- Hirdetés -

Rekordév a BMW-nél

|

A BMW Group 2023-ban világszerte 2 555 341 darab új autót értékesített, amely 6,5 százalékos abszolút fejlődést jelent. A müncheni központú vállalatcsoport tisztán elektromos meghajtású modelljei iránt mutatkozó kereslet mindegyik értékesítési régióban nőtt, az értékesített modellek immár 15%-a tisztán elektromos meghajtású. A BMW márka a 2023-as évet is a globális prémium szegmens vezetőjeként zárta, a hálózatról tölthető modellek 92,2 százalékos gyarapodásával. A Rolls-Royce Motor Cars és a BMW Motorrad ugyancsak új értékesítési rekordot ünnepelt. Jochen Goller: „A 2023-as értékesítési rekordok erős márkáink vonzerejét igazolják. Magával ragadó modellpalettáinkat ügyfeleink világszerte értékelik, mindegyik hajtáslánc-technológiával.”

2023-ban a BMW Group világszerte 2 555 341 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített, amely az előző esztendő tükrében 6,5 százalékos abszolút növekedést és a vállalatcsoport történetében új értékesítési rekordot jelent. A tavalyi évet eközben a BMW, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márkák is új eladási magasságban zárták. 2023 utolsó negyedévében a BMW Group világszerte összesen 718 778 darab új autót értékesített, amely 10,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

„A márkakereskedő partnereinkkel kiépített szoros együttműködésnek, illetve munkatársaink stabil teljesítményének köszönhetően a BMW Group 2023-ban új értékesítési rekordot könyvelhetett el. Ügyfeleink világszerte értékelik BMW, MINI, BMW Motorrad és Rolls-Royce márkáink vonzerejét és azt, hogy a BMW Group teljes portfóliója a hajtáslánc-technológiák végtelenül színes választékát kínálja” – mondta Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Új, magával ragadó és technológiailag kimagasló modelljeinkkel 2023-ban az elektromos mobilitás még dinamikusabb térnyerésére voltunk képesek és elértük a kitűzött célunkat: összértékesítésünk 15%-át tavaly tisztán elektromos meghajtású modellek tették ki” – tette hozzá.

2023-ban a BMW Group ismét jelentősen több tisztán elektromos meghajtású modellt adott át ügyfeleinek, mint egy évvel korábban. A 376 183 darab zéró emissziójú modell így 74,4 százalékos növekedést jelent. Ebből csak a negyedik negyedév 129 316 darabbal vette ki a részét, amely 47,7 százalékkal több, mint a 2022 utolsó negyedévében regisztrált érték. A BMW Group zéró emissziójú modelljeinek 2023-as értékesítési mutatója magasan túlszárnyalja a tisztán elektromos meghajtású autók összesített piaci növekedését, amely a vállalatcsoport elektromos mobilitási úttörőként betöltött szerepét nyomatékosítja.

A BMW Group a tisztán elektromos meghajtású modellek 2024-es eladási mutatói elé is magabiztosan tekint. A vállalatcsoport főbb szegmenseiben elérhető, összesen tizennyolc zéró emissziójú modell a további dinamikus növekedés erős alapjait fekteti le: idén a BMW Group minden ötödik, míg 2025-ben minden negyedik új modelljét tisztán elektromos meghajtással kívánja értékesíteni. „Tisztán elektromos meghajtású modelljeinket kimagasló ügyfélérdeklődés övezi. Márkákon átívelő erős termékportfóliónkkal 2024-ben világszerte több mint félmillió darab zéró emissziójú modell eladását tűzzük ki célul” – fogalmazott Jochen Goller.

A BMW márka a 2023-as évet is a globális prémium szegmens vezetőjeként zárta

2023-ban a BMW márka világszerte 2 253 835 darab új autót értékesített, amely az előző esztendő teljesítményéhez viszonyítva 7,3 százalékos fejlődés és új abszolút értékesítési rekord. A BMW márka így tavaly is képes volt megőrizni vezető pozícióját a globális prémium szegmensben.

A márka tisztán elektromos meghajtású modelljei kiváltképp népszerűek az ügyfelek körében: a 2023-ban értékesített 330 596 darab zéró emissziójú modell 92,2 százalékos javulásnak felel meg. A BMW márka a tavalyi esztendő utolsó negyedévében 113 458 darab tisztán elektromos meghajtású modellt adott át ügyfeleinek, amely 55,4 százalékos gyarapodás.

A kimagasló ügyfélérdeklődésből a felsőkategória zászlóshajói, így a BMW 7-es sorozat és a BMW X7 is kivették részüket. A rendkívüli eladási mutatókhoz a BMW iX1 tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle és a BMW i4 zéró emissziójú Gran Coupé is nagymértékben hozzájárult. Tavaly a BMW X1, a BMW 3-as sorozat és a BMW X3 is rendkívül népszerű volt az ügyfelek körében.

A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 tavalyi világpremierje óta a BMW Group már mindegyik főbb szegmensében kínál zéró emissziójú hajtáslánc-technológiát. A portfólió a tisztán elektromos meghajtású BMW iX2 modellel is bővült. Idén a márka első tisztán elektromos meghajtású Touring modellje is megérkezik a BMW 5-ös sorozat palettájára.

