- Hirdetés -

Rekorderedményt ért el a Xiaomi

|

A Xiaomi Corporation bejelentette a 2024. harmadik negyedévére vonatkozó nem auditált, konszolidált eredményét. Az időszak árbevétele új rekordot ért el, így folytatólagosan ez a harmadik negyedév, melyet masszív növekedés jellemez.

2024 harmadik negyedévében 92.5 milliárd jüant ért el az árbevétel, ez az előző év azonos időszakára vonatkoztatva 30,5 százalékos növekedést jelent. A korrigált nettó profit elérte a 6,4 milliárd jüant, fenntartva a történelmi mértékű nyereségességi szintet. A márkát a prémiumszegmensbe átpozicionáló stratégia nagy lépésekben haladt előre, továbbra is magas, 20,4 százalékos bruttó profitmarzsot tartva. A Xiaomi három fő üzletága – okostelefonok, IoT és egyéb fogyasztási eszközök, valamint internetes szolgáltatások – 47,5 milliárd, 26,1 milliárd, és 8,5 milliárd jüanos árbevételt értek el. Az okos elektromos járművek (EV) és hasonló üzleti kezdeményezések 9,7 milliárd jüan bevételt termeltek, megközelítve a tízmilliárdos lélektani határt, a vártnál jobb teljesítményt nyújtva. A növekedés aláhúzza az „Human x Car x Home” okos ökoszisztémát mint a növekedés új motorját, mely a Csoportot rekorderedményekig repítette.

A harmadik negyedévben a Xiaomi készpénzállománya továbbra is felfelé tartó trendet mutat, 151.6 milliárd jüanos új rekordot elérve 2024. szeptember 30. napján. Az idei november 11-i kereskedelmi fesztiválon a Xiaomi valamennyi platformon számított, kumulatív bruttó áruvolumene (GMV) meghaladta a 31,9 milliárd jüant, rekordot döntve. Kimagasló üzletági eredményeivel a Xiaomi megerősítette versenypozícióját, új fejlődési szakaszt indítva ezzel.

A Xiaomi részesedése a kontinentális Kína okostelefon-piacán a harmadik egymást követő negyedévben is emelkedést mutat, míg a Xiaomi 15 sorozat eladásai meghaladták az egymillió darabszámot

A Xiaomi globális okostelefon-szállítmányai elérték a 43.1 millió darabszámot a harmadik negyedévben, éves szinten 3,1 százalékos növekedést mutatva. A Canalys szerint a Xiaomi az általa leszállított okostelefonok számát tekintve globálisan a top 3 okostelefon márka között van, immáron a 17. egymást követő negyedévben, 13.8 százalékos piaci részesedéssel. A kontinentális Kína területén a 4. helyen állnak, éves szinten 1,2 százalékponttal növelve a piaci részesedésüket 14,7 százalékra; ezzel a Xiaomi piaci részesedése a harmadik egymást követő negyedévben nőtt ezen a piacon.

A harmadik negyedévben a Xiaomi okostelefonok utáni árbevétele elérte a 47,5 milliárd jüant, éves szinten ez 13,9 százalékos növekedést jelent. Az okostelefonok prémiumszegmensbe történő átpozicionálásával is jelentős haladást értek el. Harmadik féltől származó adatok alapján a Xiaomi 3000 jüantól fölfelé árazott termékei a kontinentális Kínában eladott okostelefonok 20,1 százalékát tették ki, éves szinten 7,9 százalékpontos növekedést elérve. Árszegmensenkénti bontásban a Xiaomi három okostelefon-árszegmensben ért el növekedést éves viszonylatban a harmadik negyedévben a kontinentális Kína területén. A 3000-4000 jüanos szegmensben a Xiaomi piaci részesedése 18,1%, 9,3 százalékpontos növekedést mutatva az előző év azonos időszakához képest. A 4000-5000 jüanos szegmensben 22,6% a Xiaomi piaci részesedése, 9,7 százalékpontot javítva az előző évi adathoz képest. Az 5000-6000 jüanos szegmensben a Xiaomi piaci részesedése 6,9%, 2,4 százalékpontot javítva éves szinten.

