- Hirdetés -

Régi ötvenesek – ezzel foglalkozik most Dirk Gerkens és Simon Zsolt

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazin megkeresett olyan szakembereket, akik egykor szerepeltek a legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50 rangsorban, azonban egy ideje már nem láthatjuk őket a listán. Akadtak, akiket egészen más felé sodort az élet, de vannak, akik maradtak a médiában, csak éppen más országban dolgoznak. Néhányan kizártnak tartják, hogy újra visszatérjenek az iparágba, de van, akinek hiányzik a hazai médiapiac.

Simon Zsolt

2008 és 2015 között bérelt helye volt a Top 50-ben, ráadásul mindig az élbolyban. Eleinte a Mediaedge:cia (a mai Wavemaker elődje) médiaügynökség hazai első embereként, majd a TV2 vezérigazgatójaként szerepelt az összeállításunkban. Ezt követően a Vöröskereszt megbízásából Kenyában segédkezett a Switch Tv elindításában. 2020 őszéig vitte az afrikai projektet, majd tavaly tavasszal a Book24 Zrt. vezérigazgatójává nevezték ki, az idei év elején pedig arról lehetett hallani, hogy átigazolt a Webshippyhez.

- Jelenleg mi a fő feladatod a Webshippynél és mivel foglalkozik ez a cég?

- A Webshippy fő profilja, hogy webshopoknak nyújt kiszervezett logisztikát, több mint kétezer ügyfél havi 150-200 ezer csomagjával piacvezetők vagyunk. A nemzetközi marketplace vezetőjeként az ügyfelek növekedését segítem azzal, hogy a termékeiket minél több értékesítési csatornán tesszük elérhetővé, saját webshopjuk mellett B2C piactereken, Wolton, Foodpandán. Online nagykereskedelmi piacterünkön keresztül az ügyfeleink termékeit kínáljuk más webshopok számára, amelyek úgy tudnak 60 ezer árucikkel kereskedni, hogy nem kell azokat beszerezni, tárolni, csak akkor fizetik ki, amikor eladták, mi pedig dropshipping modellben visszük a csomagot a vevőnek. Zseniális modell. Indítasz egy webshopot egy szűk saját kínálattal, a saját termékeiddel kereskedünk más csatornákon, a szortimentedet pedig segítjük bővíteni virtuális kínálattal. Nemrég nyitottunk Szlovákiában, hamarosan pedig Csehországban, és az a cél, hogy országtól függetlenül kössünk össze webáruházakat vevőkkel, valamint biztosítsuk mögötte a teljes logisztikai szolgáltatást. A magyar kereskedő Szlovákiában működő webshopja úgy adja el Krakkóban a vevőnek a terméket, hogy a kereskedő nem is találkozott a produktummal.

- Azok a tapasztalatok, képességek, amiket annak idején ügynökségi vezetőként vagy médiacég vezetőjeként szereztél, mennyire hasznosíthatók egy teljesen más területen, az e-kereskedelemben?

- A marketing- és kereskedelmi szemléletem sokat segít abban, hogy a szolgáltatásainkat az ügyfeleink növekedése, üzleti sikerei érdekébe tudjuk állítani. Segít a korábbi online marketing tapasztalatom, illetve hogy 2021-ben ügyféloldalon szerveztem át a Book24 online kis- és nagykereskedelmét marketplace alapú üzleti logikára. A startupvilágot még szoknom kell, de a vezetői tapasztalatommal, a multiszemléletemmel próbálok segíteni a cégnek. Elsősorban abban, hogy az elképesztő sebességgel bővülő struktúra hogyan tudja megőrizni a startupos agilitását szervezett keretek között.

- Most már az e-kereskedelmi területen folytatnád a pályafutásodat, vagy elképzelhetőnek tartod, hogy egyszer visszatérsz akár az ügynökségi területre, akár a médiába?
- Nagyon jó helyen vagyok: jó piacon, jó cégnél. Régi vágyam volt, hogy úgy töltsek be nemzetközi szerepet, hogy azt itthonról tehessem. Nem mondom, hogy 25 év után nem hiányzik a médiapiac, de három évig Afrikában lehetőségem volt megtapasztalni, hogy milyen irányban haladnak a médiafogyasztási szokások és hogyan fog összeérni az online térben a tartalom és a kereskedelem. Ezért biztos vagyok benne, hogy a mostani pozíciómban is lesz még dolgom a média világával.

 

Dirk Gerkens

Amíg az RTL Magyarország vezérigazgatója volt, az összes Top 50-ben első helyen szerepelt, de később a TV2 Csoport vezérigazgatójaként is bekerült az összeállításunkba. 2019 elején távozott a TV2-től, és utána egy darabig keveset lehetett róla hallani, majd tavaly tavasszal jött a hír, hogy a Délkelet-Európában több médiapiaci érdekeltséget fenntartó United Mediánál folytatja a pályafutását.