A BMW M GmbH új értékesítési mérföldkőhöz érkezett

2023-ban a BMW M GmbH világszerte 202 530 darab teljesítményre optimalizált és nagyteljesítményű modellt adott el, amellyel a vállalat több mint 50 éves történetének új értékesítési rekordját állította fel, 14,3 százalékos abszolút növekedéssel. A BMW M2, a BMW XM és a BMW M3 Touring sikeres piaci premierje mellett a BMW i4 M50 is említést érdemel: akárcsak 2022-ben, úgy tavaly is a teljesítményre optimalizált tisztán elektromos meghajtású modell lett a legnagyobb darabszámban értékesített BMW M modell, amellyel ékes példát állít a vállalat elektromos mobilitás irányába történő átalakulásának. Az executive kategória és a luxusszegmens hálózatról tölthető portfóliója a BMW i5 M60 és a BMW i7 M70 modellekkel bővült.

A MINI tisztán elektromos meghajtású modelljei is jól teljesítettek

A MINI márka tavaly világszerte 295 474 darab új autót értékesített, amely 0,9 százalékos abszolút növekedést jelent. A tisztán elektromos meghajtású modellek ebből 45 261 darabbal vették ki a részüket, amely 3,5 százalékos fejlődésnek felel meg. A brit prémiummárka legnépszerűbb modellje továbbra is a 2020-ban bevezetett, tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE, amelynek nyitható tetejű karosszériaváltozata tavaly érkezett meg az utakra. A mindössze 999 darabban elkészült MINI Cooper SE Cabrio a legtöbb piacon a bejelentést követő néhány héten belül gazdára talált. 2023-ban a tisztán elektromos meghajtású modellek a MINI teljes értékesítésének 15,3 százalékát tették ki.

A MINI új modellcsaládjának tagjai 2024-ben érkeznek meg az utakra. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper E és MINI Cooper SE modelleket további két emisszió-mentes modell egészíti ki: a MINI Countryman E és a MINI Countryman SE. Az új MINI Cooper és az új MINI Countryman egyaránt elérhető lesz belsőégésű erőforrással is. A bemutatkozás előtt álló, kompakt méretű ötüléses crossover, az új MINI Aceman szintén tisztán elektromos meghajtású modellként debütál.

A Rolls-Royce Motor Cars új történelmi csúcson zárta az óévet

A Rolls-Royce Motor Cars rendkívül sikeres 2023-as évet tudhat maga mögött: luxusautóit világszerte töretlen érdeklődés övezi, személyre szabott modelljeinek értékesítési mutatója pedig újabb rekordot döntött. A nagy-britanniai gyártó 6 032 darab új autót értékesített tavaly, amely új történelmi csúcsot jelent. E látványos növekedésből a márka ötven piacának szinte mindegyike kivette a részét.

A világszerte egyedülálló, személyre szabott luxusautók értékesítési mutatója ugyancsak jelentős növekedéssel zárta 2023-at. A Rolls-Royce Bespoke modelleket kivétel nélkül kézzel készítik a vállalat goodwoodi otthonában, minden tekintetben a megrendelő személyes igényeihez szabva. Az összetett és végtelenül egyedi luxusautók iránt növekvő, folyamatos kereslet maradéktalan kielégítése érdekében a Rolls-Royce tovább bővíti egyedi megrendelésekre szakosodott Private Office hálózatát: a tavaly megnyílt sanghaji iroda után 2024-ben a szöuli és az észak-amerikai irodák is rendszerbe állnak. A vállalat eközben egy másik jelentős beruházást is bejelentett a Rolls-Royce otthonában, Goodwoodban, ahol tovább bővítik a Coachbuild modelleket is készítő Bespoke részleg lehetőségeit.

2023 a Rolls-Royce Spectre, a brit prémiumgyártó várva várt, első tisztán elektromos meghajtású luxusautójának világpremierjét is elhozta. Az első modellek átadása az utolsó negyedévben kezdődött meg, az előzetes terveknek megfelelően, miközben a Rolls-Royce Spectre előrendelései már most 2025-ig érnek. Az összes Rolls-Royce modell iránt töretlen kereslet mutatkozik: világszerte a Cullinan a legkelendőbb modell, amelyet a Ghost és a Phantom követ, a márka zászlóshajójaként.

A BMW Motorrad rekord értékesítési mutatóval koronázta meg centenáriumi évét

Világszerte átadott 209 257 darab robogójával és motorkerékpárjával – amely 3,1 százalékos abszolút növekedésnek felel meg – a BMW Motorrad rekordot jelentő értékesítési csúcson zárta centenáriumi évét. Az európai, az ázsiai, az észak-amerikai és a latin-amerikai régiók egytől egyig új eladási rekordot könyvelhettek el, amellyel hozzájárultak a BMW Motorrad látványos sikeréhez. A rendkívül népszerű modelleket tartogató portfólióra tavaly megannyi újdonság is felgurult, így többek között az erőteljes M 1000 R és az ikonikus R 1300 GS túraenduro.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

Az Egyesült Államokban 395 741 darab BMW és MINI modell talált gazdára 2023 januárja és decembere között, amely éves viszonylatban 9,4 százalékos növekedésnek felel meg.

Európában a BMW Group ez idő alatt 942 805 darab BMW és MINI modellt értékesített, amely 7,5 százalékos fejlődés.

Kínában 824 932 darab BMW és MINI modell kelt el 2023 januárja és decembere között, amely 4,2 százalékos gyarapodást jelent.

Németországban tavaly 281 986 darab új BMW és MINI modellre érkezett megrendelés.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...