- Hirdetés -

Politizáló celebek? – Ezt gondolják róluk a magyarok

|

- Hirdetés -

Míg az amerikaiak nem ítélik el a hírességek politizálását, sőt, ötödüknek számít is, mit mond kedvence a közügyekről, addig a magyarok körében teljesen más a hozzáállás a kérdéshez, 50 százalékuk nem tartja elfogadhatónak, ha a celebek politizálnak – derül ki a Lounge Group Amerikában és Magyarországon elvégzett, reprezentatív kutatásából.

Ma iktatják be Joe Biden új amerikai elnököt és bár normál körülmények között százezrek özönlenek Washingtonba, hogy részt vegyenek az eseményhez kapcsolódó mulatságokon, idén azonban az ünnepség mérete rendkívül korlátozott lesz. A felvonulási útvonal mentén szokásosan kihelyezett nézőállványokat nem teszik fel, és az eddigi majd 200 000 jeggyel ellentétben, csupán alig 1000 tiszteletjegy volt elérhető a ceremóniára.

Az USA-ban teljesen elfogadott, hogy a hírességek állást foglalnak politikai kérdésekben. Az amerikai válaszadók ötöde nemcsak elnézi, ha kedvenc ismert embere politizál, de az ilyen közlések hatással vannak gondolkodására is – derül ki a reprezentatív kutatásából. Az amerikai elnök beiktatási ceremóniája ezért is lehet a zenészek, színészek és hírességek körében is az egyik legfontosabb esemény. Megjelenésükkel, fellépésükkel állást foglalnak, és kifejezik támogatásukat az ország vezetője iránt. Így volt ezzel Beyoncé is, aki Barack Obama 2009-es beiktatásán énekelt, vagy a The Piano Guys, akik Donald Trump partiján gondoskodtak a hangulatról. Idén, többek között Lady Gaga, Jennifer Lopez és Justin Timberlake lép színpadra Joe Biden ünnepélyén.

Mel Gibson, Jimmy Fallon, Taylor Swift, Kanye West – csak néhány ismert név, akik aktívan politizálnak, és nem félnek megmutatni pártszimpátiájukat. Az amerikai elnökválasztás során több amerikai híresség is követői tömegét buzdította szavazásra. „A nagyobb részvételi arány a politikai felhatalmazás szempontjából pozitív, de ami ennél is fontosabb, hogy az emberek értékelik a demokrácia biztosította jogaikat, és élnek is velük – mondja Stefkovics Ádám, a Századvég Alapítvány piackutatási igazgatóhelyettese.

Kommentháborúba torkollik minden hazai megnyilvánulás

A Lounge Group kutatása szerint a magyarok teljesen másként gondolkodnak a sztárok közéleti kinyilatkoztatásairól, mint az amerikaiak. Itthon a válaszadók 50%-a szerint egyáltalán nem vagy inkább nem fogadható el, ha celebek politizálnak. Ez az attitűd elsősorban az idősebbekre jellemző, de a fiataloknál is tetten érhető ez a vélekedés. „Vannak ugyan pozitív példáink, amikor hírességek megfogalmaznak fontos, közélettel kapcsolatos gondolatokat – például Lovasi András –, de ilyenkor az internet népe szinte azonnal támadásba lendül a kommentszekció arénájában” – mondja Stefkovics Ádám.

A magyar YouTube véleményvezérei között csak elvétve találunk olyat, aki hajlandó politikai kérdésekkel foglalkozni. Gergely Viktor YouTube-videós szerint az összes olyan témában kifejezetten nagy felelősségük van az influenszereknek, ahol valamilyen saját véleményt fogalmaznak meg, és ez alól nem kivétel a politika sem. A YouTube-on csak Siriusként ismert, közel 300 ezer követővel rendelkező videós azon kevés netes híresség közé tartozik, akik a 2018-as országgyűlési választások alkalmával például voksolásra buzdítottak. „Én pártolom, ha egy ismert YouTuber úgy dönt, beszél ilyen témákról. Viszont ebben az esetben fontosnak tartom, hogy igyekezzen naprakész lenni a politikai helyzetet tekintve, és úgy alkosson saját véleményt. Sajnos a kommentmezőben sokszor azt látom, hogy a rajongók hajlamosak felcímkézni az embereket: aki zenész, az már a zenészfiókban is marad, miközben a politikai véleménynyilvánítás nem diplomához kötött és nem is a politológusok kiváltsága” – fogalmazott.

Az Egyesült Államokban 2020. szeptember 5-7. között, 2000 fő bevonásával zajló felmérést a Lounge Group megbízásából a Cygnal LLC végezte. A magyar társkutatást 500 fő online megkérdezésével a Századvég Alapítvány végezte 2020. október elején, a minta összetétele kor, nem, településtípus alapján reprezentatív a magyar lakosságra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új éttermet nyitott a Burger King

Második éttermét nyitja a Burger King Zala vármegyében, Zalaegerszeg mellett most már Nagykanizsán is élvezhetik a burger rajongók az eredeti WHOPPER élményt. A belvárosban található étterem fejlesztése tavaly júliusban indult, a közel 1 milliárd...

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...