- Mi a feladatod az United Mediánál?

- Minden tartalmi és reklámmal kapcsolatos ügyért én felelek. Ez magában foglalja az összes sportjog megszerzését az összes piacunkon, a produkciókat, a koprodukciókat, a filmek beszerzését és a reklámértékesítéssel kapcsolatos minden mozzanatot. Ez egy fontos szerep, figyelembe véve, hogy ez egy több milliárd dolláros vállalat, amelynek jelentős média és telekommunikációs eszközei vannak Délkelet-Európában, és az egyik leggyorsabban növekvő ilyen cég Európában. Több vezetővel dolgozom együtt, köztük Lengyel Andrással, aki korábban az Atmedia kereskedelmi igazgatója volt.

- Most hol élsz?

- Dubajban, azonban a piacok és a feladatok számát tekintve sokat utazom.

- Miben más és miben hasonló ez médiapiac, mint a magyar?

- Több piacról beszélünk, ezért nem lehet egységes választ adni. Az alapok ugyanazok, de természetesen országonként vannak különbségek a médiafogyasztásban, a programpreferenciákban, az árképzésben.

- A Magyarországon szerzett tapasztalatokat mennyire lehet hasznosítani ezekben az országokban?

- Az alapok, a működési struktúrák, az elszámolás alapjai és egységei, valamint az értéklánc mind ugyanaz. De természetesen vannak különbségek a piaci dinamikát, a struktúrákat, a tárgyalási stratégiákat és még sok minden mást illetően. Magyarország azonban mindenképp egy elképesztő jó iskola volt.

- Mennyire tartod valószínűnek, hogy előbb-utóbb újra Magyarországon dolgozz?

- Jól érzem magam, szeretem ezt a kihívást, nagyon kedvelem az embereket és a vállalatokat, jó perspektívát nyújtanak. Emellett minden lehetőséget megvizsgálunk a régióban és azon túl is, úgyhogy soha ne mondd, hogy soha. Szívesen visszatérnék Magyarországra és Budapestre, amely mindig is különleges helyet foglal el a szívemben.

Németh Béla

Rendkívül hosszú időt töltött az IPG Mediabrands ügynökségi csoportnál. 1992-ben csatlakozott a Lintas reklámügynökséghez mint médiatervező. Amikor 1998-ban a Lintas médiaosztálya Initiative néven önállósodott, ügyvezető igazgatóvá nevezték ki. A munkája elismeréseként néhány év alatt az ügynökségi csoport helyi, majd regionális vezetője lett. A Mediabrandstől 2019-ben távozott, miután a vállalat regionális központját Budapestről Varsóba helyezték át. Ezt követően közel két évig a Republic Groupnál dolgozott, először tanácsadóként, majd auditorként, végül nyolc hónapig ügyvezető igazgatóként, a közelmúltban pedig egy teljesen más területen tevékenykedő cég kapcsán lehetett hallani a nevét.

- Jelenleg hol dolgozol, és mit kell tudni erről a cégről?

- A Digic animációs stúdiónál dolgozom. A társaság fő profilja, hogy számítógépes játékokat készítő vállalatok számára gyárt 3D-animációs filmeket és átvezető videókat. Erről azt kell tudni, hogy a nevesebb videojátékoknak egy-két évenként elkészül az új verziója, és ezekhez szoktak gyártatni két-három perces trailereket, úgynevezett cinematicokat. A Digic ezen a területen világszínvonalú munkát végez és rengeteg díjat nyert az elmúlt 20 évben.

- Mi a fő feladatod?

- Most áprilisban zárult le az az akvizíciós folyamat, amelynek eredményeként a svéd Embracer Csoporthoz került a Digic. A beosztásom co-CEO, a társaság másik vezetője ugyanis a korábbi tulajdonos, Rabb Sándor Alex. A Digic a fő tevékenysége megtartása mellett már régóta tervezi, hogy egy egész estés animációs filmet készítsen. Az elmúlt 20 évben a cég megérett arra, hogy egy újabb területen, a filmiparban is kamatoztassa 3D-szakmai tapasztalatát. Az érkezésemmel ketté tudjuk választani a feladatköröket. Alex sokkal inkább producer-CEO lenne, a fő feladata pedig az lesz, hogy a filmipari jelenlétünk megerősítésén dolgozzon. Én pedig három dologért felelek. Egyrészt viszem a cég napi operációját, másrészt előkészítem a Digicet a nagy projekt érkezésére. Itt azért érdemes tudni, hogy amíg egy két-három perces animáció három-hat hónap munkát vesz igénybe, addig egy egész estés film esetén ez másfél-két év. Azért a céges struktúrát és folyamatokat alkalmassá kell tenni ehhez a munkához. Harmadrészt pedig az új tulajdonossal való kapcsolattartás, riporting, hiszen a vállalat most már egy nemzetközi hálózathoz tartozik. Ez a Digicnek újdonság, nekem viszont nem, hiszen a Mediabrandsnél hosszú éveken át ilyen keretek között dolgoztam.

