A ŠKODA AUTO 1.253.700 kiszállítással újabb rekordot állított fel 2018-ban. Az előző évhez viszonyítva a cseh autógyártó 4,4 százalékkal növelte világszerte az ügyfeleknek átadott autók számát. Az árbevétel szintén 4,4 százalékkal emelkedett a 2017-es évhez képest és a tavalyi évet végül a vállalat történetének legjobb eredményével, 17,3 milliárd eurós árbevétellel zárta a márka (2017: 16,6 milliárd euró).
A kihívásokkal teli környezet ellenére a működési eredmény elérte az 1,4 milliárd eurót (2017: 1,6 milliárd euró), a forgalomarányos nyereség (return on sales – ROS) pedig szintén magas szinten, 8,0 százalékon zárt 2018-ban. Emellett a befektetésarányos megtérülés (ROI) elérte a versenytársak között magasnak számító 26,3 százalékot. 2018-ban a ŠKODA AUTO átfogó fejlesztésekkel támogatta a márka jövőjét, több, mint 22 százalékkal növelve a tárgyi eszköz befektetéseket az év során. Ezeket az összegeket új termékekre, hajtásrendszer és akkumulátor technológiára és a termelési helyszínek további korszerűsítésére fordították. A ŠKODA AUTO közvetlenül több, mint 500 millió eurót költött a Cseh Köztársaságban található gyárak és létesítmények fejlesztésére. A kutatás és fejlesztés területén befektetett összeg az azt megelőző évhez képest 46,8 százalékkal emelkedett.
A ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke, Bernhard Maier hangsúlyozta: „A ŠKODA AUTO sikeres 2018-as pénzügyi éve mögött egy erős csapat teljesítménye áll. Szívből köszönöm ezt minden ŠKODA csapattagnak. A világszerte átadott 1 253 700 járművel 2018-ban egy újabb rekordot állítottunk fel. Termékkampányunk eredményesnek bizonyult, hiszen modelljeinket igen jól fogadták az ügyfeleink. Ezzel együtt azonban a 2018-as év jelentős kihívásokat is tartogatott a ŠKODA számára. Számos feladatot felvállaltunk a Volkswagen Csoporton belül, mint például India és Oroszország piacainak regionális irányítását, a Passat modellcsalád fejlesztésének és gyártásának koordinálását a Kvasiny-i üzemünkben és gyártási kapacitásunk bővítését egy több márkának otthont adó termelési helyszínen. Az új WLTP ciklusra való átállás és az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi vita növelte a bizonytalanságot és bizonyos piacokon visszavetette a vásárlási hajlandóságot is. Az árfolyamváltozások negatív hatásai, a megnövekedett személyzeti költségek és a jövőbeli tervekkel kapcsolatos magas előzetes kiadások szintén befolyásolták az eredményt. Igyekeztünk aktívan ellensúlyozni ezeket a kihívásokat átfogó Teljesítmény (Performance) programunkkal, amelyet a terveknek megfelelően folytatunk tovább, hiszen a 2019-es szintén egy kihívásokkal teli év lesz. A továbbra is problémás globális gazdasági körülmények ellenére az autóipar átalakulási folyamata lendületet biztosít a ŠKODA számára is. A „Stratégia 2025“ programot követve a helyes úton haladunk. Az elkövetkező évek előzetes kiadásai biztosítják vállalatunk hosszú távú jövőjét, a Cseh Köztársaság számára pedig garantálják, hogy továbbra is autóipari gyártási helyszín legyen.“
Klaus-Dieter Schürmann, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja kiemelte: „Köszönhetően aktív ár- és értékesítési, valamint következetes költségmenedzsmentünknek, a ŠKODA AUTO még a változó körülmények között is sikeres és hosszú távon is nyereségesen működő vállalat. 2019-ben még erősebb szembeszéllel kell megküzdenünk, különösen néhány kulcsfontosságú piacunkon. Hogy aktívan és közvetlenül tudjuk kezelni ezeket a negatív hatásokat, a ŠKODA elindította 2018. első félévében Teljesítmény (Performance) programját, amely – maximális hatásfokkal működve – évente 500 millió euró megtakarítást eredményez majd 2020-tól kezdve. Ezzel egyidőben az elkövetkező években továbbra is folytatódik modellkínálatunk elektromos alapokra helyezése, az új mobilitási megoldások felé történő nyitás illetve a vállalat nemzetközivé tétele. Ezzel készítjük fel a ŠKODA márkát a jövőre.“
A ŠKODA AUTO tovább folytatja új termékek és modellsorozatok fejlesztését és bemutatását a jövőben is. Ezért az autógyártó 2018-ban több, mint 500 millió euró értékben hajtott végre beruházásokat csehországi üzemeiben. Ilyen fejlesztés volt például a Mladá Boleslavban található központi üzem új fényezőműhelyének kialakítása és a még nagyobb teljesítményű adatközpontok létrehozása. Az autógyártó elindította történetének legátfogóbb beruházási programját is, amelynek keretében a következő négy évben két milliárd eurót fordítanak az elektromos mobilitással és új mobilitási szolgáltatásokkal összefüggő területekre. Az elektromos mobilitás útnak indításával a 2019-es év mérföldkőként vonul be a vállalat 124 éves történetébe. 2022. év végéig az autógyártó több, mint 30 új modellt mutat be, amelyek közül több, mint 10 részben vagy tisztán elektromos hajtással rendelkezik majd.