- Hirdetés -

Reklámban átléptük a tízmilliós határt

|

Több mint tízmillió hirdetés ment le a múlt évben a magyar nyelvű csatornákon a Nielsen Közönségmérés elemzése szerint, számuk 2016-hoz képest több mint negyedével nőtt. A tavalyi év nagy nyertesei az általános szórakoztató csatornák voltak.

A múlt évben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 42 percet töltött a tévékészülékek előtt, pontosan ugyanannyit, mint az előző évben. A 18 év alattiak tévénézéssel töltött ideje 2 óra 59 perc volt: 8 perccel kevesebb, mint 2016-ban. A 18-49 évesek naponta átlagosan 3 óra 36 percet tévéztek, 6 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban, míg az 50 év felettiek naponta átlagosan 6 óra 29 percet töltöttek a képernyők, ami 8 perccel több 2016-hoz képest – derül ki a Nielsen Közönségmérés közleményéből.

A teljes népesség tévénézési idejében 3,5 percet (1,2%-ot) tett ki az időeltolásos tévénézés. Ez értékben az 50+ éveseknél volt a legtöbb: 4,1 perc (1,1%), de arányában a 18-49 évesekre vonatkoztatva volt a legmagasabb (a tévénézési idő 1,5%-a; 3,3 perc).

A 2017-es év nagy nyertesei – kiegészülve a közszolgálati M3, Duna TV és Duna World csatornákkal – az általános szórakoztató csatornák 51,3%-kal, míg a filmcsatornák 11%-ban, a hírcsatornák pedig 8%ban részesedtek a tévénézési időből. További 6,4%-os közönségarányt képviselt az M2-vel kiegészült gyerekcsatornák csoportja, és 5,8% jutott az ismeretterjesztő csatornákra is. A fennmaradó 17,5%-on osztoztak a sport-, életmód- és zenecsatornák, valamint a DVD/videó használat és az egyéb külföldi vagy egyedileg nem beazonosított csatornák.

Az otthoni internet-használat szerinti közönség-összetétel adatokból látható, hogy az otthon internetezők egyre nagyobb arányban vannak jelen a tévéközönségben (63,3%), mely összefügghet az internet hozzáféréssel rendelkező háztartások számának növekedésével is.

Tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 6,5 millió embert ért el legalább egy percre a televízió, közülük 6,1 millió látott legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 30 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 10,6%-a volt. Egy néző naponta átlagosan 110 reklámot látott.

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt öt évben folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma. A vizsgált csatornák számának növekedése mellett 2017-ben a vizsgált magyar nyelvű csatornákon megjelent tévéreklámok száma elérte a bűvös 10 milliót: összesen 10 062 586 hirdetés került képernyőre, amely 27%-kal több mint egy évvel korábban. A vizsgált csatornákon naponta átlagosan 27 569 reklámfilmet sugároztak, ami az összesített hosszát tekintve 65 801 órának, azaz 7 és fél évnek felelt meg.

A legtöbb hirdetés 30 másodperces volt, ezt követik a 20, majd a 15 másodpercesek, egy reklámfilm átlagos hossza pedig 23,5 másodperc volt. A reklámblokkok 1,3%-a állt csupán egyetlen szpotból, 14,1%-uk 2-5 darabot, 49,2%-uk 6-10 darabot, míg 35,4%-uk ennél is többet.

Az elmúlt esztendőben 540 hirdető 1 022 márkát hirdetett 6 855 féle különböző reklámfilmben, amelyek közül 5 599 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először 2017-ben került képernyőre, és 38%-uk hétfői napon került először adásba. Egy hirdetést átlagosan 1 468-szor sugároztak, de a leggyakoribb hirdetés ennél jóval többször, 29 101 alkalommal volt látható a képernyőn.

A legtöbb hirdetés a „Gyógyhatású készítmények” szektorba tartozott (2 472 932 db), ezt követte a „Kereskedelem” (1 708 187 db) és az „Élelmiszer” (1 383 328 db). Ez a három szektor tette ki a megjelenések 55%-át. A leggyakrabban hirdetett termékosztály a „Megfázás, influenza elleni termékek” (577 404 db) volt, ezt követte az „Élelmiszerkereskedelem” (480 376 darab) és a „Hitel, kölcsön” (449 574 darab). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 24%-át fedte le.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...