- Hirdetés -

Plusz juttatásokkal segítenék a munkavállalókat

|

A hazai vállalatok túlnyomó többsége – 90 százaléka – egyetért azzal, hogy jelentősen csökkent a munkavállalók reáljövedelme 2022-ben. Hasonló az aránya azoknak is, akik úgy gondolják, hogy minden munkavállaló megérzi az emelkedő élelmiszerárak hatását, miközben a válaszadók 85 százaléka szerint a dolgozók jelentős részét a rezsiárnövekedés is sújtja – derül ki az Edenred Magyarország kutatásából.

A felmérés eredménye szerint a hazai cégek döntő része igyekezett tompítani az emelkedő infláció hatásait: a válaszadók 91 százalékánál történt valamilyen mértékű béremelés január és augusztus között. Az emelések érintetti körében ugyanakkor mutatkoznak eltérések: miközben az 500 dolgozónál többet foglalkoztató cégek 44 százaléka nyilatkozott úgy, hogy minden alkalmazottjánál végrehajtott idén valamilyen mértékű kompenzációt, a 100 és 500 fő közötti alkalmazotti létszámmal működő vállalkozásoknál ez az arány a 90 százalékot(!) is elérte. Figyelemre méltó az is, hogy miközben a zömmel fizikai dolgozókat alkalmazó cégek 83 százaléka nyilatkozott úgy, hogy minden munkavállaló kapott emelést, az inkább szellemi munkát végzőket foglalkoztatóknál 57 százalékot ért el az arány.

Ami a béremelések mértékét illeti, a nagy többség – a válaszadók 67 százaléka – 5 és 10 százalék közötti emelést nyújtott a dolgozóinak, miközben a 11-15 százalékos emelést alkalmazók aránya 11,3, a 15 százalék felettit nyújtóké pedig 13,9 százalékot ért el. A megkérdezett vállalkozások 22,6 százaléka legalább két alkalommal módosított a munkavállalók javadalmazásán. Ennél is érdekesebb adat, hogy az év közben bért emelők több mint fele nyilatkozott úgy, hogy a gazdasági körülmények negatív változásaira reagálva lépett és döntött az újabb korrekció mellett.

A kutatás szerint a megkérdezettek csaknem háromnegyede – 72,4 százaléka – ad valamilyen béren kívüli juttatást dolgozóinak: 54 százalékuk mindenkinek, 18 százalékuk pedig a többségnek. A béren kívüli juttatások összegét augusztus végéig a vállalatok 31,5 százaléka emelte meg: ez az arány hasonló azokéhoz a vállalatokéhoz, akik évközi béremeléseket is végrehajtottak.

A felmérés fontos megállapítása emellett, hogy a vállalatok döntő többsége – 93 százaléka(!) – úgy érzi, még ebben az évben szükség lenne további bérfejlesztésre. A többség – a válaszadók közel kétharmada – viszont attól tart, hogy erre már nem lesz lehetősége, és csupán 27 százalékuk tud – vagy tervez – ilyen lépést tenni. Azonban abban az esetben, ha a bérnél kedvezőbb adózás mellett nyújthatnának valamilyen plusz juttatást az alkalmazottaiknak, a megkérdezettek 42 százaléka megfontolná ezt a megoldást.

„Munkáltatóként érdemes odafigyelni arra, hogy az idei őszi-téli időszak az infláció, valamint a rezsiköltségek alakulása miatt nagy tehertételt jelenthet a munkavállalók számára. A dolgozóknak talán még sosem volt ennyire nagy szükségük a segítségre, mint napjainkban, bármit kapjanak is, biztosan értékelik majd” – nyilatkozta a kutatás kapcsán Szendrő Tamás, az Edenred Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a vállalatoknak mindenképpen érdemes megfontolniuk a juttatások emelését, illetve bevezetését, hiszen a kedvező adózásnak köszönhetően a munkáltató ugyanakkora költség mellett többet adhat a dolgozójának vagy akár a dolgozója családjának, illetve ugyanannyit kevesebb céges költséggel tud kifizetni. „Erre többféle, kedvező és költséghatékony megoldása létezik az Edenrednek – legyen szó például akár a csekély értékű ajándékról, vagy a dolgozó családjának közvetlen, rendszeres támogatásáról. A jóidőben adott támogatás nagy segítséget jelenthet, és egyúttal növelheti a munkavállalók lojalitását is. Mostanra szinte minden ágazat szakemberhiánnyal küzd, így a már meglévő munkatársak megtartása, illetve az újak bevonzása kulcsfontosságú tényezővé vált” – hívta fel a figyelmet az ügyvezető igazgató.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...