- Hirdetés -

Rekord a Skodánál

|

- Hirdetés -

A ŠKODA AUTO 1.253.700 kiszállítással újabb rekordot állított fel 2018-ban. Az előző évhez viszonyítva a cseh autógyártó 4,4 százalékkal növelte világszerte az ügyfeleknek átadott autók számát. Az árbevétel szintén 4,4 százalékkal emelkedett a 2017-es évhez képest és a tavalyi évet végül a vállalat történetének legjobb eredményével, 17,3 milliárd eurós árbevétellel zárta a márka (2017: 16,6 milliárd euró).

A kihívásokkal teli környezet ellenére a működési eredmény elérte az 1,4 milliárd eurót (2017: 1,6 milliárd euró), a forgalomarányos nyereség (return on sales – ROS) pedig szintén magas szinten, 8,0 százalékon zárt 2018-ban. Emellett a befektetésarányos megtérülés (ROI) elérte a versenytársak között magasnak számító 26,3 százalékot. 2018-ban a ŠKODA AUTO átfogó fejlesztésekkel támogatta a márka jövőjét, több, mint 22 százalékkal növelve a tárgyi eszköz befektetéseket az év során. Ezeket az összegeket új termékekre, hajtásrendszer és akkumulátor technológiára és a termelési helyszínek további korszerűsítésére fordították. A ŠKODA AUTO közvetlenül több, mint 500 millió eurót költött a Cseh Köztársaságban található gyárak és létesítmények fejlesztésére. A kutatás és fejlesztés területén befektetett összeg az azt megelőző évhez képest 46,8 százalékkal emelkedett.

A ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke, Bernhard Maier hangsúlyozta: „A ŠKODA AUTO sikeres 2018-as pénzügyi éve mögött egy erős csapat teljesítménye áll. Szívből köszönöm ezt minden ŠKODA csapattagnak. A világszerte átadott 1 253 700 járművel 2018-ban egy újabb rekordot állítottunk fel. Termékkampányunk eredményesnek bizonyult, hiszen modelljeinket igen jól fogadták az ügyfeleink. Ezzel együtt azonban a 2018-as év jelentős kihívásokat is tartogatott a ŠKODA számára. Számos feladatot felvállaltunk a Volkswagen Csoporton belül, mint például India és Oroszország piacainak regionális irányítását, a Passat modellcsalád fejlesztésének és gyártásának koordinálását a Kvasiny-i üzemünkben és gyártási kapacitásunk bővítését egy több márkának otthont adó termelési helyszínen. Az új WLTP ciklusra való átállás és az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi vita növelte a bizonytalanságot és bizonyos piacokon visszavetette a vásárlási hajlandóságot is. Az árfolyamváltozások negatív hatásai, a megnövekedett személyzeti költségek és a jövőbeli tervekkel kapcsolatos magas előzetes kiadások szintén befolyásolták az eredményt. Igyekeztünk aktívan ellensúlyozni ezeket a kihívásokat átfogó Teljesítmény (Performance) programunkkal, amelyet a terveknek megfelelően folytatunk tovább, hiszen a 2019-es szintén egy kihívásokkal teli év lesz. A továbbra is problémás globális gazdasági körülmények ellenére az autóipar átalakulási folyamata lendületet biztosít a ŠKODA számára is. A „Stratégia 2025“ programot követve a helyes úton haladunk. Az elkövetkező évek előzetes kiadásai biztosítják vállalatunk hosszú távú jövőjét, a Cseh Köztársaság számára pedig garantálják, hogy továbbra is autóipari gyártási helyszín legyen.“

Klaus-Dieter Schürmann, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja kiemelte: „Köszönhetően aktív ár- és értékesítési, valamint következetes költségmenedzsmentünknek, a ŠKODA AUTO még a változó körülmények között is sikeres és hosszú távon is nyereségesen működő vállalat. 2019-ben még erősebb szembeszéllel kell megküzdenünk, különösen néhány kulcsfontosságú piacunkon. Hogy aktívan és közvetlenül tudjuk kezelni ezeket a negatív hatásokat, a ŠKODA elindította 2018. első félévében Teljesítmény (Performance) programját, amely – maximális hatásfokkal működve – évente 500 millió euró megtakarítást eredményez majd 2020-tól kezdve. Ezzel egyidőben az elkövetkező években továbbra is folytatódik modellkínálatunk elektromos alapokra helyezése, az új mobilitási megoldások felé történő nyitás illetve a vállalat nemzetközivé tétele. Ezzel készítjük fel a ŠKODA márkát a jövőre.“

A ŠKODA AUTO tovább folytatja új termékek és modellsorozatok fejlesztését és bemutatását a jövőben is. Ezért az autógyártó 2018-ban több, mint 500 millió euró értékben hajtott végre beruházásokat csehországi üzemeiben. Ilyen fejlesztés volt például a Mladá Boleslavban található központi üzem új fényezőműhelyének kialakítása és a még nagyobb teljesítményű adatközpontok létrehozása. Az autógyártó elindította történetének legátfogóbb beruházási programját is, amelynek keretében a következő négy évben két milliárd eurót fordítanak az elektromos mobilitással és új mobilitási szolgáltatásokkal összefüggő területekre. Az elektromos mobilitás útnak indításával a 2019-es év mérföldkőként vonul be a vállalat 124 éves történetébe. 2022. év végéig az autógyártó több, mint 30 új modellt mutat be, amelyek közül több, mint 10 részben vagy tisztán elektromos hajtással rendelkezik majd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kedvezményekért adnák adataikat az online vásárlók

Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21 ezer fogyasztó körében végzett...

