- Hirdetés -

Ragaszkodunk a városi élethez

|

- Hirdetés -

Az alapvető higiénés szabályokat betartva a vírushelyzet ellenére nem vágyunk vidékre, mivel városban is élhetünk biztonságban, ahol ráadásul élvezhetjük annak előnyét is, hogy könnyebben hozzájuthatunk szinte bármihez, amihez csak akarunk. A zsúfolt belvárosban azonban már nem szívesen időzünk, és örülünk annak, hogy végre jobban megismerhetjük szomszédainkat. Ugyanakkor továbbra sem hisszük, hogy 20 év múlva futurisztikus felhőkarcolók uralnák majd a hazai városok képét – derült ki az Allianz Hungária felméréséből.

A vírushelyzet miatt szívünk szerint leköltöznénk egy tanyára, vagy ha azt talán nem is, legalább egy kevesebb lélekszámú településre? Vagy esetleg épp ellenkezőleg, megnyugvással tölt el bennünket, hogy városlakóként elérhető közelségben tudhatunk mindent, ami fontos számunkra? Az Allianz Hungária arra volt kíváncsi legutóbbi, nem reprezentatív kutatása során, hogy a pandémia hatására hogyan gondolkodunk mi, magyarok a városi életről, s hogy milyen lesz szerintünk a jövő városa.

Mitől város a város?

A felmérésben résztvevők döntő többsége, 90 százaléka szerint attól város a város, hogy sokkal könnyebben hozzá lehet jutni mindenhez, az alapvető élelmiszerektől kezdve a különlegesebb élvezeti cikkekig. Csupán 7 százalékuk gondolta úgy, hogy a város lényege a változatosabb oktatási, kulturális és szórakozási lehetőségekben rejlik, a kapcsolattartás és -építés fontossága pedig a dobogó harmadik fokán végzett. Annak ellenére, hogy a kitöltők 95 százaléka él városban, a válaszadók közel azonos arányban gondolták szerencsésnek a városiakat és vidékieket a járványhelyzet kapcsán: 51 százalékuk szerint, ha betartjuk az alapvető higiénés szabályokat, egy városban is élhetünk biztonságban. Míg ehhez képest csak pár százalékkal kevesebben vélik úgy, hogy a vidékiek kevésbé vannak kitéve a fertőzésveszélynek, mint egy városlakó.

Felértékelődött szomszédság

A koronavírus kapcsán az Allianz Hungária arra is kíváncsi volt, hogy mit tapasztaltak magukon a résztvevők a karanténidőszakot követően: a válaszadók 87 százaléka vallotta azt, hogy felfedezte a szűkebb lakókörnyezete által biztosított lehetőségeket és már nem szívesen megy a belvárosba, kerüli a tömeget. Amit pedig nem tud beszerezni a közelben, azt online megrendeli. További pozitívumként értékelték, hogy végre a szomszédokat is jobban megismerték. A felmérés alapján úgy tűnik, megszokhattuk az otthonlétet, és elégedettek vagyunk a környék által biztosított lehetőségekkel, ugyanis sokkal kevesebben voltak azok, akik alig várták, hogy újra szabadon mozoghassanak a városban.

