- Hirdetés -

Rekordbevétellel zárta az évet az AutoWallis

|

Újabb rekordévet tudhat maga mögött az AutoWallis, miután árbevétele 17 százalékos bővüléssel 88 milliárd forintra nőtt 2020-ban. A társaság várakozása szerint ugyanakkor még ez a bővülés is csak egy kisebb lépés volt a 2021-es ugrás előtt. Idén ugyanis a 2020-as közel háromszorosára, akár 230 milliárd forint fölé bővülhet a tőzsde autós vállalatának árbevétele az organikus növekedésnek és a tavaly lezárt hat tranzakciónak köszönhetően. A vállalati szektor jelentős részéhez hasonlóan az AutoWallis eredményességét sem hagyta érintetlenül a koronavírus-járvány kirobbanása: a pandémia elsősorban az autókölcsönzői tevékenységre hatott kedvezőtlenül, emellett egyszeri költségek is terhelték az üzletfejlesztésekhez kapcsolódó új kis- és nagykereskedelmi tevékenység indulását. Mindezek hatására az AutoWallis EBITDA-ja 2,1 milliárd forint volt, mely 28 százalékos csökkentést jelent az előző évhez képest.

Történetének legaktívabb évét zárta akvizíciós és tranzakciós szempontból az AutoWallis Nyrt., mely jelentős mértékben hozzájárult a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett társaság 2019-ben bemutatott növekedési stratégiájának megvalósításához – jelentette ki Müllner Zsolt, a társaság elnöke a 2020-as év értékelése kapcsán. Hozzátette, hogy a tavaly végrehajtott hat akvizíció, illetve üzletfejlesztés pozitív hatása teljes egészében 2021-ben jelentkezhet, és várhatóan a 2020-as közel háromszorosára, akár 230 milliárd forint fölé ugorhat a 14 országban jelenlévő csoport árbevétele. Az Igazgatóság az osztalékdöntés alapjául szolgáló különálló (egyedi) IFRS pénzügyi kimutatás szerint képződött 910 millió forint teljes átfogó éves nyereségből és eredménytartalékból, valamint a leánycégektől kapott osztalékokból 2020-ban képződött 1,2 milliárd forintos osztalékalapból a növekedési stratégia finanszírozása érdekében nem javasolja osztalék kifizetését. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója kifejtette, hogy a tranzakciók közül a legnagyobb az Opel márka importőri jogainak megszerzése négy országban (Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Magyarország, Szlovénia), mely 2021-ben 100 milliárd forintot meghaladó mértékben növelheti az AutoWallis árbevételét. A második legnagyobb tranzakció a Nyugat-Magyarországon meghatározó pozícióval rendelkező, hét autómárka értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozó Iniciál Autóház többségi tulajdonrészének megszerzése volt, mely 2021-ben több mint 18 milliárd forinttal járulhat hozzá a növekedéséhez. A tervek szerint nagyjából 24 milliárd forintos árbevételt hozhat a legnagyobb szlovén BMW márkakereskedésnek, valamint a Jaguar és Land Rover járművek és alkatrészek exkluzív importőri jogának megszerzése, és a kereskedés megkezdése Magyarországon. 8 milliárd forintnál nagyobb mértékben járulhat hozzá az AutoWallis idei árbevételéhez az egyik legnagyobb magyar Opel és KIA kereskedést üzemeltető Wallis Kerepesi akvizíciója. Részben már ezen tranzakciók hatására az AutoWallis 2020-as árbevétele újabb rekordot döntött meg, így 17 százalékkal 88,4 milliárd forintra ugrott, miközben a koronavírus kirobbanása miatt bevezetett korlátozó intézkedések a vállalati szektor jelentős részéhez hasonlóan a vállalatot is több területen kedvezőtlenül érintették. Mindemellett az AutoWallis Nagykereskedelmi üzletágának árbevétele 7 százalékkal 38,5 milliárd forintra, míg a Kiskereskedelmi üzletágáé 27 százalékkal, 49,9 milliárd forintra bővült. A Kiskereskedelmi üzletágon belül a járvány miatt bevezetett intézkedések a szervizszolgáltatásokat kevésbé érintették kedvezőtlenül, ugyanakkor a gépjárműkölcsönzést negatívan érintette a turizmus és üzleti célú utazások jelentős visszaesése.

2020-ban az AutoWallis eredményessége többek között az üzletfejlesztésekhez (áprilisban indult új, belföldi Jaguar Land Rover kiskereskedelem indulása, a decemberben négy országban elindult Opel disztribúció indulási költségei) kapcsolódó egyszeri költségek (87 millió forint), valamint a járvány kedvezőtlen gazdasági hatásai (leginkább a gépjárműkölcsönzés területén) miatt átmenetileg jelentősen romlott. A költségeken belül az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) az árbevételnél nagyobb mértékben, 20 százalékkal 77,2 milliárd forintra nőtt. Az anyagköltség 6 százalékkal, míg az igénybe vett szolgáltatások értéke 14 százalékkal bővült. A személyi jellegű ráfordítások 52 százalékos emelkedése (a csoport átlagos statisztikai létszáma 309-ről 662 főre nőtt) 90 százalékban a társaság növekedési stratégiájához kapcsolódó fejlesztésekhez és akvizíciókhoz kapcsolható. A pénzügyi bevételek és ráfordítások értéke 2020-ban 1,1 milliárd forint veszteség, aminek egy része (226 millió forint) az időszak végi nyitott devizás készletfinanszírozási hitelállományoknak a kiugróan magas euró árfolyamon történő átértékeléséből adódó nem realizált árfolyamveszteség. Mindezek alapján a menedzsment megítélése szerint az eredményességet legjobban bemutató pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény, az EBITDA 28 százalékkal 2,1 milliárd forintra csökkent (míg a teljes átfogó eredmény 658 millió forint veszteség lett).

A 2021-es tervekkel kapcsolatban Ormosy Gábor elmondta, hogy a tavaly év végi sikeres tőkepiaci, 1,4 milliárd forint összegű zártkörű intézményi tőkeemelés után az AutoWallis jelenleg is vizsgálja a terveiben szereplő robosztus növekedés és az esetleges további akvizíciók finanszírozásának lehetőségeit. Hozzátette, hogy ennek kapcsán a társaság egyrészt újabb kötvénykibocsátást, másrészt – megfelelő piaci körülmények esetén – nyilvános forrásbevonást is elképzelhetőnek tart intézményi és lakossági befektetők körében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...