Díjazták a legjobb hazai zenészeket

Idén is kiosztották könnyű- és komolyzenei kategóriákban az Artisjus-díjakat: összesen tizenkét zeneszerző, szövegíró, valamint alkotói közösség munkáját ismerték el. Menyhárt János életműdíjat, Török Ádám pedig posztumusz életműdíjat kapott a szerzői egyesülettől, a többi könnyűzenei...

Kiderült, mennyi szabadidőt szeretnének a magyarok

A dolgozó magyarok mindössze 18 százaléka tud rendszeresen, akár minden hétköznap is magára időt szakítani – derült ki a Kinley márkatulajdonosa, a Coca-Cola kutatásából. A többség az otthonában töltene el legszívesebben egy-két nyugodt órát,...

Változások a Glosternél

Három nagyobb (rendszerintegráció, cloud, nemzetközi szoftverfejlesztés) üzletággá vonja össze az eddigi öt kisebb üzletágat a Gloster Infokommunikációs Nyrt. A cégcsoport több személyi változásról is döntött: Murvai Attilát, a Gloster-Minero IT egyik vezetőjét nevezték ki...

Idén nyáron se igyuk le magunkat a sárga földig

Spotify kampánnyal, Kármán Odett influenszerrel és online edukációs kártyajátékkal népszerűsíti a tudatos alkoholfogyasztást a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács idei, a spiritsEUROPE támogatásával létrejövő (D)önts felelősen! Töltsd tele a nyarat! kezdeményezése. A Magyar Szeszipari...

Gyengélkedik a használtautó-import

Idén májusban a DataHouse adatai szerint 9234 import használt személyautó kapott hazai rendszámot. Ez az érték 13 százalékkal haladja meg az áprilisi értéket, de továbbra is jelentősen elmarad az előző évek 10-11 ezres behozatali...

Mélyebben a zsebükbe nyúlhatnak a szülők

Újabb rekordlétszámot hoz az idei vakáció a táborozók számában, 230 ezer csemete nyaral táborokban a nyár folyamán. Legtöbben közülük sport- és angoltáborban vesznek részt, míg a harmadik legnépszerűbb témát a katonai és honvédelmi táborok...

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Készülhetnek a Marvel rajongók, érkezik az új sorozat

A rajongók már az első előzetes óta lázban égnek, hogy megismerhessék Nick Fury életének egyik újabb titokzatos szegletét. Nem tudod ki az a Nick Fury és hidegen hagy az egész képregényes világ? Esetleg csak...

Jön a Sztárban sztár leszek! 4. évada

Ismét keresi az ország legsokoldalúbb előadóját a TV2. Tillával hamarosan érkezik a Sztárban sztár leszek! legújabb évada, amelyben civil jelentkezők mutathatják meg mindent elsöprő tehetségüket. A versenyzőket támogató mesterek most is Tóth Gabi, Köllő...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A ChatGPT lehet az értékesítők legújabb fegyvere

A hazai értékesítők közel 70 százaléka már legalább egyszer alkalmazta a Chat GPT-t élesben, munkája során, hogy kreativitást és időt nyerjen a mesterséges intelligencia segítségével. Az adatok és a visszajelzések arra utalnak, hogy a...

Kedvezményekért adnák adataikat az online vásárlók

Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21 ezer fogyasztó körében végzett...

Díjazták a legjobb hazai zenészeket

Idén is kiosztották könnyű- és komolyzenei kategóriákban az Artisjus-díjakat: összesen tizenkét zeneszerző, szövegíró, valamint alkotói közösség munkáját ismerték el. Menyhárt János életműdíjat, Török Ádám pedig posztumusz életműdíjat kapott a szerzői egyesülettől, a többi könnyűzenei...

Kiderült, mennyi szabadidőt szeretnének a magyarok

A dolgozó magyarok mindössze 18 százaléka tud rendszeresen, akár minden hétköznap is magára időt szakítani – derült ki a Kinley márkatulajdonosa, a Coca-Cola kutatásából. A többség az otthonában töltene el legszívesebben egy-két nyugodt órát,...

Változások a Glosternél

Három nagyobb (rendszerintegráció, cloud, nemzetközi szoftverfejlesztés) üzletággá vonja össze az eddigi öt kisebb üzletágat a Gloster Infokommunikációs Nyrt. A cégcsoport több személyi változásról is döntött: Murvai Attilát, a Gloster-Minero IT egyik vezetőjét nevezték ki...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....