A social media pedig még nem létezett. Ennyi dolog (is) változott bő 20 év alatt.

- Mi az, amit a legjobban szeretsz a munkádban?

- Az embereket, akikkel dolgozom. Cégen belül és kívül. Ilyen egyszerű. Azt szoktuk mondani, hogy ez egy „people’s business”. Emberek és márkák kapcsolatát építjük, (egyelőre) emberekkel együttműködésben. Emberi játszmák résztvevői és alakítói vagyunk nap mint nap. Ez ad inspirációt, ez visz tovább, ez sarkall új ötletekre.

- Mi volt eddig a legnagyobb szakmai kihívás számodra és miért?

- Regionális pozícióból az összeurópai szintre való váltás két évvel ezelőtt. Nagy országok, nagy büdzsék, nagy emberek. Itt bele kellett nőni abba a bizonyos kabátba. Magyar szakember viszonylag kevés van a központi csapatban, ezért az elején a Where are you based? kérdésre adott válaszon sokszor elcsodálkoztak.

- Mi az, amit egyszer mindenképp szeretnél megvalósítani, elérni a szakmádban?

- Talán egy teljesen új márka globális bevezetése és nulláról való felépítése még hiányzik. Globális alapok nélkül a nulláról kezdeni, és a fogyasztók számára érdekessé, relevánssá, értékessé tenni. De bízom benne, hogy ez is eljön idővel.

- Milyennek kell lennie a jövő marketingesének? Milyen képességek, készségek kellenek a sikerhez?

- Három összetevő továbbra is nélkülözhetetlen ebben a szakmában: a kíváncsiság, a változás elfogadása és szeretete, valamint az elhivatottság. Mindezt egyre agilisabban és dinamikusabban kell végezni. Ha 2002-vel összehasonlítom egy napom intenzitását, illetve a munkaidő alatt bejövő impulzusok számát, akkor szeretném, ha ez alapján fizetnének. A pálya egyre gyorsul és egyre többen közlekednek rajta. Így is meg kell találni azt, amit más nem tud, vagy nem így tud kínálni.

- Mit tanácsolsz a fiatal marketingeseknek?

- Tanulják meg okosan használni a mesterséges intelligenciát, de mindig az embert helyezzék a középpontba. Az ösztönös kíváncsiságukat pedig soha ne veszítsék el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

K&H is a SkyShowtime-on reklámoz

Elérkezett a streaming új kora, ahol már reklámokkal is lehet találkozni. A reklámok megjelenésénél a magyar bankszektorból elsőként a K&H vásárolt hirdetési felületet. Hazánkban a SkyShowtime vezette be úttörőként ezt a lehetőséget.A médiafogyasztási szokások...

Tökéletes fitneszélményt nyújt a vadonatúj okoskarkötő

A HONOR bejelentette a HONOR Band 9-et, egy modern dizájnnal és fejlett fitnesz- és egészségfigyelő funkciókkal büszkélkedő kiegészítőt. Az 1,57”-os AMOLED kijelző akár 60 Hz-es frissítési frekvenciát kínál. 96 edzési lehetőséggel a HONOR Band...

Premierekkel, népszerű sorozatokkal erősít a Max

Június igazi blockbuster hónap lesz a Maxon, hiszen megérkezik a Sárkányok háza 2. évada, exkluzív premierként érkezik Dakota Johnson romantikus filmje a Rendben vagyok?, több Jurassic Park film is, jön egy Taylor Swift doksi...

Irodapiaci trendek és az RTL új otthona a BrandManiában

A BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, hogy milyen szempontok érvényesülnek az új irodaházak építése során és mit várnak el a bérlők. A műsor második felében pedig kiderül, hogy milyen az RTL új bázisa,...

Döntött a Médiatanács, indulhat a Nemzeti Sportrádió

Közel 160 millió forint támogatást ítélt oda 29 pályázónak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a TVÁLLANDÓ2024 pályázati eljárás első fordulójában. A testület május 28-i ülésén jóváhagyta az MTVA és a Duna...

eMAG, Alza, Kifli.hu – így néz ki az e-kereskedők toplistája

Idén is az eMAG vezeti a magyar piacon működő online kereskedők rangsorát a GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023 elemzése szerint, az Alza.hu-t és a Kifli.hu-t megelőzve. A teljes egészében magyar tulajdonú cégek között pedig az Euronics...

A mesterséges intelligencia került terítékre a legújabb L20 podcastben

A Lounge Group L20 podcastjének legújabb adása az empátia, az emberi kapcsolatok, a technológia és az érzelmi fejlődés tekintetében vizsgálja a legújabb mesterséges intelligenciával kapcsolatos innovációkat, eredményeket. A beszélgetésben két neves szakember, Tari Annamária...

Egyre többet neteznek az idősek

Növekvő ütemben terjed az internethasználat az idősebbek körében, bár a szépkorúak továbbra is lemaradásban vannak a fiatalabbakhoz képest. Egyebek közt ezt állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss felmérése, amely az...

Többen vásárolnának fenntartható termékeket, ha olcsóbbak lennének

A fogyasztók egyharmada (31%-a) szerint az infláció jelenti az elsődleges kockázatot az országára nézve és 62% számít arra, hogy kiadásai leginkább az élelmiszerek miatt fognak növekedni. Az aggályok ellenére átlagosan 9,7%-kal többet hajlandóak költeni...

Együtt kampányol a Fuze Tea és a Tripadvisor

A teljes élet alapja, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a munka és a kikapcsolódás között a mindennapokban, és törődjünk testi-lelki egészségünkkel, amikor csak tudunk – erre a gondolatra épül a Coca-Cola portfólióhoz tartozó Fuze Tea...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újrahasznosított alkotásokból nyílt kiállítás

Egy nyolcvan kilós kolibri, hullámpapírból és kávékapszulából készült ruhaköltemények, Shrek legkedvesebb Szamár barátján lovagló ogre gyerekek. Az ÁRKÁD Bevásárlóközpontban június másodikáig között egy szokatlan és egyben lenyűgöző kiállítást tekinthetünk meg a fenntarthatóság jegyében. Képzeljünk...

K&H is a SkyShowtime-on reklámoz

Elérkezett a streaming új kora, ahol már reklámokkal is lehet találkozni. A reklámok megjelenésénél a magyar bankszektorból elsőként a K&H vásárolt hirdetési felületet. Hazánkban a SkyShowtime vezette be úttörőként ezt a lehetőséget.A médiafogyasztási szokások...

Tökéletes fitneszélményt nyújt a vadonatúj okoskarkötő

A HONOR bejelentette a HONOR Band 9-et, egy modern dizájnnal és fejlett fitnesz- és egészségfigyelő funkciókkal büszkélkedő kiegészítőt. Az 1,57”-os AMOLED kijelző akár 60 Hz-es frissítési frekvenciát kínál. 96 edzési lehetőséggel a HONOR Band...

Premierekkel, népszerű sorozatokkal erősít a Max

Június igazi blockbuster hónap lesz a Maxon, hiszen megérkezik a Sárkányok háza 2. évada, exkluzív premierként érkezik Dakota Johnson romantikus filmje a Rendben vagyok?, több Jurassic Park film is, jön egy Taylor Swift doksi...

Irodapiaci trendek és az RTL új otthona a BrandManiában

A BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, hogy milyen szempontok érvényesülnek az új irodaházak építése során és mit várnak el a bérlők. A műsor második felében pedig kiderül, hogy milyen az RTL új bázisa,...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...