- Hirdetés -

A rádiós piacon is különleges lett Hódmezővásárhely

|

- Hirdetés -

Átírta a korábbi hallgatottsági rangsort a hódmezővásárhelyi Rádió 7, ami a legerősebb vidéki rádió lett, ráadásul az Inspira Media Research 2018. januári kutatása szerint rekordot is döntött, mivel az ott élők 59,7 százaléka hallgatta a18-59-es korcsoportban. A városban egyetlen másik rádió sem érte el a Rádió 7 napi hallgatottságának a felét. A legfrissebb negyedórás bontású mérési adatok azt is kimutatták, hogy egyre több városban gyengül a Rádió 1 a reggeli műsorsávban is, míg velük szemben erősödnek a helyi adók.

Békéscsabán, ahol erős a rádiók közötti verseny, valamint névhasználati vitával is zavart keltettek a piacon, a helyi Rádió 1 Békéscsaba tovább növelte előnyét (43,8% napi elérés, 18-59 korcsoport) a hálózatos Rádió 1-el szemben (31,9 %). A kora reggeli műsorsáv – fej-fej melletti eredménye – után a Rádió 1 Békéscsaba egész napra átveszi a vezetést és a délutáni műsoridőben sem tudja a hálózatos adó befogni – írja közleményében az Inspira Media Research.

Egerben 2018-ban a helyi adó, az FM 7 átvette a vezetést a hálózatos Rádió 1-től, miközben a hálózatos adó hallgatottsága a térségben egyedüliként bezuhant. Az FM 7 a mérés szerint gyakorlatilag egész nap uralja a piacot.

Kecskeméten a Gong Rádió már hosszú ideje toronymagasan vezeti a rádiós piacot. A negyedórás bontású adatok azt is kimutatják, hogy a Gong Rádió az egyetlen helyi adó, amelynek kora este is erős a hallgatottsága, és ebben jelentősen eltér a többi adótól.

Miskolcon elvitathatatlan a helyi adó, a Rádió M elsősége, a helyi adót sem a reggeli, sem a délutáni idősávban nem tudta megverni a hálózatos Rádió 1. A kutatás szerint a helyi adó, a Rádió M napi elérésének (47,5%) a felét sem éri el a hálózatos adó (22,2%).

Nyíregyházán két helyi adó versenye határozza meg a piacot. Év elején egyértelműen piacvezetővé vált a Sunshine FM (35,3%) és a második helyre szorult a Retro Rádió (31,1%). A Sunshine szinte egész nap verhetetlen, és a két helyi adótól messze lemaradt a hálózatos Rádió 1, amelynek a napi elérése délelőtt 10 órakor fele a Sunshine FM elérésének.

Pécsett sajátos piaci szituáció alakult ki, a helyi hálózatos Rádió 1 az országos Petőfi Rádióval versenyez. A januári mérés ismét megerősítette azt a tavalyi tendenciát, hogy folyamatosan csökken a hálózatos Rádió 1 hallgatottsága, miközben a Petőfi Rádióé emelkedik.

Szegeden egyetlen rádió sem képes megszorítani a Rádió 88-at (55,4%,18-59 korcsoport). A városban a második leghallgatottabb adó az országos Petőfi Rádió, amelynek hallgatottsága kétszer nagyobb a hálózatos Rádió 1-nél.

Székesfehérváron nagy fölénnyel rendelkezik a Fehérvár Rádió (36,4%), kétszer annyian választják műsorait, mint a hálózatos Rádió 1-ét. Szekszárdon a helyi adó, a Rádió Antritt (49,9%) a leghallgatottabb, elérése reggel 7 órától délután 16 óráig magasabb, mint a hálózatos Rádió 1-é (37,1%). Veszprémben a helyi adó, a Méz Rádió év elején tovább növelte napi hallgatottságát (32,8%).

Balassagyarmaton erős a rádióspiaci verseny. Nógrád megyére jellemző, hogy az emberek több adót is hallgatnak naponta. Így, a helyi rádió a közszolgálati adókkal versenyez, de év elején tovább erősödött a helyi híreket sugárzó Megafon Rádió hallgatottsága (27,2%).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén is jön a Balaton-átúszás

Július 20-án Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik „megúszhatják” a klasszikus 5,2 km-es távot,...

Újabb lökés a magyar animációnak, átfogó stratégia készül

A magyar animáció fejlesztéséért indított cselekvési program tervezetét ismertette a MOZ.GO fesztiválon Veszprémben Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József MOME rektor és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar. A hazai animáció ipar felívelő szakaszát éli,...

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

A globális tartalomgyártói piacot hódítaná meg a RECnGO

A RECnGO nevét ma már szinte mindenki ismeri, aki minőségi videós anyagok készítésével foglalkozik akár hobbi, akár profi szinten: a magyar startup forradalmi applikációja bármilyen okoseszközt képes egy gombnyomással profi videóstúdióvá változtatni. A kreatív...

Nem állnak jól az innovációval a vállalatok

Minden korábbinál több vállalat tartja nélkülözhetetlennek az innovációt a sikerhez, miközben minden korábbinál kevesebb vállalat van felkészülve arra, hogy meg is valósítsa azt. Ez az ellentmondás a Boston Consulting Group (BCG) 18. alkalommal közzétett...

Megújul a Sziget egyik legkülönlegesebb helyszíne

Az ókori amfiteátrumokat idéző díszletével az egyik leglátványosabb építmény, az alternatív elektronikus zene nemzetközi krémjét és hazai kedvenceit felvonultató programjával pedig egy kihagyhatatlan partiközpont a Szigeten a Yettel Colosseum. Idén a kívül-belül izgalmas dizájnelemek...

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...

Újabb szabványoknak kell megfelelniük a cégeknek

Az elmúlt évek digitális forradalmának köszönhetően az adatkezelés kritikus fontosságú kérdés lett minden vállalat működésében. Azonban nagyon kevés az a cég, ahol az információkat megfelelő és hatékony protokollok mentén kezelik, ami nemcsak az üzleti...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, hol nőttek legnagyobbat az ingatlanárak

A money.hu legfrissebb elemzésében összefoglalta az elmúlt 5 év legdinamikusabb drágulását mutató települések top 10-es listáját. Az ingatlan.com adatai felhasználásával összeállított toplistán ott van Baranya és Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye több települése is. A szakértők kitértek...

Idén is jön a Balaton-átúszás

Július 20-án Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik „megúszhatják” a klasszikus 5,2 km-es távot,...

Újabb lökés a magyar animációnak, átfogó stratégia készül

A magyar animáció fejlesztéséért indított cselekvési program tervezetét ismertette a MOZ.GO fesztiválon Veszprémben Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József MOME rektor és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar. A hazai animáció ipar felívelő szakaszát éli,...

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...