A Xiaomi prémium okostelefon termékcsaládja továbbra is masszív növekedést mutat, a Xiaomi 15 sorozat az egymillió darabszámú eladási volument hamarabb elérte, mint az előző generáció. A bemutatása óta a sorozat folyamatosan bestseller, új rekordokat állítva a zászlóshajó okostelefonok induló eladásaiban. A 2024 november 11-i promóciók alatt mind volumenben, mind árbevételben vezetett a mainstream e-commerce platformokon a 4000-5999 jüan közötti árszegmensben.

Az IoT üzletág profitmarzsa rekordot döntött, a légkondícionáló berendezések és mosógépek eladásai több mint 50 százalékkal nőttek

A Xiaomi IoT és lifestyle termék üzletága megtartotta növekedésének lendületét a harmadik negyedévben is. Árbevétele elérte a 26,1 milliárd jüant, éves szinten 26,3 százalékos növekedést produkálva, a bruttó profitmarzs pedig 20,8 százalékra nőtt, éves szinten 2,9 százalékpontos növekedést muatva.

A Xiaomi saját fejlesztésű technológiáját innovatív termékek fejlesztésére felhasználó IoT környezete volumenét és értékét tekintve is növekedést ért el. A hűtőszekrények és mosógépek eladásai rekordot döntöttek, és több mint 1,7 millió légkondicionáló berendezést szállítottak, éves szinten 55 százalékos növekedést produkálva. Hűtőszekrényből több mint 810 000-et szállítottak le, mely 20 százalékos éves növekedést jelent, mosógépből pedig több mint 480 000-et szállítottak le, ami 50 százalékkkal több, mint az előző év azonos időszakában.

A Canalys szerint a Xiaomi globális tablet-szállításai továbbra is gyorsan növekedtek, megtartva világszinten az 5., a kontinentális Kínában pedig a 3. helyezést. A Xiaomi hordható technológiákra alapuló termékeinek szállításai világszinten 50 százalékkal növekedtek az előző évi adathoz képest, okosórái és TWS fülhallgatói rekordeladásokat produkáltak.

Az internetes szolgáltatások árbevétele rekordot döntött, továbbra is magas profitrátát tartva

Az Időszak alatt az internetes szolgáltatások üzletág folytatta gyors növekedését, 9,8 százalékos árbevétel-növekedéssel éves szinten, elérve a 8,5 milliárd jüant. A bruttó profitmarzs 77,5 százalékra nőtt, 3,1 százalékpontos növekedést mutatva éves szinten.

A Xiaomi internetfelhasználói bázisa továbbra is növekszik, a MAU (havi aktív felhasználók) globálisan és a kontinentális Kínában is rekordot döntött. 2024 szeptemberében a globális MAU 685,8 millió volt, ez 10,1 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában, a kontinentális Kínában pedig 167,9 millió, ami 10,6 százalékos éves növekedést jelent.

A Xiaomi SU7 elérte a 100 000 járműves eladási célszámot, az okos EV árbevétel megközelíti a 10 milliárd jüant

A Xiaomi EV (elektromos autó) üzletága ismételten a vártnál nagyobb növekedést ért el. 2024 harmadik negyedévében az okos EV és egyéb új kezdeményezések üzletág 9,7 milliárd jüanos árbevételt produkált, megközelítve a tízmilliárd jüanos lélektani határt, és az üzletág profitrátája is 17,1 százalékra nőtt. A Xiaomi folytatta a gyártás bővítését, a negyedévben 39 790 járművet szállítottak le a Xiaomi SU7 sorozatból. 2024. szeptember 30-ig a Xiaomi összesen 67 157 Xiaomi SU7 sorozatú járművet szállított le.

2024 októberében 20 000-nél is több Xiaomi SU7 sorozatba tartozó járművet szállítottak le, és a Xiaomi 2024. november 13-án elérte a 100 000 járműre vonatkozó kumulatív gyártási célt, illetve 2024. november 18-án a 100 000 leszállított járműre vonatkozó célt. A Xiaomi továbbra is arra törekszik, hogy elérje a 2024-es év egészére vonatkozóan a 130 000 leszállított járműre vonatkozó célját. A Xiaomi értékesítési és szervízhálózata szintén gyorsan bővül, a kontinentális Kínában 2024. szeptember 30-án 38 városban 127 okos EV sales központjuk működött, ami tovább gyorsítja a járművek leszállítását.

