- Hirdetés -

Rekorddal zárta az évet a Work Force

|

A változékony gazdasági környezet ellenére rekord eredménnyel zárta az évet a Work Force HR szolgáltató, 16,5 milliárd nettó árbevételt nyugtázott 2022 végére. Továbbra is a munkaerő-kölcsönzés volt a legeredményesebb üzletág, a gyártás-termelés pedig az elsőszámú szektor a cég ügyfélportfóliójában. A belföldi munkaerő toborzása egyre nehezebbé válik, azonban a minősített munkaerő-kölcsönző státusz megszerzésével új kapuk nyíltak meg a külföldi toborzás területén.

A tavalyi év során számos váratlan külső tényező befolyásolta a mikro- és makrogazdasági folyamatokat, így a Work Force HR szolgáltatónak is folyamatosan új kihívásokkal kellett szembenéznie. Az orosz-ukrán háború nagy mértékben érintette a céget a külföldi toborzásuk és a már itt lévő ukrán munkavállalókon keresztül, amit az ellátási láncok problémái, az infláció és a jegybanki kamatemelések csak tetéztek. ,,Számos külső körülmény, ami korábban adott volt 2022-ben megkérdőjeleződött. Megannyi nem várt probléma igényelt megoldást, így jelentősen módosítanunk kellett stratégiánkon” – mondta Czellecz Zoltán, a Work Force cégvezetője.

A nehéz körülmények ellenére azonban a vállalatnak sikerült rekord eredménnyel zárnia a tavalyi évet, 16,5 milliárd forintos árbevétellel 65 százalékos növekedést produkált az egy évvel korábbi 10 milliárd forintos árbevételhez képest. Továbbra is a munkaerő-kölcsönzés volt a legeredményesebb üzletág, az ügyfélportfólióban pedig a 2021-es évhez hasonlóan 2022-ben is a gyártás-termelés bizonyult a legerősebb szektornak, ezen belül is a feldolgozóiparban tapasztalta a legnagyobb munkaerőigényt a cég. A gyártósori operátor pozíciók voltak a legnépszerűbb fizikai munkakörök, míg a szellemi kölcsönzésben az ügyfélszolgálati munkák vonzották a legtöbb jelentkezőt. Emellett erősödött a szolgáltatói szektor jelenléte vevőkörükben, a teljes árbevétel több mint 10 százalékát adták a pénzügyi és a közüzemi szolgáltatók.

A minősített munkaerő-kölcsönzői státusz elnyerése új kapukat nyitott meg a cég életében, ugyanis ennek segítségével egy egyszerűsített és gyorsított eljárás keretein belül tudnak harmadik országbeli munkaerőt kölcsönözni hazai ügyfeleik számára. Tavaly májusban érkeztek az első Fülöp-szigeteki munkavállalók, majd az év második felében indonéz munkavállalókkal kiegészülve látványos növekedésnek indult a külföldi toborzás, így a hazai cégeknél 2022-ben több mint 300 harmadik országbeli munkavállaló helyezkedett el a Work Force-on keresztül. ,,Az eddigi tapasztalatok nagyon pozitívak, partnereink elégedettek a külföldi dolgozók munkájával és hozzáállásával. A Magyarországra érkező harmadik országbeli munkavállalók szintén jól érzik magukat ügyfeleinknél, ami abban is megmutatkozik, hogy máig nem tapasztaltunk fluktuációt a körükben” - nyilatkozta Czellecz Zoltán.

A tavalyi év rendhagyó volt a juttatásokat illetően is, hiszen számos munkaadó próbálta kompenzálni az inflációt és szinten tartani a bérek vásárlóértékét. A korábbi években megszokotthoz képest több alkalommal volt béremelés, sokan a HR szolgáltató partnerei közül 2-3 körben is növelték a fizetéseket 2022-ben. Ezen kívül megjelentek az olyan egyszeri juttatások, mint a rezsitámogatás, amik bérkiegészítésként vagy egy egyszeri elemként segítették a munkavállalókat. A Work Force tapasztalatai szerint nagyságrendileg 15 százalék volt a béremelések átlagos mértéke a tavalyi évben, viszont arra is volt példa, hogy 25 százalékkal növelték meg a dolgozók fizetését azért, hogy az inflációt ne saját veszteségükként éljék meg a munkavállalók.

A céghez tartozó Job Force Iskolaszövetkezet is eredményesen zárta az évet, hiszen közel 614 millió forintos árbevételt nyugtázott. A kereskedelemben működő cégek foglalkoztatták a legtöbb diákmunkást tavaly, emellett a nyári időszakban az idegenforgalom és a vendéglátás is nagy igényt tartott a fiatalokra. Népszerű pozíciók voltak az árufeltöltő és kasszás munkakörök, továbbá a gyakornoki programokra is egyre több olyan diák pályázik, akik szakmai fejlődésre vágynak.

,,Optimisták vagyunk 2023-at illetően. A tavalyinál is több ügyfelet szolgálunk ki, még több országból, például Kirgizisztánból kölcsönzünk majd munkaerőt, fejlesztjük szolgáltatásainkat, valamint tovább digitalizáljuk az operációnkat ebben az évben. Új kirendeltségeket tervezünk nyitni idén, ezzel párhuzamosan pedig 25%-kal bővítjük a belső csapatunk létszámát. A tovább nehezedő belföldi munkaerő toborzás miatt változatlanul keressük az innovatív megoldásokat, valamint erősítjük a belső tudás-megosztást. Fontos kiemelni, hogy 2022-ben jelentősen erősítettük a szellemi munkaerő-közvetítési kompetenciánkat is, így a gyakornokitól egészen a felsővezetői pozíciókig tudjuk eredményesen bővíteni ügyfeleink létszámát” – nyilatkozta Czellecz Zoltán, a Work Force HR szolgáltató cégvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...