- Hirdetés -

Rekordbevétel a budapesti fürdőkben

|

- Hirdetés -

Rekordot döntött a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei (BGYH) Zrt. bevétele tavaly: az előzetes adatok szerint megközelítette a 23 milliárd forintot a tervezett 19,7 milliárd forinttal szemben, az adózás utáni eredmény is jelentősen meg fogja haladni az 5 milliárd forintot. A BGYH üzleti tervében szerepel az is, hogy idén az árbevételt 24 milliárd forintra növelik.

A jó eredmények elsősorban annak a hároméves üzleti stratégiának köszönhetők, amit 2020-ban állítottak össze: elsősorban az egy vendégre jutó árbevétel növelésére törekedtek, illetve a történelmi fürdők szolgáltatásaihoz nemzetközi árakat rendeltek, így elérve az európai történelmi fürdők minimum árszintjét – írja az MTI a BGYH közlése alapján. A hazai vendégkörnek továbbra is jelentős kedvezményeket biztosítanak a Zsigmondy Klubkártyával és az egyre népszerűbb bérletkonstrukciókkal.

A BGYH fürdőiben a belépők ára 2024. január 8-tól változott 5 és 12 százalék közötti mértékben, az új árakat differenciáltan alakították ki. A hazai vendégkör által látogatott fürdők esetében - a tavalyi inflációt figyelembe véve, mégis jócskán az alatt maradva - 5-6 százalékos növekedéssel lehet számolni. A külföldiek körében kedvelt történelmi fürdőkben idén 10-12 százalékos jegyáremelést vezettek be. Európai viszonylatban ezzel most érték el a hasonló adottságú és besorolású fürdők - általában 2-3 órás benntartózkodást biztosító - minimálárát - közölték.

A tíz évvel ezelőtt bevezetett Zsigmondy Klubkártyával változatlanul kedvezményes áron vásárolható belépő, egy évre a kártya díja 5000 forint, mellyel hétköznap 4000 forintért, hétvégén 4500 forintért lehet belépőt váltani, és ezzel mintegy 60 százalék kedvezmény érhető el. ÉnBudapestem kártyával, illetve ÉnBudapestem applikációval a fürdőkbe 20 százalékos kedvezménnyel tudnak a budapesti lakosok jegyet váltani. A megújított különböző bérletkonstrukciókkal ennél is jelentősebb kedvezmény jár: a 100, 200 vagy 365 alkalmas bérlettel már 1000-1200 forintos áron is lehet fürdőzni. A bérletek ára ez évben 8-10 százalékkal emelkedett.

Az idősebb korosztály mozgási lehetőségeinek támogatása érdekében, kerületi önkormányzatokkal való együttműködés keretében biztosítanak kedvezményeket. Tavaly a 85 év feletti törzsvendégeknek extra kedvezményt is bevezettek: legalább 100 alkalmas GOLD bérletet 50 százalékos áron vásárolhatnak.

Tavaly jelentős fejlesztéseket zártak le, 2024-ben még nagyobb megújulást terveznek. Ezek között Budapest 150 éves jubileumának évében kiemelten fontosnak nevezték a többszáz éves, Rác fürdő - mint a főváros és az ország közös kincsének - megőrzését. A több mint 15 éve zárva tartó fürdő rekonstrukcióját a Fővárosi Közgyűlés 2023 őszén jóváhagyta, a beruházást a cég saját forrásból tudja fedezni. A felújítási tervek elkészültek, a kivitelezéshez szükséges közbeszerzési pályázat folyamatban van, várhatóan tavasszal kezdődik a helyreállítás.

Ezzel párhuzamosan a patinás, műemléki Gellért fürdő rekonstrukciójának hároméves koncepciója is zöld utat kapott. A koncepciótervet tervező céget közbeszerzési eljáráson kiválasztották. Idén elkészülnek a tervek, majd 2025-ben indulhat a kivitelezési közbeszerzés és remélhetőleg a felújítás is. A társaság úgy tervezi, a fürdő működése közben részleges lezárásokkal folynak majd a rekonstrukciós munkálatok.

Méreteiből adódóan a Széchenyi fürdőben folyamatosan szükségesek karbantartási-, felújítási munkák. Idén 1 milliárd forint értékű felújítást terveznek: nagyobb és látványos változás lesz a termál oldalon a burkolat teljes cseréje a beltéri medencéknél és a kültéren az úszómedence teljeskörű felújítása. A nyáron pedig megtörténik a Dandár fürdő beltéri medence terének szigetelése és újraburkolása.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Szentkirályi az Artvertisinget választotta

Az Artvertising az újabb tendergyőzelemmel összesen 6 márka BTL kommunikációján dolgozhat, ezek a Pepsi, a Szentkirályi, a Theodora, a Schweppes, a Lipton és a Guarana.„Már az év végén az egész ügynökség ezen a tenderen...

Dupla győzelem a Republicnál

A PENNY Magyarország PR kommunikációs feladatait meghívásos tenderen, az employer branding projekteket pedig egy próbafeladat keretében nyerte el az ügynökség. A Republic Group content divíziója jelentősen átalakult az elmúlt két évben, így a PR,...
atmedia logo

Horvát sales house-ban szerzett részesedést az Atmedia

Magyarország piacvezető multimédiás kereskedőháza, az Atmedia, 25 százalékos tulajdonrészt szerzett Horvátország piacvezető országos rádióját értékesítő Plug and Play sales house-ban.Már korábban ismertté vált az Atmedia eltökélt szándéka, hogy tudását és tapasztalatait az országhatáron túl...

