A szélsőséges időjárás ellenére is sikeres évet zár a food truckokat egybegyűjtő Food Truck Show Hungary Kft.: rekordot döntött az eladott street foodok száma, ráadásul a kitelepülések mellett dupla annyi igény mutatkozott a minőségi utcai gyorsételekre is. A sikereken felbuzdulva a szervezet célja, hogy jövőre Magyarországon rendezzék meg a street foodok Európa-bajnokságát.
Ismét sikeres évet tudhat magáénak a Food Truck Show Hungary Kft. – 2019-ben összesen 280 rendezvénynapon, több mint 1 milló eladott termékkel és 250 food truckkal állt az eseményekre látogató milliós közönség rendelkezésére. A food truckokat tömörítő vállakozás idén 12%-os bevételnövekedést ért el a tavalyi évhez képest. A legsikeresebb food truckok, mint a Zing Burger, a Smokey Monkies vagy a Happy Churros forgalma az idei évben átlagosan 20-30%-os növekedést mutat, a kereskedők összesen pedig több mint 2 milliárd forintos forgalmat generáltak.
2019 legnépszerűbb street food eseménye az Andrássy úti Nemzetközi Street Food Fesztivál volt, melynek keretében rekordszámú, közel 100 millió forint értékben értékesítettek ételt a kocsik összesen. Az utcai rendezvények mellett megduplázódott a vállalkozás cateringforgalma is: idén kétszer annyian választották a food truckokat a hagyományos cateringgel szemben, ami összesen több mint 25 ezer eladott terméket és közel 200 ezer vendéget jelent.
„Büszkék vagyunk rá, hogy a street food az utcáról képes volt beköltözni a rendezvényekre is, sőt egyre többen választják, mint cateringopciót. A nemzetközi ételek mellett a magyar konyha iránt is nő a kereslet, azonban még mindig lehetne változatosabb/sokszínűbb a kínálat – mondta el Vad-Horváth Zoltán. A Magyar Street Food Egyesület elnöke és a Food Truck Show főszervezője hozzátette, az idei év sikerein felbuzdulva a szervezet célja, hogy jövőre Magyarországon rendezzék meg a nemzetközi Street Food Európa-bajnokságot, amire a verseny főszervezői is nagyon nyitottak.