- Hirdetés -

Rekorddal zárta 2023-at is az AutoWallis Csoport

|

Minden üzletágában rekordot döntött az AutoWallis Csoport értékesítése 2023-ban: a régiós szinten is egyre meghatározóbb pozíciójú autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató több mint 40 százalékkal növelte gépjármű-értékesítését, miközben a szolgáltatások területén is szép erősödést mutatott. Az AutoWallis növekedése organikusan is piaci átlagon felüli, jól mutatja, hogy a társaság stratégiája, diverzifikált szolgáltatási- és márka portfóliója még kedvezőtlen gazdasági környezetben is jól teljesít.

Ötödik rekordévét zárta 2023-ban az AutoWallis Csoport, így a társaság 2019-es tőzsdére lépése óta sikeresen hajtja végre dinamikus növekedési stratégiáját. A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat által értékesített gépjárművek száma jelentősen, 43,5 százalékkal 44.909 darabra bővült tavaly. A legnagyobb növekedést a Nagykereskedelmi üzletág mutatta fel, miután 57,6 százalékkal 34.943 darabra növelte az eladott gépjárművek számát. A Renault Hungária 2022 októberi felvásárlásának egész éves hatása tavaly jelentkezett először, jelentősen hozzájárulva a növekedéshez (+7.743 darab gépjármű), ugyanakkor organikusan is 22,7 százalékos volt az üzletág bővülése, melyben a SsangYong (+49,1%) és az Opel (+10,2%) márkáknak volt a legkiemelkedőbb szerepe. A SsangYong Csehországban, Szlovákiában és Romániában is kimagaslóan teljesített tavaly, miközben év végén Ausztriában is elkezdődött a márka értékesítése. Az elsősorban a magyar piacon tevékenykedő Kiskereskedelmi üzletág a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére tavaly 7.907 darab új (+8,1%) és 2.059 darab használt (+13,4%) gépjárművet értékesített. Ez a teljesítmény jól mutatja, hogy az AutoWallis stratégiájában kiemelt szerepet betöltő márkadiverzifikáció még olyan évben is növekedést eredményez, amikor Magyarországon 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett személyautók száma a Datahouse adatai szerint. A Kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén a szervizórák száma 9,7 százalékkal 179.809-re emelkedett, mindemellett pedig a rövidtávú gépjárműkölcsönzés területén is folytatni tudta a növekedést a tőzsde autós vállalata. A Csoport által hazánkban képviselt Sixt 5,4 százalékkal 23.733-ra növelte a bérleti események számát, a bérleti napok számának 11,2 százalékos csökkenése mellett. A Nelson Flottalízing 2023 év eleji, majd a wigo-t (korábban Share Now) Magyarországon üzemeltető Wallis Autómegosztó augusztusi akvizíciójának köszönhetően a mobilitási szolgáltatások gépjármű flottamérete négy és félszeresére (+353,7%) emelkedett, így a tavalyi évben a Csoport összesen 3.979 gépjárművel szolgálta ki ügyfeleit.

Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója a 2023-as értékesítési adatokkal kapcsolatban rámutatott: a rekordszámok bizonyítják, hogy a társaság ország-, márka- és tevékenység portfoliója hatékonyan diverzifikált, így az AutoWallis még kedvezőtlen, változékony gazdasági környezetben is kiemelkedően teljesít. A vezérigazgató kiemelte, hogy az AutoWallis már 16 országban működik, 23 márkát képvisel, árbevételének több mint fele külföldről származik, így a Csoport egyre inkább régiós szereplőként tekint magára és tervezi a további növekedést. Az AutoWallis közel öt évvel ezelőtti tőzsdére lépése, és az ennek köszönhetően megvalósult forrásbevonások jelentősen hozzájárultak a növekedési stratégia sikeres megvalósításához.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...