- Hirdetés -

Rekorder lehet az idei Valentin-nap

|

- Hirdetés -

Ma van Valentin-nap, ami az Egyesült Államokban a legnépszerűbb, de hazánkban is egyre nő azok száma, akik ünnepként tekintenek rá és ajándékot vásárolnak ilyentájt. A Heureka Group idei kutatásából az derült ki, hogy a régió országaiban - beleértve hazánkat is – megnőtt az érdeklődés a Valentin-nap iránt, a magyarok 84 százaléka azt nyilatkozta, hogy „idén engednek a romantikának”, még ha korábban nem is tettek így. Honnan indult, mennyit költünk és miből vesszük a legtöbbet?

(fotó: freepik.com)

A keresztény egyház legalább három Szent Valentin (nálunk többnyire Bálint) nevű mártírt tart számon, akiket számos legenda övez. Az egyik ilyen szerint Valentin egy pap volt a 3. századi Rómában és szerelmeseket adott össze titokban. Akkoriban egy bizonyos kor alatt tilos volt megnősülni, mert II Claudius császár úgy vélte, hogy az egyedülálló férfiakból jobb katonák válnak, így amikor rájött, hogy az atya ellenszegült a törvényeknek, kivégeztette.

Egy másik történet szerint Valentin halálának oka az volt, hogy keresztényeket szöktetett meg kegyetlen római börtönökből, sőt, állítólag az általa küldött szerelmes levél aláírásából („A Te Valentinod”) született meg a mai napig használt kifejezés. Noha a szent körüli történetek homályosak, tény, hogy alakja a középkorra Anglia és Franciaország legnépszerűbb szentjévé vált.

Február közepe pedig a madarak párzási idejének kezdetét jelentette ezeken a területeken, így az idők során 14-e még inkább összeolvadt a szerelemmel. A 18. század közepére Kanadában, Nagy-Britanniában, Ausztráliában és az Egyesült Államokban is elterjedt a Valentin-napi üdvözlőlapok küldése, de nem csak a szerelmesek, hanem a barátok között is.

A tengerentúlon Esther Howland nevéhez fűződik a lapok népszerűvé válása, ő kezdte el először tömeggyártásukat. A Greeting Card Association szerint évente 145 millió üdvözlőlapot vásárolnak és küldenek egymásnak az amerikaiak, ezt a számot csak a karácsonykor forgalomba kerülő mennyiség múlja felül.

Az amerikai Országos Kiskereskedelmi Szövetség előrejelzései szerint válság ide vagy oda, az idei Bálint-napi költekezés meg fogja haladni a 2022-es adatokat – a tavalyi 23,9 milliárd dollár 25,9 milliárdra is felkúszhat majd. Ha ez beigazolódik, akkor az idei év lehet a rekorder, ami a szerelmesek napjához kapcsolódó pénzköltés elmúlt húsz évét illeti. A megkérdezettek több, mint fele tervez ünnepelni február 14-én, és átlagosan 192 dollárt költenek majd, vagyis közel hetvenezer forintot. A legkelendőbb ajándékok listáját az édességek vezetik, utánuk következnek az üdvözlőlapok és a virágok, de népszerűek ilyenkor a vacsorameghívások és az ékszerek is.

De nemcsak külföldön, itthon is egyre nagyobb divatja van a február közepi ajándékozásnak. Amerikától eltérően azonban nálunk csak a párokra szűkül le ez a gesztus, barátokat, családtagokat nem ajándékozunk. Emellett a február 14-e körüli hétvégéken már apartmanokat, hoteleket is egyre nehezebb foglalni, hiszen divattá vált az ily módon való ünneplés. Az utoljára 2021-ben kiadott Mastercard Love Indexből kiderült az is, hogy az 2011 és 2021 között 572 százalékkal nőtt az online tranzakciók száma a Valentin-napi időszakban Európában.

 

A Heureka Group idei kutatásából pedig az derült ki, hogy a régió országaiban - beleértve hazánkat is – megnőtt az érdeklődés a Valentin-nap iránt, a magyarok 84%-a azt nyilatkozta, hogy „idén engednek a romantikának”, még ha korábban nem is tettek így. 40%-uk maximum nyolcezer forintot tervez majd ajándékokra költeni, a 8 és 16 ezer forintos sávban a válaszadók 35 %-a gondolkozik.

És hogy mit vesznek ebből az összegből? Főként édességet, ékszert, fehérneműt, testápoló és szépészeti termékeket, parfümöt, de akár okostelefont és szexjátékot is ajándékoznának a magyarok február 14-én. Ezenkívül persze más, nem közvetlenül a Valentin-napra „kitalált” termékek forgalma is megnő ilyenkor, például az óvszereké és a társasjátékoké (legyen az hagyományos vagy intim témájú), a gyártók ezért rendszerint különleges kiadásokkal, csomagolással készülnek.

