- Hirdetés -

Porschés váltás – interjú Bujáki Zsolttal

|

A marketinges világból érkezem, ez remélhetőleg látható nyomokat hoz majd a vállalati kommunikációban is – mondja Bujáki Zsolt, a Porsche Hungaria frissen kinevezett kommunikációs igazgatója. A szakember elmondta véleményét az anyacégük április elsejei tréfájáról is.

– Elődje, Vérten Sándor 25 éven át töltötte be a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatói posztját, de ön is lassan már húsz éve a cégnél dolgozik. Önök a kivételek, vagy általánosságban is jellemző, hogy ennyire hűségesek a Porsche Hungaria munkatársai?

– A cég az elmúlt 30 évben számtalan nagy formátumú autós szakembert nevelt ki. A leghűségesebbek és talán a legfanatikusabbak még mindig a vállalat kötelékében vannak. Vérten doktor emblematikus figurája a vállalat kommunikációjának, tudása, szakértelme egyaránt elismert a szakmában és házon belül is. Számomra mindig is óriási büszkeség és megtiszteltetés volt ennél a cégnél dolgozni. Világmárkák kommunikációját irányítani nagy presztízsű, motiváló feladat.

– A mostani megbízatása mennyiben jelent más feladatot az eddigiekhez képest?

– Eddig két márka napi szintű marketingkommunikációját végeztem, most pedig corporate feladataim vannak. Hozzám tartozik a külső és belső vállalati kommunikáció, a PR- és sajtókapcsolatok ápolása, valamint az importőr médiakapcsolatainak koordinálása, erősítése. Egykori újságíróként ez számomra kifejezetten izgalmas területnek ígérkezik. Kiemelt feladatom továbbá a Porsche Hungaria márkakereskedői hálózat kommunikációs tevékenységének támogatása és a céges rendezvények szervezése.

– A vállalat kommunikációjában más irányt fog képviselni, mint az elődje?

– Én a marketinges világból érkezem, és ez remélhetőleg látható nyomokat hoz majd a vállalati kommunikációban is. Célunk a Porsche Hungaria piaci súlyának és presztízsének megfelelő szintű és színvonalú megjelenések, együttműködések generálása. Ehhez most szabad kezet kaptam, innovatív megoldásokat keresünk, új struktúrákat építünk, és ezzel párhuzamosan a házban zajló marketingmunkát is felügyelem, egyfajta supervisorként támogatom. Fontos megjegyezni, hogy a márkák továbbra is decentralizált módon dolgoznak, így önállóan döntenek a saját brandkommunikációjukról.

– Tavaly tavasszal az autóeladásokat is nagyon visszavetette a járvány első hulláma. Az idei harmadik hullám kapcsán milyenek a tapasztalataik?

– Az elmúlt esztendőben kézifékes leállás volt, az idén konszolidáltabban reagál a szektor a kialakult helyzetre. A piaci teljesítményünkön szerencsére ebben az évben nem látszik a harmadik hullám okozta nehézség, bár kétségtelenül kisebb a szalonjaink látogatottsága.

– Idejekorán kiszivárgott április elsejei tréfa volt, hogy az Egyesült Államokban a vezető márkájukat átnevezik Voltswagenre, viszont a sajtó ezt teljesen komoly hírként hozta le. Önök itthon tudtak arról, hogy ez csak egy vicc?

– Nem tudtunk róla, de nem is kell erről regionálisan tudni. A Volkswagen hirdetései, kommunikációja legendásan kreatív és humorban erős. Tankönyvi esetek egész sora hozza azokat a példákat, ahol a cég a humorával, egyedi kreatív megoldásaival lepte meg a fogyasztóit. Ismert példa, amikor 2003-ban az akkori Golf bevezetéskor egy gerillamegoldással Wolfsburgot Golfsburggá nevezték át egy éjszaka alatt. Mindenki értette azt a humort. Ma, amikor egy-egy rosszabb vagy jobb poénból percek, órák alatt mémek tucatjai lepik el az internetet, sokkal nagyobbat és durvábbat szól minden ilyen eset, hiperérzékenyen reagál rá a világ. A jó humor attól erős, ha hitelesen adják elő. Most is ez történt szerintem.

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...