- Hirdetés -

Rákapcsol a fenntarthatóságra a Lenovo

|

A következő 10 évben a korábbinál is több zöld szabályozással kíván harcolni a fenntarthatóságért a Lenovo. A vállalat 10 éves tervében többek között olyan célkitűzések szerepelnek, mint az üvegházhatású gázok kibocsátásának 50 százalékos csökkentése, valamint új technikák alkalmazásával a szállítási folyamatok során használt műanyagok teljes felszámolása. A kínai nagyvállalat 2050-re zero üvegházhatású gáz kibocsátást kíván elérni az új intézkedések révén.

92 százalékkal csökkentette 2019/2020-as pénzügyi évére az üvegházhatású gázok kibocsátását a Lenovo, meghaladva ezzel a 2010-es évre kitűzött 40 százalékos csökkentési célt. A 2020-as év sikereit követően a vállalat folytatja kezdeményezéseit és további célokat határoz meg, amelyek még nagyobb hatással lehetnek az éghajlatváltozás csökkentésére, közelebb kerülve a 2050-re tervezett zero üvegházhatású gáz kibocsátásához. A fenntarthatóság érdekében a Lenovo három területen igyekszik csökkenteni gázkibocsátását: az eladott termékek használatában (notebookok, asztali számítógépek és szerverek), a megvásárolt termékekben és szolgáltatásokban, valamint a logisztika és szállítás első fázisában.

„Nagyon büszkék vagyunk az eddig elért eredményeinkre, amelyek mind azt a célt szolgálják, hogy működésünk során csökkentsük a környezetre gyakorolt hatásunkat” – mondta el Yang Yuanqing, a Lenovo elnöke. „A Lenovonak és a hozzánk hasonló nagyvállalatoknak is azonnal cselekedniük kell, hiszen a világnak segítségre van szüksége. Minden korábbinál eltökéltebbek vagyunk, hogy egy jobb jövőt építsünk, melyben az okostechnológia a mindennapok szerves részét képezi. Az intézkedéseink mellett pedig a Lenovo Alapítvány révén további adományokkal támogatjuk a globális fenntarthatósági célokat.”

Szintén a fenntarthatóság jegyében hozott intézkedések között szerepelnek a szállítási folyamatok során alkalmazott újítások. Az elektronikai termékek életciklusát tekintve ugyanis nem szabad megfeledkezni azok csomagolásáról sem. A Lenovo mérnökei épp ezért nagy figyelmet fordítanak a környezettudatos csomagolásra, így a ThinkPad termékcsalád készülékei kizárólag olyan dobozokban érkeznek a fogyasztókhoz, amelyek kialakítása során a műanyag ragasztószalagokat elhagyva, ún. önzáró szerkezetet alkalmaznak – két nyelvvel és egy záró nyílással a doboz alján – , amely a doboz lapjait megfelelően hajtogatva, ugyanazt a stabilitást és biztonságot eredményezi, mint a korábbi, ragasztóval ellátott dobozok. Ez az új csomagolási megoldás lehetővé teszi a készülékek költséghatékony, sérülésmentes és környezetbarát szállítását.

Bár ez egy apró változtatásnak tűnhet, mégis óriási hatással bír a vállalat ökológiai lábnyomára. A ThinkPad termékek szállításához egészen 2018-ig minden évben 54 tonna egyszer használatos műanyag ragasztószalagot használtak fel a dobozok biztonsága érdekében – ez közel 20.000 kilométernyi ragasztószalagot jelent, ami körülbelül az egyenlítő hosszának a felét teszi ki. Az új technikának köszönhetően lényegesen kevesebb műanyagot használnak fel a termékek szállítása során, a ragasztószalagok elhagyása pedig mind a vállalat, mind a fogyasztók számára számos előnnyel jár, hiszen az új módszer egyúttal több karton újrahasznosítását is lehetővé teszi. Korábban ugyanis a műanyagszalagok eltávolítása a kartondobozokról komoly kihívást jelentett az újrahasznosító üzemekben.

A Lenovo nemcsak a csomagolás során használt műanyag ragasztószalagok helyett vezetett be új megoldásokat, hanem a készülékek szállítása során felmerült további műanyagfelhasználás csökkentésére is környezetbarát alternatívákat keresett. A vállalat ennek keretében a polisztirolnak is hadat üzent. 2019-ben a ResearchandMarkets.com 42,7 milliárd dollárra értékelte a globális polisztirol piacot, becslések szerint ez 2023-ra elérheti a 62,3 milliárd dollárt is. A polisztirol felhasználásának csökkentése érdekében a Lenovo, ahol lehetséges, természetes rost anyagokból formázott védőcsomagolást és alacsony sűrűségű polietilént használ a hagyományos polisztirol csomagolás helyett.

A Lenovo számára fontos továbbá, hogy az általa gyártott csomagolás sorsát is végig kövesse: a vásárlók opcionálisan igénybe vehetik a vállalat azon szolgáltatását, amellyel a csomagolóanyagokat visszaküldhetik, hogy azt a vállalat újrahasznosítsa és további szállítások alkalmával használja. Ezáltal az összes felhasznált és újrahasznosított anyagot egy ciklusban tartják, amellyel minimalizálhatják a hulladékmennyiséget.

Korábbi intézkedések a fenntarthatóság jegyében

Az önzáródoboz azonban csak egy a Lenovo elmúlt évtizedre visszatekintő számos zöld kezdeményezéséből, amellyel eddig több, mint 3100 tonna – körülbelül 500 afrikai elefánt súlyának megfelelő – csomagolási hulladékot spórolt meg.

A Lenovo 2008-ban 100 százalékban újrahasznosítható csomagoló anyagot kezdett használni, ma pedig már beszállítóitól is elvárja, hogy teljesítsék az újrahasznosított anyagok felhasználására vonatkozó minimum követelményeket. A vállalat a ThinkPad termékcsalád néhány termékének esetében is megkezdte a csomagolásban használt korábbi anyagok cseréjét, 2018-tól a Lenovo ThinkPad X280 már bambuszból és cukornádból hőformázott párnákkal érkezik a vásárlókhoz.

Miért pont bambusz? Mert a világ leggyorsabban növekvő növényei közé tartozik, Kína területén egész évben terem, nem keletkezik mérgező hulladék a gyártási folyamat során, és egy olyan gyorsan megújuló forrás, ami teljes mértékben komposztálható. Ezen túlmenően pedig lényegesen kevesebbre van belőle szükség, hiszen ugyanaz a mennyiség felhasználása a korábbinál több PC egybecsomagolását teszi lehetővé. A könnyű csomagolás előnye továbbá, hogy csökkenti a szállítás során keletkező szén-dioxid-kibocsátást: több készüléket helyezhetnek egy raklapra (egész pontosan 18 százalékkal többet), így kevesebb utat kell megtenniük, ami 6,7 százalékos hatékonyságjavulást eredményez a CO2-kibocsátásban.

Az anyag használatát azóta a ThinkPad X390 és X13 készülékek csomagolására is kiterjesztették, a továbbiakban pedig a ThinkPad X12 táblagépet is ilyen csomagolásban érkezik majd a vásárlókhoz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...