 

Szerző: Tuza Dorottya

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar fintech megoldás a globális piacon

A globális pénzátutalási piacon egyedülálló digitális fizetési megoldás fejlesztéséről és bevezetéséről állapodott meg a Peak Hungary, a Columbus Magántőkealap és a fülöp-szigeteki Rizal Commercial Banking Corporation (RCBC). A "Fintech Synergy for Overseas filippinos" című...

Növekedésre számítanak a cégek

A gazdasági kihívások ellenére is derűlátó a vállalati szektor: alkalmazottainak számában és árbevételben is növekedésre számít 2023-ban - derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből. A Brandfizz employer branding ügynökség...

Így utazik az Y generáció

Az Y generáció fiatalabbjai egészen másként és másért utaznak, mint ugyanezen generáció idősebb tagjai. A Kiwi.com felmérése alapján a 26-33 évesek vágynak leginkább múzeumba, amikor utaznak, míg a 34-42 év köztiek a festői tájat...

Premierekkel erősít a Disney+

Ahogy az éjszakák hosszabbodnak és a nappalok egyre hidegebbé válnak, mi is lehetne jobb a meghitt őszi hangulathoz, mint egy jó film vagy sorozat? Ha a dokumentumfilmek híve vagy, akkor ébreszd fel magadban a...

Hatodszor választotta meg elnöknek Kovács Tibort az MLE

Tisztújító közgyűlést tartott a Magyar Lapkiadók Egyesülete, amelyen hatodszor választották elnöknek Kovács Tibort, a Ringier Hungary Kft. vezetőjét. A 2024-2025-ös időszakra elnököt, elnökséget és felügyelő bizottságot választott a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) tisztújító közgyűlése október...

Ragaszkodunk a gyors nethez és a streaminghez

Nem mondanak le a széles sávú internetről és a streamingről a háztartások a gazdasági nehézségek ellenére sem – mutat rá az EY több mint 21 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felmérése. Szolgáltatóváltásra elsősorban a...

A TV2 magabiztosan vezeti a főműsoridős nézettségi versenyt (x)

Az elmúlt 12 hónapban kiemelkedő nézettségi eredményeket ért el a TV2. Ez többek között annak köszönhető, hogy az október 4-én 26. születésnapját ünneplő TV2 tavaly a kiemelten fontos őszi tévés főszezonban átvette a vezetést...

Új igazgatóval folytatja a Continental váci üzeme

A Continental csoporthoz tartozó, váci ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. gyárigazgatói posztját az eddigi minőségirányítási vezető, Győrffy Sándor tölti be 2023. október 1-jétől. A váci üzem sikeres és fenntartható működéséhez nagyban hozzájárult elődje, Purgel...

Intenzív terjeszkedésben az Ipsilon Group

Az Ipsilon Group felvásárolta a Creative Dock Hungary-t és többségi tulajdont szerzett a Boarding HR-ben. A két tranzakcióval a vállalat megkerülhetetlen szereplővé vált az új termékek és szolgáltatások felépítésében (venture building), a belső innovációs...

Felével nőtt az első hat hónapban az e-autók iránti kereslet

Világszerte 6,2 millió elektromos járművet (EV) értékesítettek az idei első fél évben, ami 49 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit – derül ki a Canalys szingapúri piackutató cég elemzéséből. A vállalat honlapjára hétfőn fölkerült...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Magyar fintech megoldás a globális piacon

A globális pénzátutalási piacon egyedülálló digitális fizetési megoldás fejlesztéséről és bevezetéséről állapodott meg a Peak Hungary, a Columbus Magántőkealap és a fülöp-szigeteki Rizal Commercial Banking Corporation (RCBC). A "Fintech Synergy for Overseas filippinos" című...

Növekedésre számítanak a cégek

A gazdasági kihívások ellenére is derűlátó a vállalati szektor: alkalmazottainak számában és árbevételben is növekedésre számít 2023-ban - derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből. A Brandfizz employer branding ügynökség...

Így utazik az Y generáció

Az Y generáció fiatalabbjai egészen másként és másért utaznak, mint ugyanezen generáció idősebb tagjai. A Kiwi.com felmérése alapján a 26-33 évesek vágynak leginkább múzeumba, amikor utaznak, míg a 34-42 év köztiek a festői tájat...

Premierekkel erősít a Disney+

Ahogy az éjszakák hosszabbodnak és a nappalok egyre hidegebbé válnak, mi is lehetne jobb a meghitt őszi hangulathoz, mint egy jó film vagy sorozat? Ha a dokumentumfilmek híve vagy, akkor ébreszd fel magadban a...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....