- Hirdetés -

Rákapcsol a zöld tudományokra a L’Oréal

|

A L'Oréal és a francia biotechnológiai vállalat, a Microphyt stratégiai partnerséget jelentett be, amelynek keretében a L'Oréal kockázatitőke-alapja, a BOLD (Business Opportunities for L'Oréal Development) kisebbségi részesedést szerez a Microphytban.

A partnerség újabb bizonyítéka a L'Oréal zöld tudományokra irányuló kutatási és innovációs stratégiájának, valamint a Franciaországban és világszerte működő innovatív biotechnológiai startup cégekbe történő befektetéseinek. Ez a proaktív stratégia áll a L'Oréal 2030-ig szóló fenntartható fejlődési programjának középpontjában is, ideértve azt a célkitűzést, hogy az általa felhasznált összetevők 95%-a biológiai eredetű forrásból, bőségesen rendelkezésre álló ásványi anyagokból vagy körkörös folyamatokból származó anyagokból álljon.

A 2007-ben alapított, Baillargues városában (Hérault régióban) működő Microphyt egy forradalmi, alacsony szén-dioxid-kibocsátású eljárást fejlesztett ki mikroalgák – mikroszkopikus növényi organizmusok – előállítására, amelyeket aktív tulajdonságaik és funkcionális adottságaik miatt többek között a kozmetikai termékekben is használnak.

A L'Oréal és a Microphyt egy közös technológiai platformot fog létrehozni, és egyesíteni fogja anyagi és emberi erőforrásait annak érdekében, hogy a mikroalga biomasszából nyersanyagokat állítson elő. Mindkét cég célja az, hogy hosszú távú partnerséget alakítsanak ki új kozmetikai megoldások kifejlesztésére.

Ennek a szabadalmaztatott eljárásnak és a természetes tényezők (fény, só, tápanyag, hőmérséklet-változás stb.) szabályozásának köszönhetően a Microphyt azon vállalatok közé tartozik, amelyek a világon a legszélesebb körben és ellenőrzött módon termelik a mikroalgák legkülönfélébb fajtáit. A Microphyt egy integrált platformmal rendelkezik, amely átalakítja a mikroalgákat, és ezáltal olyan természetes és megújuló összetevőket fejleszt ki, amelyek tökéletesen illeszkednek a L'Oréal fenntartható törekvéseihez.

Ez a kapcsolat a L'Oréal úttörő Green Sciences ecosystem of Beauty (zöld tudományok – a szépség ökoszisztémája) projektje keretében a közelmúltban kötött számos stratégiai tudományos együttműködés folytatásaként jött létre, olyan partnerek mellett, mint a VERILY, a precíziós egészség nagyágyúja, a japán National Institute for Materials Sciences (Nemzeti Anyagtudományi Intézet, NIMS), a szingapúri Centre for Environmental Life Sciences Engineering (Környezeti Élettudományi Mérnöki Központ, SCELSE) vagy a bordeaux-i Laboratoire de Chimie des Polymères Organiques (LCPO).

„Az a célunk, hogy világszerte együttműködjünk a zöld tudományok legnagyobb tudományos szereplőivel annak érdekében, hogy közösen, nagy volumenben fejleszthessünk ki fenntartható megoldásokat, és azokat minél több ember számára elérhetővé tegyük” - magyarázza Barbara Lavernos, a L'Oréal Csoport kutatásért, innovációért és technológiáért felelős vezérigazgató-helyettese. „Nagy örömmel tölt el bennünket ez az új partnerség a Microphyttel, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a mikroalgákból származó egyedülálló természetes megoldásoknak köszönhetően tovább gyorsítsuk a fenntarthatóbb szépségápolás érdekében tett erőfeszítéseinket".

A Microphyt számára ez a L'Oréallal kötött partnerség tovább erősíti a vállalat stratégiai ütemtervét. Azóta, hogy 2019-ben a Bpifrance SPI-alapján és a Sofinnova Partners-en keresztül az ágazat egyik legnagyobb forrásbevonását hajtotta végre, a Microphyt erőteljesen felgyorsította az élelmiszeripari és a kozmetikai termékekben történő felhasználásra szánt, mikroalgákból származó természetes összetevők fejlesztését és forgalmazását. Az elmúlt 18 hónapban a Microphyt 3 olyan innovatív hatóanyagot dobott piacra, amelyeket a kozmetikumokban történő felhasználásra terveztek, és megkezdte első két szabadalmaztatott élelmiszeripari összetevőjének forgalmazását is az étrend-kiegészítők amerikai piacán.

„Nagyon örülünk a L'Oréallal való együttműködésnek, amely teljes mértékben összhangban van a Microphyt azon törekvéseivel, hogy minél több ember számára biztosítson hozzáférést a mikroalgákból származó természetes megoldásokhoz” – mondja Vincent Usache, a Microphyt ügyvezető igazgatója. "A ’kiterjesztett laboratórium’ üzemmódban működő technológiai platform tökéletesen kiegészíti a saját tevékenységeinket. A L'Oréallal közösen kialakítandó új technológiai platform segíteni fog felgyorsítani a környezetbarát összetevők fejlesztését, valamint megkönnyíti a gyártás bővítését”.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...