- Hirdetés -

Rákapcsol az Audi az elektromobilitásra

|

- Hirdetés -

Az Audi 2025-ig növeli az elektromobilitásra szánt költségkeretet. A befektetésre szánt összeg felét – közel 17 milliárd eurót – kizárólag a jövő technológiáira fordítják.

Ezzel a következő öt évre szóló beruházási tervvel az AUDI AG tovább folytatja hálózatba kapcsolt, fenntartható prémium mobilitási szolgáltatóvá való átalakítását: a közel 35 milliárd eurós összeggel a beruházások magas szintje – a nehéz üzleti környezet ellenére – továbbra is biztosított, különösképpen a jövő járműprojektjeit illetően. A befektetésre szánt összeg felét – közel 17 milliárd eurót – kizárólag a jövő technológiáira fordítják. A teljes Volkswagen Csoporthoz hasonlóan az Audi is jelentős összegeket fordít az elektromobilitás területére. A prémium gyártó közel 15 milliárd eurót különített el erre a célra, illetve a hibridizáció jövőbemutató területére, ezzel is hangsúlyozva az elektromos stratégia jelentőségét. A szükséges pénzügyi hátteret a Volkswagen Csoporton belüli –az elektromos platformot és a szoftverfejlesztési stratégiát érintő – együttműködés biztosítja. A fix költségek javulása, a szűkebb modellkínálat és a nem járműveket érintő beruházások megtakarításai tovább erősítik az Audi márka szilárd pénzügyi helyzetét.

„A most végrehajtott beruházási tervvel megerősítjük az Audi márkát az alapvető üzleti tevékenység küszöbön álló átalakítására. A felügyelőbizottság és az igazgatótanács célja, hogy élen járjunk az elektromos hajtás és a teljesen hálózatba kapcsolt közlekedés technológiáját illetően. Az Audinak minden ehhez szükséges erőforrás a rendelkezésére áll.” – nyilatkozta Herbert Diess, az AUDI AG felügyelőbizottságának elnöke.

„A most jóváhagyott beruházások, amelyek tovább erősítik az Audi jövőbe mutató területeit, az elektrifikációt, a hibrid technológiát és a digitalizációt, kiemelten fontosak számunkra az átalakítás során. Ezek biztosítják a konszern technológiai vezető szerepét. Ez számos projekt kapcsán előnyünkre válik, de a legmagasabb szintű munkahelyek teremtésénél is nekünk kedvez. Az Audi Neckarsulmban és Ingolstadtban található üzemei pedig hosszú távon élvezhetik ennek előnyeit. Ez döntő fontosságú számunkra, akik a dolgozókat képviseljük.” – hangsúlyozta Peter Mosch, az AUDI AG felügyelőbizottságának alelnöke és az AUDI AG üzemi tanácsának elnöke.

Elektrifikáció és hibridizáció

2021. és 2025. között az AUDI AG közel 35 milliárd eurót tervez a kutatás és fejlesztés területére illetve tárgyi eszköz beruházásra fordítani. Közel 17 milliárdot szán a prémium gyártó járműprojektjeire és innovatív járműtechnológiákra, hogy ezzel is új energiával töltse fel a márka „A haladás technikája” jelmondatát.

A fejlesztési költségek teljes összegét a konszernen belüli átfogó együttműködések biztosítják. Például az elektromos platformok fejlesztése és alkalmazása a márkákon átívelve valósul meg. Ebben az esetben az Audi a Porsche márkával közösen fejleszti a prémium elektromos platformot (premium platform electric – PPE), ezzel párhuzamosan viszont az Audi használja a konszern moduláris elektromos platformját (MEB). A befektetési terv alapján az előzetes kiadások a 2021. és 2025. közötti években leginkább az elektromobilitási terv (Roadmap E) tökéletes megvalósítására fókuszálnak, amely a tisztán illetve részben elektromos járművek modelloffenzíváját tartalmazza. Kizárólag az elektrifikáció területére közel 15 milliárd eurót szán a vállalat a tervek szerint, amely a teljes előzetes költségek több, mint 40 százaléka. Közel 10 milliárdot különít el a márka kifejezetten az elektromobilitás területére és 5 milliárd eurót szán a hibridizáció témájára. 2025-ig az AUDI AG közel 30 modellre bővíti elektromos járműveinek portfólióját, amelyek közül hozzávetőleg 20 kizárólag elektromos hajtással rendelkezik majd.

Digitalizáció és a Car.Software-Organisation

Az Audi a digitalizáció esetében is profitál a konszernen belüli együttműködésből, most még hatékonyabban kihasználva ezt a versenyelőnyt. A szoftverfejlesztés területén az Audi igazgatótanácsának elnöke, Markus Duesmann veszi át a Car.Software-Organisation elnöki tisztét, amellyel megvalósul a márkák tapasztalatának egyesítése és bővítése.

Ennek értelmében a konszern saját szoftverrészlege egy egységes, az alapvető funkciókat tartalmazó operációs rendszert hoz létre a Volkswagen Csoport minden járműve számára. A Car.Software-Organization feladata többek között az önvezetést támogató funkciók további fejlesztése.

„A beruházási terveink egyértelműen megmutatják, hogy nem mondunk le termékeink lényegéről, teljes elsőbbséget biztosítunk az elektromobilitásra és szoftverfejlesztésre szánt kiadásoknak.” – nyilatkozta Markus Duesmann, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „A siker kulcsfontosságú összetevője, hogy ezekben a központi, jövőbemutató témákban következetesen összpontosítsunk a konszernen belüli együttműködésre.”

Az Audi Átalakítási Terv (Audi Transformation Plan) és az Audi.Zukunft

A termékkínálat hatékonyságot és letisztultságot megcélzó optimalizálása, a belső folyamatok összetettségének csökkentése, a fix költségek javulása azt eredményezte, hogy az Audi márka stabil pénzügyi helyzetben van. Az Audi Átalakítási Tervnek (Audi Transformation Plan – ATP) és az Audi.Zukunft alap megállapodásnak köszönhetően jelentős előnyre tesz szert a márka a hatékonyság terén. Egyedül az Audi Átalakítási Terv az indítása óta eltelt három év alatt 6,5 milliárd eurós megtakarítást eredményezett. A koronavírus járvány okozta kihívások ellenére idén az AUDI AG továbbra is azt a célt tartja szem előtt, hogy a program révén 2022-re elérje a 15 milliárd eurós összeget. Ezen kívül az Audi.Zukunft megállapodás megteremti az AUDI AG erős piaci pozíciójának, a biztos munkahelyeknek és a jövedelmező vállalati telephelyeknek az alapjait. A tervezett kiadások révén a németországi üzemek is maximálisan versenyképesek maradnak és jó helyzetből várják a jövőt.

Arno Antlitz, az AUDI AG igazgatótanácsának a pénzügyi és jogi kérdésekért felelős tagja így nyilatkozott: „Az Audi Átalakítási Terv (Audi Transformation Plan) és az Audi.Zukunft felkészíti vállalatunkat a jövőre. Mindkét program biztos pénzügyi alapot biztosít a jövő technológiáiba történő folyamatos befektetésekhez és ezzel jelentősen hozzájárulhatunk az autóipar átalakításához.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....