Reklámokból is dől a pénz az e-kereskedőkhöz

Nem csak a forgalmuk nőtt meg alaposan az e-kereskedőknek idén, de úgy tűnik, egyre több hirdetési bevétellel is számolhatnak a szektor meghatározó szereplői. Az Alibaba idén több mint 23 milliárd dollárnyi reklámbevételre tehet szert különböző platformjain, az Amazon pedig 18 milliárd dollárt söpörhet be hirdetésekből.

Az idén világszerte 58,5 milliárd dollárt költenek e-kereskedelmi hirdetésekre a WARC Data által összeállított „Global Advertising Trends” jelentés szerint, ez a múlt évhez képest 18,3 százalékos növekedést jelentene. Ez az érték azért különösen figyelemreméltó, mert 30-szor gyorsabb növekedést jelent, mint a teljes online reklámpiac, nem beszélve arról, hogy a teljes globális hirdetési szektor idén várhatóan 8,1 százalékkal csökken majd.

Az Alibaba például az idén már 23,5 milliárd dollárnyi reklámbevételre tesz szert különböző e-kereskedelmi platformjai révén, ezzel az Alphabet (a Google anyavállalata) és a Facebook után a digitális hirdetési piac harmadik legnagyobb szereplője lesz. Az Amazon a negyedik a rangsorban, idén várhatóan 18,1 milliárd dolláros reklámbevételre tesznek szert, azonban az ő esetükben érdemes megemlíteni, hogy ez éves összevetésben 35,6 százalékos bővülést jelent.

Az e-kereskedelmi tevékenységhez kapcsolódó hirdetések növekvő értéke természetesen szoros kapcsolatban áll azzal, hogy a Covid-19 járvány hatására jelentősen nőtt az online kiskereskedelmi forgalom világszerte. Az Edge by Ascential előrejelzése szerint idén 2900 milliárd dolláros lehet a globális e-kereskedelmi forgalom, ami 2019-hez képest 30,4 százalékos növekedést jelent.