 

- Ugye ez az első nem ügynökségi munkahelyed?

- Igen, ez így van.

- Ilyenkor nincs az emberben félelem, hogy ez mégiscsak más terület?

- Amikor 2019-ben eljöttem a Mediabrandstől, akkor megkeresett a Republic Group, ahol közel két éven át dolgoztam. Márpedig egy kreatívügynökség kicsiben olyan, mint a Digic. Hiszen ugyanúgy reklámfilmeket, olykor animációkat is gyárt, de a különböző divíziók egymással való együttműködése, valamint az adminisztráció és a szabad kreativitás egyensúlyának a kihívásai is majdnem ugyanazok. Tehát ez az időszak egy nagyon jó előszoba volt nekem a Digichez. Ráadásul a médiaügynökségnél eltöltött utolsó hat-nyolc évben sokkal inkább vállalatvezető voltam, nem pedig médiaszakember. Most a Digicnek is leginkább a cégvezetői tudásomra és a hálózati tapasztalatomra van szüksége.

- Elképzelhetőnek tartod, hogy egyszer újra visszatérj az ügynökségi világba?

- Nem.

- Ez egy elég határozott nem volt.

- Nem véletlenül, mert az utóbbi időben az a körülményrendszer, amiben a kommunikációs iparág működik – ideértve a média-, a kreatívügynökségeket, a médiát, az ügyfeleket –, nehezen volt értelmezhető számomra. Egyre kevesebb szerepet játszott már egy ügynökség sikerében például a szakértelem vagy a digitális háttér. Örülök, hogy most a Digicnél újból visszatért az életembe a minőség és a szakmai értékek fontossága.

 

Heszler Róbert

Ha érdekli, hogy mivel foglalkozik most Kereszty Gábor, a TV2 egykori vezérigazgatója, vagy Lengyel András, az Atmedia volt kereskedelmi igazgatója, esetleg a Mediacom volt vezetője, Mondok Árpád, a Marketing&Media magazin legújabb számában elolvashatja. A magazin már elérhető a Digitalstandon, a legbefolyásosabb médiásokat bemutató TOP50 rangsort pedig a Marketing&Media LinkedIn oldalán böngészheti.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...

Ötszáznál is több csomagautomatába rendelhetünk egységes áron az eMAG-tól

A dunaharasztin épülő automatizált raktárbázis bejelentése mellett egy másik fontos mérföldkövet ért el az eMAG-Extreme Digital: a vállalat easybox csomag automatáinak száma elérte az 529-et, és néhány napja már jutányos, egységesen 690 forintos áron...

Csoportos leépítés a Life TV-nél, Vaszily tanácsadója lesz Hajdú Péter

Csoportos leépítést hajtanak végre a Life TV-t és az Ozone TV-t működtető Media Vivantis Zrt.-nél a Blikk információi szerint, a lap beszámolójára reagálva a társaság közleményt adott ki, amelyben megerősítették a létszámcsökkentés tényét. A...

Új, fiataloknak szóló márkát hoz a magyar piacra a Central

Megszerezte a Szlovákiában és Csehországban már évek óta sikeresen működő Refresher brand licencét a Central Médacsoport, amely jelentős tulajdonrészt is vásárolt a márkát üzemeltető Refresher S. A.-ben. A fiatalokat megcélzó online márka bevezetését egy,...

Még az idén meglehet az egymilliárd 5G előfizetés

2022 végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma, elsősorban Észak-Amerika és Északkelet-Ázsia gyors növekedésének köszönhetően, miközben az öreg kontinensen lassabban terjed a kommunikációt és gazdaságot átformáló technológia - derül ki az Ericsson tanulmányából....

Hogyan alakítható ki a munka és a magánélet egészséges egyensúlya? (x)

Valljuk be: a rohanó XXI. században nem egyszerű feladat megtalálni egy egészséges munka-magánélet egyensúlyt. Reggeltől estig rohanunk, intézzük az intézendőket, hazavisszük a munkát, a reggeliről általában megfeledkezünk, valahol bedobunk egy gyors ebédet, miközben igyekszünk...

Új videósorozatot indít a WMN

A WMN vadonatúj videósorozatot indít, amellyel egy új korosztály felé nyitnak: a huszonéveseket célozza meg a Korszak című videós podcastszériával. A sorozat koncepcióját a két műsorvezető, a fiatal kora ellenére már veterán WMN-szerzőnek számító...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így készül a fesztiválokra a Dreher

Két éves kihagyás után nyitnak újra Magyarország legnagyobb fesztiváljai. A tizedik jubileumát ünneplő Balaton Sound és a több mint félmillió látogatót váró Sziget hivatalos söre idén is a Dreher lesz. A márka a legkedveltebb...

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....