- Hirdetés -

Rekord a Skodánál

|

- Hirdetés -

A ŠKODA AUTO 1.253.700 kiszállítással újabb rekordot állított fel 2018-ban. Az előző évhez viszonyítva a cseh autógyártó 4,4 százalékkal növelte világszerte az ügyfeleknek átadott autók számát. Az árbevétel szintén 4,4 százalékkal emelkedett a 2017-es évhez képest és a tavalyi évet végül a vállalat történetének legjobb eredményével, 17,3 milliárd eurós árbevétellel zárta a márka (2017: 16,6 milliárd euró).

A kihívásokkal teli környezet ellenére a működési eredmény elérte az 1,4 milliárd eurót (2017: 1,6 milliárd euró), a forgalomarányos nyereség (return on sales – ROS) pedig szintén magas szinten, 8,0 százalékon zárt 2018-ban. Emellett a befektetésarányos megtérülés (ROI) elérte a versenytársak között magasnak számító 26,3 százalékot. 2018-ban a ŠKODA AUTO átfogó fejlesztésekkel támogatta a márka jövőjét, több, mint 22 százalékkal növelve a tárgyi eszköz befektetéseket az év során. Ezeket az összegeket új termékekre, hajtásrendszer és akkumulátor technológiára és a termelési helyszínek további korszerűsítésére fordították. A ŠKODA AUTO közvetlenül több, mint 500 millió eurót költött a Cseh Köztársaságban található gyárak és létesítmények fejlesztésére. A kutatás és fejlesztés területén befektetett összeg az azt megelőző évhez képest 46,8 százalékkal emelkedett.

A ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke, Bernhard Maier hangsúlyozta: „A ŠKODA AUTO sikeres 2018-as pénzügyi éve mögött egy erős csapat teljesítménye áll. Szívből köszönöm ezt minden ŠKODA csapattagnak. A világszerte átadott 1 253 700 járművel 2018-ban egy újabb rekordot állítottunk fel. Termékkampányunk eredményesnek bizonyult, hiszen modelljeinket igen jól fogadták az ügyfeleink. Ezzel együtt azonban a 2018-as év jelentős kihívásokat is tartogatott a ŠKODA számára. Számos feladatot felvállaltunk a Volkswagen Csoporton belül, mint például India és Oroszország piacainak regionális irányítását, a Passat modellcsalád fejlesztésének és gyártásának koordinálását a Kvasiny-i üzemünkben és gyártási kapacitásunk bővítését egy több márkának otthont adó termelési helyszínen. Az új WLTP ciklusra való átállás és az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi vita növelte a bizonytalanságot és bizonyos piacokon visszavetette a vásárlási hajlandóságot is. Az árfolyamváltozások negatív hatásai, a megnövekedett személyzeti költségek és a jövőbeli tervekkel kapcsolatos magas előzetes kiadások szintén befolyásolták az eredményt. Igyekeztünk aktívan ellensúlyozni ezeket a kihívásokat átfogó Teljesítmény (Performance) programunkkal, amelyet a terveknek megfelelően folytatunk tovább, hiszen a 2019-es szintén egy kihívásokkal teli év lesz. A továbbra is problémás globális gazdasági körülmények ellenére az autóipar átalakulási folyamata lendületet biztosít a ŠKODA számára is. A „Stratégia 2025“ programot követve a helyes úton haladunk. Az elkövetkező évek előzetes kiadásai biztosítják vállalatunk hosszú távú jövőjét, a Cseh Köztársaság számára pedig garantálják, hogy továbbra is autóipari gyártási helyszín legyen.“

Klaus-Dieter Schürmann, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja kiemelte: „Köszönhetően aktív ár- és értékesítési, valamint következetes költségmenedzsmentünknek, a ŠKODA AUTO még a változó körülmények között is sikeres és hosszú távon is nyereségesen működő vállalat. 2019-ben még erősebb szembeszéllel kell megküzdenünk, különösen néhány kulcsfontosságú piacunkon. Hogy aktívan és közvetlenül tudjuk kezelni ezeket a negatív hatásokat, a ŠKODA elindította 2018. első félévében Teljesítmény (Performance) programját, amely – maximális hatásfokkal működve – évente 500 millió euró megtakarítást eredményez majd 2020-tól kezdve. Ezzel egyidőben az elkövetkező években továbbra is folytatódik modellkínálatunk elektromos alapokra helyezése, az új mobilitási megoldások felé történő nyitás illetve a vállalat nemzetközivé tétele. Ezzel készítjük fel a ŠKODA márkát a jövőre.“

A ŠKODA AUTO tovább folytatja új termékek és modellsorozatok fejlesztését és bemutatását a jövőben is. Ezért az autógyártó 2018-ban több, mint 500 millió euró értékben hajtott végre beruházásokat csehországi üzemeiben. Ilyen fejlesztés volt például a Mladá Boleslavban található központi üzem új fényezőműhelyének kialakítása és a még nagyobb teljesítményű adatközpontok létrehozása. Az autógyártó elindította történetének legátfogóbb beruházási programját is, amelynek keretében a következő négy évben két milliárd eurót fordítanak az elektromos mobilitással és új mobilitási szolgáltatásokkal összefüggő területekre. Az elektromos mobilitás útnak indításával a 2019-es év mérföldkőként vonul be a vállalat 124 éves történetébe. 2022. év végéig az autógyártó több, mint 30 új modellt mutat be, amelyek közül több, mint 10 részben vagy tisztán elektromos hajtással rendelkezik majd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...

Megelőzte a Disney a Netflixet

Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a Netflixnek a két cég negyedéves üzleti jelentése szerint. A Disney+ nagyot nőtt a második negyedévben, több mint 14 millió új előfizetőt gyűjtött, decemberben...

Pozsonyban terjeszkedik a Green Fox Academy

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második...

Az Astoria Agency-vel dolgozik a Network4

Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége támogatja a médiacég sajtókommunikációs tevékenységét. A Network4 mérföldkőhöz érkezett, hiszen augusztus 5-én indult el a MATCH4 sportcsatorna, amely az ARENA4 sportadó és az ARENA4+ sportstreaming szolgáltatás testvéradójaként működik....

Nagyon népszerűek a pénzügyi appok

A magyarok 73 százaléka használ valamilyen pénzügyi alkalmazást, amely így a második legnépszerűbb applikáció típus a közösségi média alkalmazások után – derül ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából. Az online bankolás legnagyobb előnyeként a...

Kilőtt a céges értékesítés a GreenGonál

Soha nem látott érdeklődés követte a magyar kormány hatósági üzemanyag árának eltörlését a közösségi elektromos autómegosztó szolgáltatónál – számolt be Ádám Boglárka a GreenGo vezérigazgatója. Az ok egyszerű: ahogy a magyar háztartások többsége, úgy...

Különleges okosmobilokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így alakul a fiatalok médiafogyasztása

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül...

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....