2024 októberében a Xiaomi SU7 Ultra Prototype teljesítette a Nürburgring Nordschleife kihívását, megdöntve a pálya körrekordját a négyajtós autók kategóriájában, 6 perc 46 másodperc 874 ezredmásodperces köridőt beállítva. A tömeggyártásba kerülő, három motor (két Xiaomi Hyperengine V8 és egy Xiaomi Hyperengine V6) által hajtott Xiaomi SU7 Ultra előrendelése már megnyílt Kínában. A Xiaomi SU7 Ultra tervezett végsebessége 350 km/h. A 814 900 jüanra árazott járműre az első tíz percben 3680 előrendelést adtak le. A Xiaomi SU7 Ultra a tervek szerint hivatalosan 2025 márciusában jelenik meg.

A Xiaomi elkötelezett aziránt, hogy kutatás-fejlesztési befektetéseinek növelésével a legmodernebb technológiák gyorsan fejlődő világának globális éllovasa legyen

A Xiaomi elkötelezett aziránt, hogy fenntartható módon fektessen be az alapvető kulcstechnológiák fejlesztésébe és ezáltal a legmodernebb technológiák gyorsan fejlődő világának globális éllovasává váljon. 2024 harmadik negyedévében a Xiaomi kutatás-fejlesztési (R&D) ráfordításai elérték a 6 milliárd jüant, az előző évhez viszonyítva ez 19,9 százalékos emelkedést jelent. 2024. szeptember 30-i adatok szerint a Xiaominál 20 436 fő dolgozott a kutatás-fejlesztésben. A Xiaomi világszerte több, mint 41 000 szabadalmat jegyeztetett be. 2024-ben a Csoport világszinten a 8. helyet érte el az 5G Standard Essential Patents (SEP) rangsorban.

2024. november 14-én a Xiaomi EV bemutatta az okoskarosszéria pre-research technológiát, mely négy fejlesztésre alapoz: a Xiaomi Full Active Suspension aktív felfüggesztésre, a Xiaomi Quad-HyperEngine hajtóműre, Xiaomi 48V Electric Mechanical Brake fékrendszerre és a Xiaomi 48V SbW System kormányműre. Ezen felül a Xiaomi HAD-ra átbrandelt okosvezetés-rendszere teljeskörűen alkalmazni fogja az end-to-end nagymodelles megoldásokat, a termék pionír-modelljének indulása 2024. december végéig várható. A Xiaomi okosvezetés-környezete eddig 333 városban összesen 75 millió kilométert teljesített, 81 százalékát NOA (Navigation on Autopilot) módban a Xiaomi SU7-ekben. Ez megmutatja, mekkora lépést tett előre a Xiaomi az okosvezetés-szektorban. 2024. október 30-i kezdettel a Xiaomi SU7 Pro és a Xiaomi SU7 Max modellekben elkezdődött a navigációs asszisztens feature fázisú bemutatása (urban NOA), mely új fejezetet nyit a Xiaomi okosvezető funkcióinak történetében.

2024 októberében hivatalosan elindult a Xiaomi HyperOS2 is, mely egy átfogó AI környezet létrehozásának fontos mérföldköve. Ebben három technológiai innováció játszik főszerepet, a HyperCore, a HyperConnect és a HyperAI, új és előremutató élményt nyújtva a globális felhasználóknak az alapvető használhatóság, az eszközök közti okos konnektivitás és az AI interakciók terén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...

Új konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség

A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indítja útjára a Digital Marketing Forumot. Az esemény küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és üzleti növekedésének marketingeszközökkel történő támogatása....

A TopFICE rangsorában a Lounge Group az év független ügynöksége

Megjelent a TopFICE 2024-es rangsora, amelyen a Lounge Group Magyarország legjobb független ügynökségeként szerepel. A lista nemzetközi, regionális és helyi kreatív versenyeken elért eredmények összesítése alapján készült. A TopFICE globális rangsor, amely 67 nemzetközi, regionális...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...