- Hirdetés -

Rákapcsol az Audi az elektromobilitásra

|

- Hirdetés -

Az Audi 2025-ig növeli az elektromobilitásra szánt költségkeretet. A befektetésre szánt összeg felét – közel 17 milliárd eurót – kizárólag a jövő technológiáira fordítják.

Ezzel a következő öt évre szóló beruházási tervvel az AUDI AG tovább folytatja hálózatba kapcsolt, fenntartható prémium mobilitási szolgáltatóvá való átalakítását: a közel 35 milliárd eurós összeggel a beruházások magas szintje – a nehéz üzleti környezet ellenére – továbbra is biztosított, különösképpen a jövő járműprojektjeit illetően. A befektetésre szánt összeg felét – közel 17 milliárd eurót – kizárólag a jövő technológiáira fordítják. A teljes Volkswagen Csoporthoz hasonlóan az Audi is jelentős összegeket fordít az elektromobilitás területére. A prémium gyártó közel 15 milliárd eurót különített el erre a célra, illetve a hibridizáció jövőbemutató területére, ezzel is hangsúlyozva az elektromos stratégia jelentőségét. A szükséges pénzügyi hátteret a Volkswagen Csoporton belüli –az elektromos platformot és a szoftverfejlesztési stratégiát érintő – együttműködés biztosítja. A fix költségek javulása, a szűkebb modellkínálat és a nem járműveket érintő beruházások megtakarításai tovább erősítik az Audi márka szilárd pénzügyi helyzetét.

„A most végrehajtott beruházási tervvel megerősítjük az Audi márkát az alapvető üzleti tevékenység küszöbön álló átalakítására. A felügyelőbizottság és az igazgatótanács célja, hogy élen járjunk az elektromos hajtás és a teljesen hálózatba kapcsolt közlekedés technológiáját illetően. Az Audinak minden ehhez szükséges erőforrás a rendelkezésére áll.” – nyilatkozta Herbert Diess, az AUDI AG felügyelőbizottságának elnöke.

„A most jóváhagyott beruházások, amelyek tovább erősítik az Audi jövőbe mutató területeit, az elektrifikációt, a hibrid technológiát és a digitalizációt, kiemelten fontosak számunkra az átalakítás során. Ezek biztosítják a konszern technológiai vezető szerepét. Ez számos projekt kapcsán előnyünkre válik, de a legmagasabb szintű munkahelyek teremtésénél is nekünk kedvez. Az Audi Neckarsulmban és Ingolstadtban található üzemei pedig hosszú távon élvezhetik ennek előnyeit. Ez döntő fontosságú számunkra, akik a dolgozókat képviseljük.” – hangsúlyozta Peter Mosch, az AUDI AG felügyelőbizottságának alelnöke és az AUDI AG üzemi tanácsának elnöke.

Elektrifikáció és hibridizáció

2021. és 2025. között az AUDI AG közel 35 milliárd eurót tervez a kutatás és fejlesztés területére illetve tárgyi eszköz beruházásra fordítani. Közel 17 milliárdot szán a prémium gyártó járműprojektjeire és innovatív járműtechnológiákra, hogy ezzel is új energiával töltse fel a márka „A haladás technikája” jelmondatát.

A fejlesztési költségek teljes összegét a konszernen belüli átfogó együttműködések biztosítják. Például az elektromos platformok fejlesztése és alkalmazása a márkákon átívelve valósul meg. Ebben az esetben az Audi a Porsche márkával közösen fejleszti a prémium elektromos platformot (premium platform electric – PPE), ezzel párhuzamosan viszont az Audi használja a konszern moduláris elektromos platformját (MEB). A befektetési terv alapján az előzetes kiadások a 2021. és 2025. közötti években leginkább az elektromobilitási terv (Roadmap E) tökéletes megvalósítására fókuszálnak, amely a tisztán illetve részben elektromos járművek modelloffenzíváját tartalmazza. Kizárólag az elektrifikáció területére közel 15 milliárd eurót szán a vállalat a tervek szerint, amely a teljes előzetes költségek több, mint 40 százaléka. Közel 10 milliárdot különít el a márka kifejezetten az elektromobilitás területére és 5 milliárd eurót szán a hibridizáció témájára. 2025-ig az AUDI AG közel 30 modellre bővíti elektromos járműveinek portfólióját, amelyek közül hozzávetőleg 20 kizárólag elektromos hajtással rendelkezik majd.

Digitalizáció és a Car.Software-Organisation

Az Audi a digitalizáció esetében is profitál a konszernen belüli együttműködésből, most még hatékonyabban kihasználva ezt a versenyelőnyt. A szoftverfejlesztés területén az Audi igazgatótanácsának elnöke, Markus Duesmann veszi át a Car.Software-Organisation elnöki tisztét, amellyel megvalósul a márkák tapasztalatának egyesítése és bővítése.

Ennek értelmében a konszern saját szoftverrészlege egy egységes, az alapvető funkciókat tartalmazó operációs rendszert hoz létre a Volkswagen Csoport minden járműve számára. A Car.Software-Organization feladata többek között az önvezetést támogató funkciók további fejlesztése.

„A beruházási terveink egyértelműen megmutatják, hogy nem mondunk le termékeink lényegéről, teljes elsőbbséget biztosítunk az elektromobilitásra és szoftverfejlesztésre szánt kiadásoknak.” – nyilatkozta Markus Duesmann, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „A siker kulcsfontosságú összetevője, hogy ezekben a központi, jövőbemutató témákban következetesen összpontosítsunk a konszernen belüli együttműködésre.”

Az Audi Átalakítási Terv (Audi Transformation Plan) és az Audi.Zukunft

A termékkínálat hatékonyságot és letisztultságot megcélzó optimalizálása, a belső folyamatok összetettségének csökkentése, a fix költségek javulása azt eredményezte, hogy az Audi márka stabil pénzügyi helyzetben van. Az Audi Átalakítási Tervnek (Audi Transformation Plan – ATP) és az Audi.Zukunft alap megállapodásnak köszönhetően jelentős előnyre tesz szert a márka a hatékonyság terén. Egyedül az Audi Átalakítási Terv az indítása óta eltelt három év alatt 6,5 milliárd eurós megtakarítást eredményezett. A koronavírus járvány okozta kihívások ellenére idén az AUDI AG továbbra is azt a célt tartja szem előtt, hogy a program révén 2022-re elérje a 15 milliárd eurós összeget. Ezen kívül az Audi.Zukunft megállapodás megteremti az AUDI AG erős piaci pozíciójának, a biztos munkahelyeknek és a jövedelmező vállalati telephelyeknek az alapjait. A tervezett kiadások révén a németországi üzemek is maximálisan versenyképesek maradnak és jó helyzetből várják a jövőt.

Arno Antlitz, az AUDI AG igazgatótanácsának a pénzügyi és jogi kérdésekért felelős tagja így nyilatkozott: „Az Audi Átalakítási Terv (Audi Transformation Plan) és az Audi.Zukunft felkészíti vállalatunkat a jövőre. Mindkét program biztos pénzügyi alapot biztosít a jövő technológiáiba történő folyamatos befektetésekhez és ezzel jelentősen hozzájárulhatunk az autóipar átalakításához.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA