- Hirdetés -

Rekorder lehet az idei Valentin-nap

|

- Hirdetés -

Ma van Valentin-nap, ami az Egyesült Államokban a legnépszerűbb, de hazánkban is egyre nő azok száma, akik ünnepként tekintenek rá és ajándékot vásárolnak ilyentájt. A Heureka Group idei kutatásából az derült ki, hogy a régió országaiban - beleértve hazánkat is – megnőtt az érdeklődés a Valentin-nap iránt, a magyarok 84 százaléka azt nyilatkozta, hogy „idén engednek a romantikának”, még ha korábban nem is tettek így. Honnan indult, mennyit költünk és miből vesszük a legtöbbet?

(fotó: freepik.com)

A keresztény egyház legalább három Szent Valentin (nálunk többnyire Bálint) nevű mártírt tart számon, akiket számos legenda övez. Az egyik ilyen szerint Valentin egy pap volt a 3. századi Rómában és szerelmeseket adott össze titokban. Akkoriban egy bizonyos kor alatt tilos volt megnősülni, mert II Claudius császár úgy vélte, hogy az egyedülálló férfiakból jobb katonák válnak, így amikor rájött, hogy az atya ellenszegült a törvényeknek, kivégeztette.

Egy másik történet szerint Valentin halálának oka az volt, hogy keresztényeket szöktetett meg kegyetlen római börtönökből, sőt, állítólag az általa küldött szerelmes levél aláírásából („A Te Valentinod”) született meg a mai napig használt kifejezés. Noha a szent körüli történetek homályosak, tény, hogy alakja a középkorra Anglia és Franciaország legnépszerűbb szentjévé vált.

Február közepe pedig a madarak párzási idejének kezdetét jelentette ezeken a területeken, így az idők során 14-e még inkább összeolvadt a szerelemmel. A 18. század közepére Kanadában, Nagy-Britanniában, Ausztráliában és az Egyesült Államokban is elterjedt a Valentin-napi üdvözlőlapok küldése, de nem csak a szerelmesek, hanem a barátok között is.

A tengerentúlon Esther Howland nevéhez fűződik a lapok népszerűvé válása, ő kezdte el először tömeggyártásukat. A Greeting Card Association szerint évente 145 millió üdvözlőlapot vásárolnak és küldenek egymásnak az amerikaiak, ezt a számot csak a karácsonykor forgalomba kerülő mennyiség múlja felül.

Az amerikai Országos Kiskereskedelmi Szövetség előrejelzései szerint válság ide vagy oda, az idei Bálint-napi költekezés meg fogja haladni a 2022-es adatokat – a tavalyi 23,9 milliárd dollár 25,9 milliárdra is felkúszhat majd. Ha ez beigazolódik, akkor az idei év lehet a rekorder, ami a szerelmesek napjához kapcsolódó pénzköltés elmúlt húsz évét illeti. A megkérdezettek több, mint fele tervez ünnepelni február 14-én, és átlagosan 192 dollárt költenek majd, vagyis közel hetvenezer forintot. A legkelendőbb ajándékok listáját az édességek vezetik, utánuk következnek az üdvözlőlapok és a virágok, de népszerűek ilyenkor a vacsorameghívások és az ékszerek is.

De nemcsak külföldön, itthon is egyre nagyobb divatja van a február közepi ajándékozásnak. Amerikától eltérően azonban nálunk csak a párokra szűkül le ez a gesztus, barátokat, családtagokat nem ajándékozunk. Emellett a február 14-e körüli hétvégéken már apartmanokat, hoteleket is egyre nehezebb foglalni, hiszen divattá vált az ily módon való ünneplés. Az utoljára 2021-ben kiadott Mastercard Love Indexből kiderült az is, hogy az 2011 és 2021 között 572 százalékkal nőtt az online tranzakciók száma a Valentin-napi időszakban Európában.

 

A Heureka Group idei kutatásából pedig az derült ki, hogy a régió országaiban - beleértve hazánkat is – megnőtt az érdeklődés a Valentin-nap iránt, a magyarok 84%-a azt nyilatkozta, hogy „idén engednek a romantikának”, még ha korábban nem is tettek így. 40%-uk maximum nyolcezer forintot tervez majd ajándékokra költeni, a 8 és 16 ezer forintos sávban a válaszadók 35 %-a gondolkozik.

És hogy mit vesznek ebből az összegből? Főként édességet, ékszert, fehérneműt, testápoló és szépészeti termékeket, parfümöt, de akár okostelefont és szexjátékot is ajándékoznának a magyarok február 14-én. Ezenkívül persze más, nem közvetlenül a Valentin-napra „kitalált” termékek forgalma is megnő ilyenkor, például az óvszereké és a társasjátékoké (legyen az hagyományos vagy intim témájú), a gyártók ezért rendszerint különleges kiadásokkal, csomagolással készülnek.

 

Szerző: Tuza Dorottya

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési...

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új...

Kiderült, melyik autót kedvelik legjobban a magyarok

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, az...

Durván bezuhant a hazai kiskereskedelem

Nem indult jól a második negyedév sem a kiskereskedelemben. A KSH által közzétett adatok szerint a forgalom volumene áprilisban éves szinten 12,6 százalékkal esett vissza. A tényadat kedvezőtlenebb lett az általunk várt -10,4 százaléknál.Továbbra...

Hatalmas sörös fesztivál lesz a Balatonnál

Hogy ne csak a borokról és a borozásról szóljon a nyár a Balatonon, hanem megmutathassák magukat a hasonló minőséget képviselő kisüzemi sörfőzdék is, július 7-9. között megrendezik az 1. Balaton Beer Weekend-et, Zamárdiban. Az...

A Google Ads ereje: Hirdetések célzása és hatékonyságának maximalizálása (x)

A Google Ads kampány lényege, hogy segítségével megfelelő számú érdeklődőt tudjunk a weboldalunkra irányítani, ahol hatékonyan meg is tudjuk őket szólítani. A kampány akkor lesz nyereséges, ha az érdeklődők végrehajtják a kitűzött céljainkat, például...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

Kiderült, hogy ki lesz az RTL új marketing és kommunikációs igazgatója

Július közepétől Baráth Péter tölti be az RTL Magyarország marketing és kommunikációs igazgatói pozícióját. Az új vezető feladata lesz az RTL hosszú távú márkastratégiájának kialakítása és menedzsmentje, a műsorkampányok tervezése és kivitelezésnek irányítása, valamint...

Újdonságokkal jön az Effie

Megújult logóval és új elemekkel indul a világszerte a marketingkommunikáció legfőbb célját, a hatékonyságot díjazó Effie verseny hazai megmérettetése. Az újdonságok között van, hogy az elmúlt két évben futott kampányokkal lehet nevezni és módosított...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési...

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új...

Kiderült, melyik autót kedvelik legjobban a magyarok

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, az...

Durván bezuhant a hazai kiskereskedelem

Nem indult jól a második negyedév sem a kiskereskedelemben. A KSH által közzétett adatok szerint a forgalom volumene áprilisban éves szinten 12,6 százalékkal esett vissza. A tényadat kedvezőtlenebb lett az általunk várt -10,4 százaléknál.Továbbra...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

Visszavághatjuk az otthoni energiafogyasztást

Ha megbízható és takarékos háztartási gépeket, elektronikai készülékeket használunk, az jelentős szerepet játszhat ökológiai lábnyomunk csökkentésében, hiszen a hosszú élettartam és az energiatakarékos működés elengedhetetlen az otthonunk fenntartható működésének kialakításában. A ma elérhető készülékek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....