- Hirdetés -

Rekordbevétellel zárta az évet az AutoWallis

|

- Hirdetés -

Újabb rekordévet tudhat maga mögött az AutoWallis, miután árbevétele 17 százalékos bővüléssel 88 milliárd forintra nőtt 2020-ban. A társaság várakozása szerint ugyanakkor még ez a bővülés is csak egy kisebb lépés volt a 2021-es ugrás előtt. Idén ugyanis a 2020-as közel háromszorosára, akár 230 milliárd forint fölé bővülhet a tőzsde autós vállalatának árbevétele az organikus növekedésnek és a tavaly lezárt hat tranzakciónak köszönhetően. A vállalati szektor jelentős részéhez hasonlóan az AutoWallis eredményességét sem hagyta érintetlenül a koronavírus-járvány kirobbanása: a pandémia elsősorban az autókölcsönzői tevékenységre hatott kedvezőtlenül, emellett egyszeri költségek is terhelték az üzletfejlesztésekhez kapcsolódó új kis- és nagykereskedelmi tevékenység indulását. Mindezek hatására az AutoWallis EBITDA-ja 2,1 milliárd forint volt, mely 28 százalékos csökkentést jelent az előző évhez képest.

Történetének legaktívabb évét zárta akvizíciós és tranzakciós szempontból az AutoWallis Nyrt., mely jelentős mértékben hozzájárult a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett társaság 2019-ben bemutatott növekedési stratégiájának megvalósításához – jelentette ki Müllner Zsolt, a társaság elnöke a 2020-as év értékelése kapcsán. Hozzátette, hogy a tavaly végrehajtott hat akvizíció, illetve üzletfejlesztés pozitív hatása teljes egészében 2021-ben jelentkezhet, és várhatóan a 2020-as közel háromszorosára, akár 230 milliárd forint fölé ugorhat a 14 országban jelenlévő csoport árbevétele. Az Igazgatóság az osztalékdöntés alapjául szolgáló különálló (egyedi) IFRS pénzügyi kimutatás szerint képződött 910 millió forint teljes átfogó éves nyereségből és eredménytartalékból, valamint a leánycégektől kapott osztalékokból 2020-ban képződött 1,2 milliárd forintos osztalékalapból a növekedési stratégia finanszírozása érdekében nem javasolja osztalék kifizetését. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója kifejtette, hogy a tranzakciók közül a legnagyobb az Opel márka importőri jogainak megszerzése négy országban (Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Magyarország, Szlovénia), mely 2021-ben 100 milliárd forintot meghaladó mértékben növelheti az AutoWallis árbevételét. A második legnagyobb tranzakció a Nyugat-Magyarországon meghatározó pozícióval rendelkező, hét autómárka értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozó Iniciál Autóház többségi tulajdonrészének megszerzése volt, mely 2021-ben több mint 18 milliárd forinttal járulhat hozzá a növekedéséhez. A tervek szerint nagyjából 24 milliárd forintos árbevételt hozhat a legnagyobb szlovén BMW márkakereskedésnek, valamint a Jaguar és Land Rover járművek és alkatrészek exkluzív importőri jogának megszerzése, és a kereskedés megkezdése Magyarországon. 8 milliárd forintnál nagyobb mértékben járulhat hozzá az AutoWallis idei árbevételéhez az egyik legnagyobb magyar Opel és KIA kereskedést üzemeltető Wallis Kerepesi akvizíciója. Részben már ezen tranzakciók hatására az AutoWallis 2020-as árbevétele újabb rekordot döntött meg, így 17 százalékkal 88,4 milliárd forintra ugrott, miközben a koronavírus kirobbanása miatt bevezetett korlátozó intézkedések a vállalati szektor jelentős részéhez hasonlóan a vállalatot is több területen kedvezőtlenül érintették. Mindemellett az AutoWallis Nagykereskedelmi üzletágának árbevétele 7 százalékkal 38,5 milliárd forintra, míg a Kiskereskedelmi üzletágáé 27 százalékkal, 49,9 milliárd forintra bővült. A Kiskereskedelmi üzletágon belül a járvány miatt bevezetett intézkedések a szervizszolgáltatásokat kevésbé érintették kedvezőtlenül, ugyanakkor a gépjárműkölcsönzést negatívan érintette a turizmus és üzleti célú utazások jelentős visszaesése.

2020-ban az AutoWallis eredményessége többek között az üzletfejlesztésekhez (áprilisban indult új, belföldi Jaguar Land Rover kiskereskedelem indulása, a decemberben négy országban elindult Opel disztribúció indulási költségei) kapcsolódó egyszeri költségek (87 millió forint), valamint a járvány kedvezőtlen gazdasági hatásai (leginkább a gépjárműkölcsönzés területén) miatt átmenetileg jelentősen romlott. A költségeken belül az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) az árbevételnél nagyobb mértékben, 20 százalékkal 77,2 milliárd forintra nőtt. Az anyagköltség 6 százalékkal, míg az igénybe vett szolgáltatások értéke 14 százalékkal bővült. A személyi jellegű ráfordítások 52 százalékos emelkedése (a csoport átlagos statisztikai létszáma 309-ről 662 főre nőtt) 90 százalékban a társaság növekedési stratégiájához kapcsolódó fejlesztésekhez és akvizíciókhoz kapcsolható. A pénzügyi bevételek és ráfordítások értéke 2020-ban 1,1 milliárd forint veszteség, aminek egy része (226 millió forint) az időszak végi nyitott devizás készletfinanszírozási hitelállományoknak a kiugróan magas euró árfolyamon történő átértékeléséből adódó nem realizált árfolyamveszteség. Mindezek alapján a menedzsment megítélése szerint az eredményességet legjobban bemutató pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény, az EBITDA 28 százalékkal 2,1 milliárd forintra csökkent (míg a teljes átfogó eredmény 658 millió forint veszteség lett).

