- Hirdetés -

Politizáló celebek? – Ezt gondolják róluk a magyarok

|

- Hirdetés -

Míg az amerikaiak nem ítélik el a hírességek politizálását, sőt, ötödüknek számít is, mit mond kedvence a közügyekről, addig a magyarok körében teljesen más a hozzáállás a kérdéshez, 50 százalékuk nem tartja elfogadhatónak, ha a celebek politizálnak – derül ki a Lounge Group Amerikában és Magyarországon elvégzett, reprezentatív kutatásából.

Ma iktatják be Joe Biden új amerikai elnököt és bár normál körülmények között százezrek özönlenek Washingtonba, hogy részt vegyenek az eseményhez kapcsolódó mulatságokon, idén azonban az ünnepség mérete rendkívül korlátozott lesz. A felvonulási útvonal mentén szokásosan kihelyezett nézőállványokat nem teszik fel, és az eddigi majd 200 000 jeggyel ellentétben, csupán alig 1000 tiszteletjegy volt elérhető a ceremóniára.

Az USA-ban teljesen elfogadott, hogy a hírességek állást foglalnak politikai kérdésekben. Az amerikai válaszadók ötöde nemcsak elnézi, ha kedvenc ismert embere politizál, de az ilyen közlések hatással vannak gondolkodására is – derül ki a reprezentatív kutatásából. Az amerikai elnök beiktatási ceremóniája ezért is lehet a zenészek, színészek és hírességek körében is az egyik legfontosabb esemény. Megjelenésükkel, fellépésükkel állást foglalnak, és kifejezik támogatásukat az ország vezetője iránt. Így volt ezzel Beyoncé is, aki Barack Obama 2009-es beiktatásán énekelt, vagy a The Piano Guys, akik Donald Trump partiján gondoskodtak a hangulatról. Idén, többek között Lady Gaga, Jennifer Lopez és Justin Timberlake lép színpadra Joe Biden ünnepélyén.

Mel Gibson, Jimmy Fallon, Taylor Swift, Kanye West – csak néhány ismert név, akik aktívan politizálnak, és nem félnek megmutatni pártszimpátiájukat. Az amerikai elnökválasztás során több amerikai híresség is követői tömegét buzdította szavazásra. „A nagyobb részvételi arány a politikai felhatalmazás szempontjából pozitív, de ami ennél is fontosabb, hogy az emberek értékelik a demokrácia biztosította jogaikat, és élnek is velük – mondja Stefkovics Ádám, a Századvég Alapítvány piackutatási igazgatóhelyettese.

Kommentháborúba torkollik minden hazai megnyilvánulás

A Lounge Group kutatása szerint a magyarok teljesen másként gondolkodnak a sztárok közéleti kinyilatkoztatásairól, mint az amerikaiak. Itthon a válaszadók 50%-a szerint egyáltalán nem vagy inkább nem fogadható el, ha celebek politizálnak. Ez az attitűd elsősorban az idősebbekre jellemző, de a fiataloknál is tetten érhető ez a vélekedés. „Vannak ugyan pozitív példáink, amikor hírességek megfogalmaznak fontos, közélettel kapcsolatos gondolatokat – például Lovasi András –, de ilyenkor az internet népe szinte azonnal támadásba lendül a kommentszekció arénájában” – mondja Stefkovics Ádám.

A magyar YouTube véleményvezérei között csak elvétve találunk olyat, aki hajlandó politikai kérdésekkel foglalkozni. Gergely Viktor YouTube-videós szerint az összes olyan témában kifejezetten nagy felelősségük van az influenszereknek, ahol valamilyen saját véleményt fogalmaznak meg, és ez alól nem kivétel a politika sem. A YouTube-on csak Siriusként ismert, közel 300 ezer követővel rendelkező videós azon kevés netes híresség közé tartozik, akik a 2018-as országgyűlési választások alkalmával például voksolásra buzdítottak. „Én pártolom, ha egy ismert YouTuber úgy dönt, beszél ilyen témákról. Viszont ebben az esetben fontosnak tartom, hogy igyekezzen naprakész lenni a politikai helyzetet tekintve, és úgy alkosson saját véleményt. Sajnos a kommentmezőben sokszor azt látom, hogy a rajongók hajlamosak felcímkézni az embereket: aki zenész, az már a zenészfiókban is marad, miközben a politikai véleménynyilvánítás nem diplomához kötött és nem is a politológusok kiváltsága” – fogalmazott.

Az Egyesült Államokban 2020. szeptember 5-7. között, 2000 fő bevonásával zajló felmérést a Lounge Group megbízásából a Cygnal LLC végezte. A magyar társkutatást 500 fő online megkérdezésével a Századvég Alapítvány végezte 2020. október elején, a minta összetétele kor, nem, településtípus alapján reprezentatív a magyar lakosságra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Dunavarsányban terjeszkedik a Dunapack

Közel 20 milliárd forint értékű beruházással Európa egyik legmodernebb csomagolóanyag gyártó üzemét építi a Dunapack Packaging Dunavarsány határában. Az új gyár a körforgásos gazdasági folyamatok egyik legmodernebb mintaüzeme lesz, hiszen közel 90%-ban újrahasznosított papírból...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Drámai projektben a Nemzeti Filmintézet

Fésős András Kelj fel és járj címmel készülő, apa-fia drámájának 450 millió forint gyártási támogatást szavazott meg a Nemzeti Filmintézet (NFI) Filmszakmai Döntőbizottsága.A film szereplőválogatása már elkezdődött, a forgatás jövő év elején indul –...

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

DATA