Így üldözi Max Verstappent a világ leggyorsabb drónkamerája

Max Verstappen már teszteli az Oracle Red Bull Racing legújabb modelljét, a 2024-2025-ös Formula-1 versenynaptárra fejlesztett RB20-at – de nemcsak a kiváló pilóta, hanem a médiacsapat is készül az új szezonra. Ralph „Shaggy” Hogenbirk,...

Kiberbiztonság: újabb kihívásokkal szembesülnek a cégek

Téves az az elképzelés, hogy a mai technológiai környezetben – gondoljunk csak a mesterséges intelligencia ugrásszerű fejlődésére – bármilyen vállalati érték biztonságban van az optimális kibervédelmi feltételek megteremtése nélkül. Míg korábban ennek kiépítése vagy...

Erre számíthatnak a Telekom ügyfelei

A Magyar Telekom informatikai rendszereinek ütemezett karbantartása miatt 2024. március 14-én 18 órától várhatóan 2024. március 16-án 8 óráig a Telekom alkalmazás, a Telekom fiók, a telekom.hu és az Üzleti önkiszolgáló portál nem lesz...

Orvosok munkáját segíti a magyar mesterséges intelligencia

Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul...

A Mediatorral kampányol az Aldi

Az ALDI új kreatív platformmal érkezik, amelyben a magas minőség együtt jár a jó árakkal. A Mediator által készített integrált kampány friss vizualitása és könnyed tonalitása átszövi a márka összes kommunikációs megjelenését, és egy...

Idén több időt igényel az álláskeresés

Minimálisan csökkent az aktív álláskeresők aránya egy év alatt a hazai munkaerőpiacon, minden második dolgozó elégedett jelenlegi helyével, vagy legalábbis nem gondolkodik a váltáson. 1500 fő megkérdezésével készítette el rendszeres, negyedéves reprezentatív felmérését a...

Vicces sorozat indul az HBO Maxon

A Lányok a buszon, az új Max Original sorozat, A légikísérő producereitől március 14-én az HBO Maxon. A sorozat két epizóddal indul, majd május 9-éig hetenként egy új rész érkezik. A lányok a buszon...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Visszatér a ValóVilág

Megkezdte a toborzást a ValóVilág új évadára az RTL. A valóságshow 12. szezonja érkezik hamarosan, a nyertes több évnyi bért vihet majd hazai. Magyarország egyik legsikeresebb valóságshowja már várja a jelentkezőket. A ValóVilág (melynek...

A Szentkirályi az Artvertisinget választotta

Az Artvertising az újabb tendergyőzelemmel összesen 6 márka BTL kommunikációján dolgozhat, ezek a Pepsi, a Szentkirályi, a Theodora, a Schweppes, a Lipton és a Guarana.„Már az év végén az egész ügynökség ezen a tenderen...

Dupla győzelem a Republicnál

A PENNY Magyarország PR kommunikációs feladatait meghívásos tenderen, az employer branding projekteket pedig egy próbafeladat keretében nyerte el az ügynökség. A Republic Group content divíziója jelentősen átalakult az elmúlt két évben, így a PR,...
atmedia logo

Horvát sales house-ban szerzett részesedést az Atmedia

Magyarország piacvezető multimédiás kereskedőháza, az Atmedia, 25 százalékos tulajdonrészt szerzett Horvátország piacvezető országos rádióját értékesítő Plug and Play sales house-ban.Már korábban ismertté vált az Atmedia eltökélt szándéka, hogy tudását és tapasztalatait az országhatáron túl...

Így üldözi Max Verstappent a világ leggyorsabb drónkamerája

Max Verstappen már teszteli az Oracle Red Bull Racing legújabb modelljét, a 2024-2025-ös Formula-1 versenynaptárra fejlesztett RB20-at – de nemcsak a kiváló pilóta, hanem a médiacsapat is készül az új szezonra. Ralph „Shaggy” Hogenbirk,...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Fokozódó verseny

A közösségi média használata a különböző médiatípusokat vizsgálva is az elsők között van, ha a rá szánt időt nézzük – mondta el Novák Péter. Az Aleph Hungary ügyvezető igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt...

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az agglomerációban is erősít a GreenGo

Az autómegosztók sikerének és népszerűségének egyik kulcsa, hogy a felhasználók számára elérhető-e a szolgáltatás mindennapi életük fontos helyszínei közelében. A szolgáltatási terület bővíthetőségének korlátait a GreenGo most Külső Zónák megnyitásával bontotta le, megnyitva a...

Több mint egy tonna műanyag flakont gyűjtöttek össze

A Henkel és a Rossman tavaly már a 7. alkalommal rendezte meg a népszerű „Játék egy zöldebb jövőért” fenntarthatósági promócióját. A kezdeményezés a Trade Magazin Év promóciója versenyén második helyezést érdemelt ki Non food...

Zöldre vált az Erste ingatlanalapja

A magyarországi ingatlanalapok közül elsőként működik ESG-alapként az Erste Nyíltvégű Ingatlan Befektetési Alap. Az ingatlanalap tulajdonában lévő épületek – értékalapon számítva – több mint fele „A” kategóriás irodaház, amelyek mindegyike rendelkezik legalább egy zöld...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....