A 2021-es tervekkel kapcsolatban Ormosy Gábor elmondta, hogy a tavaly év végi sikeres tőkepiaci, 1,4 milliárd forint összegű zártkörű intézményi tőkeemelés után az AutoWallis jelenleg is vizsgálja a terveiben szereplő robosztus növekedés és az esetleges további akvizíciók finanszírozásának lehetőségeit. Hozzátette, hogy ennek kapcsán a társaság egyrészt újabb kötvénykibocsátást, másrészt – megfelelő piaci körülmények esetén – nyilvános forrásbevonást is elképzelhetőnek tart intézményi és lakossági befektetők körében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Demokratizálja a marketinget a mesterséges intelligencia

Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára...

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...

Elképesztő gazdagság a hazai luxusotthonokban

Szívesen bepillantana egy-két luxusotthonba? Június első hétvégéjén ismét megteheti, vadonatúj részekkel jelentkezik ugyanis a Spektrum Home-on a Luxusra tervezve című sorozat, mely hazánk egyik legnépszerűbb saját gyártású belsőépítészeti műsora. Az 5. évad epizódjaiban Sütő...

Új főszerkesztővel folytatja a Telex

Német Tamás lett a Telex új főszerkesztője, Dull Szabolcs szakmai igazgatóként a Telex igazgatóságában dolgozik a jövőben is, illetve a Telex Akadémia szakmai vezetőjeként folytatja. (Fotó: Huszti István / Telex) Tamás a Telex egyik legismertebb arca,...

A gyors kiszállítást keresik az online vásárlók

A magyarországi online vásárlások közel 40 százaléka azért hiúsul meg, mert az adott webshop szállítási lehetőségei között a vásárló nem talál elég gyors kézbesítési lehetőséget. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai...

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Itt érdemes tankolni a hétvégén

A 25. születésnapját ünneplő hazai Auchan hatalmas kedvezményekkel és meglepetésekkel várta vásárlóit egész májusban. Ezt meghosszabbítva júniusban pedig három hétvégén kedvezményes áron lehet majd tankolni az Auchan benzinkutakon. A jubileum alkalmából az első júniusi...

Ezt kell tudni a kriptovaluták adózásáról

A kriptovaluták iránti fokozódó érdeklődés nyomán a Binance egy új, Binance Tax Watch elnevezésű blogsorozatban foglalja össze a digitális pénzügyi eszközök adózásával kapcsolatos tudnivalókat. Ennek első része az Európában és a Független Államok Szövetségében...

Így lehet feltörhetetlen jelszavad

Egy 2022-es jelentés szerint 24 milliárd felhasználónév és jelszó kombináció kering a kiberbűnözői piacon, ami 65 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. A felhasználók sajnos gyakran ugyanazokat a belépési adatokat adják meg kényelmi szempontok miatt,...

Baj lehet az államosításokból

Az utóbbi évek kormányzati költekezése kezdetben a COVID-19 járvány káros gazdasági hatásainak mérséklését szolgálta, majd kimondva is a növekedés erőltetett gyorsítása lett a cél. Ha a Bokros-csomagot (1995) követő időszakot nézzük látható, hogy a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderül, hogy Magyarországra jön-e a NASCAR

Tavaly a floridai Daytona Beach-en, a NASCAR bölcsőjében rendezték a magyar-amerikai szakmai kapcsolatok egyik legnagyobb rendezvényét, a Hungarian Summitot, akkor Jordan Jiloty, a NASCAR ügyvezető igazgatója üdvözölte a konferencia résztvevőit, de úgy tűnik ez...

Demokratizálja a marketinget a mesterséges intelligencia

Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára...

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...

Elképesztő gazdagság a hazai luxusotthonokban

Szívesen bepillantana egy-két luxusotthonba? Június első hétvégéjén ismét megteheti, vadonatúj részekkel jelentkezik ugyanis a Spektrum Home-on a Luxusra tervezve című sorozat, mely hazánk egyik legnépszerűbb saját gyártású belsőépítészeti műsora. Az 5. évad epizódjaiban Sütő...

Új főszerkesztővel folytatja a Telex

Német Tamás lett a Telex új főszerkesztője, Dull Szabolcs szakmai igazgatóként a Telex igazgatóságában dolgozik a jövőben is, illetve a Telex Akadémia szakmai vezetőjeként folytatja. (Fotó: Huszti István / Telex) Tamás a Telex egyik legismertebb arca,...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....