- Hirdetés -

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

|

- Hirdetés -

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd forintra ugrott az árbevétel 18 százalékos bővülése mellett. A növekedés kizárólag organikus volt, fő hajtóereje a nagykereskedelmi üzletág bővülése.

Nagyon erős első negyedévet zárt az AutoWallis Csoport az iparág jelentős kihívásai ellenére. A kiváló teljesítmény mögött kizárólag organikus növekedés áll, melyből kiemelkedik a Nagykereskedelmi Üzletág jelentős bővülése – emelte ki az eredményeket értékelve Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a csoport mindkét üzletágának működési hatékonysága jelentősen javult, így a társaság eredménye minden tekintetben új rekordra ugrott. A vezérigazgató elmondta, hogy a piacokat, így az autóipart is terhelő nehézségek (alapanyaghiány, ellátási zavarok, növekvő szállítási idők) az értékesítési árrések növekedésével jártak együtt, ugyanakkor azok hosszú távú fenntarthatósága egyelőre nem jelezhető előre. Ormosy Gábor rámutatott, hogy az első negyedévben a tavalyi nyereségnek már közel kétharmadát elérte a csoport, miközben a menedzsment megítélése szerint az eredményességet legjobban bemutató pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény, az EBITDA esetében pedig a tavalyi egész éves érték 40 százalékát sikerült mostanra teljesíteni.

Az AutoWallis árbevétele az első negyedévben 18 százalékkal 57,7 milliárd forintra nőtt, miközben az uniós piacokon 12,4 százalékos volt a csökkenés. A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett társaság működési hatékonyságának növekedését mutatja, hogy ugyanezen időszakban az általa értékesített autók száma ennél kisebb mértékben, 11 százalékkal nőtt 7.410 darabra. A növekedés kizárólag organikus volt, ugyanis a bázisnegyedévben már az összes korábbi tranzakció zárásra került. A két üzletág közül a Nagykereskedelmi teljesített jobban (elsősorban a SsangYong és Isuzu márkáknak köszönhetően): ebben a szegmensben az árbevétel 32 százalékkal, míg a Kiskereskedelmi Üzletágban kis mértékben nőtt. A Csoport által képviselt, illetve értékesített márkák összesített erejét, a márka-paletta diverzifikáltságát jól mutatja, hogy ehhez képest a magyar személyautó-piac 11 százalékkal esett vissza.

A költségeken belül az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) az árbevételnél jóval kisebb mértékben, mindössze 14 százalékkal 49 milliárd forintra emelkedett, melynek eredményeképpen az AutoWallis Csoport fedezettermelése jelentősen, 12-ről 14,8 százalékra nőtt az első negyedévben. Ez elsősorban az autógyártók szállítási zavarai és egyéb gazdasági hatások (pl. árfolyamemelkedések) kezelésére életbe léptetett költségmenedzsmentnek és árazási intézkedéseknek köszönhető. Az igénybe vett szolgáltatások értéke 21 százalékkal bővült, elsősorban az Opel és a SsangYong márkák importőri tevékenységéhez kapcsolódó, az értékesítés növelését támogató marketing költések, illetve a bérautószolgáltatás koronavírus-járvány után ismét fellendülő forgalmához kapcsolódó marketing és egyéb forgalomarányos költségek növekedése miatt. A személyi jellegű ráfordítások 30 százalékos emelkedését elsősorban a 2021-ben végrehajtott szervezetfejlesztési lépésekből származó létszámnövekedés és a munkaerőpiaci változások követésére végrehajtott béremelés okozta. Ezeknek köszönhetően egyrészt emelkedett az átlagbér, másrészt a Csoport átlagos létszáma 49 fővel, 711 főre nőtt.

A pénzügyi bevételek és ráfordítások az első negyedévben 29 millió forint veszteséget mutattak, ami a 2021-es bázisidőszakhoz képest 83 százalékos javulást jelent, főként az időszakban elért árfolyamnyereségnek köszönhetően. Az AutoWallis Csoport EBITDA-ja több mint a kétszeresére, 3,1 milliárd forintra ugrott (+111%), ezzel EBITDA marginja 5,4 százalékra nőtt a korábbi 3 százalékról. Az AutoWallis teljes átfogó eredménye közel a hatszorosára, 2,1 milliárd forintra (+470%) emelkedett.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Hajmeresztő küzdelmeket ígér a Network4

Újabb két évig a Network4 platformjain láthatják a magyar nézők a NASCAR versenyeit. Amerika talán leglátványosabb, legkeményebb és leggyorsabb autóverseny sorozata egyre nagyobb népszerűségnek örvend idehaza, szinte futamról-futamra nő a rajongók tábora. Az idei...

Pezsgős projektben a KNK

Januártól a KNK kommunikációs ügynökség kezeli a magyar piac meghatározó pezsgői, a Törley és a Hungaria márkák PR-aktivitásait és különféle sajtóeseményeit. Az éves megbízás elnyeréséhez sikeres pilot-projekt lebonyolításán keresztül vezetett a KNK csapatának útja....

Kiosztották „Az Év Honlapja” díjakat

Már 21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 227 nevezés érkezett. A szakmai zsűri...

Galácz Karolina ismét bekerült a Dubai Lynx zsűrijébe

A Cannes Lions egyik legfontosabb fesztiválja, a MENA régió kreativitását ünneplő Dubai Lynx ismét meghívta zsűrijébe a VMLY&R executive kreatívigazgatóját, Galácz Karolinát, aki ezúttal az Entertainment kategória zsűrizésében vesz részt.A fesztivált és a zsűrizést...

Díjat nyert a VALMAR #challenge

Tavaly ősszel látott napvilágot a #stabiloszinesszavak kihívás a TikTokon, amellyel kéz a kézben megszületett a VALMAR egyik legújabb dala, a Színvak, amely azóta is az elsők között szerepel a tartalommegosztó oldalakon. A zenei duó...

Burkolt reklámért fizethet az M1

E heti ülésén az M1 és a Szeged Televízió szolgáltatóival szemben indított eljárás eredményéről is döntött a Médiatanács.Burkolt kereskedelmi közleményt tett közzé az M1 Magyar gazda című műsorának szeptember 30-án délután vetített epizódjában –...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fővárosi újlakás-piac: nem állt meg az áremelkedés

Bár már sokan számítanak akár árcsökkenésre is a honi lakáspiacon, a fővárosi újépítésű ingatlanok tekintetében aligha jellemzi ez a jövőt. Az OTP legfrissebb Budapesti Újlakás Értéktérképe ugyan jelentős visszaesést mutat éves szinten a tavalyi...

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....