Városaink nem válnak sci-fi-díszletté

Kissé szkeptikusnak bizonyultak a résztvevők azzal kapcsolatban, hogy milyenek lesznek a jövő városai: 84 százalékuk kattintott arra a válaszra, miszerint ahogy most is könnyen le lehetne forgatni szinte bárhol az országban egy ’80-as években zajló történetet, úgy nem hiszi, hogy nagy változás történne a városokat tekintve a következő két évtizedben. Csupán 1 százalékuk voksolt arra, hogy űrbéli felhőkarcolók és lebegő kapszulák lesznek majd 20 év múlva az ideális város jellemzői. Ezzel párhuzamban a kitöltők 91 százaléka szerint az életbiztosítás, felelősségbiztosítás, lakásbiztosítás és balesetbiztosítás maradnak a fő biztosítási fajták, amelyeket a jövő városlakói továbbra is kötnek majd, hiszen nem várt helyzetek a jövőben is előfordulhatnak. Az Allianz Hungária szakértője szerint a jövőben a hagyományos biztosítások mellett mind nagyobb szerepet kapnak az életminőség magasabb szintjét biztosító megoldások, így például a kibővített egészségbiztosítási szolgáltatások is. „A járványhelyzetnek köszönhetően egy új tendencia jelent meg; nőtt azon emberek száma, akik több időt töltenek otthon, mint a munkahelyükön, illetve a kettő között közlekedve. Ez a tendencia egyrészt azt eredményezheti, hogy gyakoribbá válnak az otthoni káresemények, másrészt pedig kevesebb lehet a közlekedési baleset. Amennyiben a jelenlegi helyzet tartóssá válik, a jövőben nagyobb lehet az igény a felhasználásalapú biztosítási megoldásokra, illetve erősödhet az egészségtudatosság, és a megbetegedéstől, az ellátásbiztonság hiányosságaitól való félelem következtében többen érdeklődhetnek az egészségbiztosítási szolgáltatások iránt” – véli Malicskó Gábor, a vállalat termékportfólió-menedzsmentért felelős divízióvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét szurkolhatunk a magyar kézilabdázóknak

Szlovéniában kiváló teljesítménnyel ezüstérmet szereztek Magyarország legjobb junior női kézilabdázói a világbajnokságon. A héten a férfiak U20-as kontinenstornája kezdődik Portugáliában, ezt az eseményt is a Sport TV közvetíti.A magyar női juniorválogatott ezüstérmet szerzett a...

A legbefolyásosabb médiások a BrandManiában

Elképesztően izgalmas a hazai médiapiac alakulása technológiai, gazdasági és politikai értelemben is, mindezt jól mutatja a legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50 lista is. A BrandMania legújabb adásában a stáb a rangsor éllovasait mutatja be. A...

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...

Hatalmas gasztroünnep a Balatonnál

Szeptember 29. – október 2. között rendezik meg a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program legnagyobb szabású gasztronómiai eseményeként a Balaton Wine&Gourmet rendezvénysorozatot. A Veszprémvölgy egyedülálló környezetében négy napon át tartó a minőségi ételeknek...

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Beszáll a fociba a Caola Zrt.

Nehéz helyzetbe került az SC Sopron felnőtt futballcsapata mögött álló Sport Club Futball Kft. működése. A sportvállalkozást a megszűnéstől menti meg a nagymúltú hazai kozmetikai, higiéniai és háztartásvegyipari vállalat, a Caola Zrt. A klub...

Hitellel segít az Erste a civileknek

A civil szervezetek munkavállalói számára nyújtott kedvezményes számlacsomaggal, valamint a társadalmilag hasznos vállalkozásoknak kínált, a pályázati támogatások előfinanszírozására felhasználható hitellel bővítette a szervezetek támogatására kidolgozott eszközök és szolgáltatások körét az Erste Bank. A pénzintézet...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Őrzi első helyét a blikk.hu

A blikk.hu volt a leglátogatottabb weboldal a napi átlagot tekintve a múlt hónapban a DKT friss elemzése szerint. A szokásos havi toplisták mellett ezúttal a nyaraláshoz kapcsolódó legnagyobb látogatottságú oldalakat is megvizsgálták, közülük kiemelkedik...

Ismét szurkolhatunk a magyar kézilabdázóknak

Szlovéniában kiváló teljesítménnyel ezüstérmet szereztek Magyarország legjobb junior női kézilabdázói a világbajnokságon. A héten a férfiak U20-as kontinenstornája kezdődik Portugáliában, ezt az eseményt is a Sport TV közvetíti.A magyar női juniorválogatott ezüstérmet szerzett a...

A legbefolyásosabb médiások a BrandManiában

Elképesztően izgalmas a hazai médiapiac alakulása technológiai, gazdasági és politikai értelemben is, mindezt jól mutatja a legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50 lista is. A BrandMania legújabb adásában a stáb a rangsor éllovasait mutatja be. A...

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...
- Hirdetés -

Don't Miss

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....