- Hirdetés -

Rekordév a BMW-nél

|

- Hirdetés -

A BMW Group 2023-ban világszerte 2 555 341 darab új autót értékesített, amely 6,5 százalékos abszolút fejlődést jelent. A müncheni központú vállalatcsoport tisztán elektromos meghajtású modelljei iránt mutatkozó kereslet mindegyik értékesítési régióban nőtt, az értékesített modellek immár 15%-a tisztán elektromos meghajtású. A BMW márka a 2023-as évet is a globális prémium szegmens vezetőjeként zárta, a hálózatról tölthető modellek 92,2 százalékos gyarapodásával. A Rolls-Royce Motor Cars és a BMW Motorrad ugyancsak új értékesítési rekordot ünnepelt. Jochen Goller: „A 2023-as értékesítési rekordok erős márkáink vonzerejét igazolják. Magával ragadó modellpalettáinkat ügyfeleink világszerte értékelik, mindegyik hajtáslánc-technológiával.”

2023-ban a BMW Group világszerte 2 555 341 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített, amely az előző esztendő tükrében 6,5 százalékos abszolút növekedést és a vállalatcsoport történetében új értékesítési rekordot jelent. A tavalyi évet eközben a BMW, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márkák is új eladási magasságban zárták. 2023 utolsó negyedévében a BMW Group világszerte összesen 718 778 darab új autót értékesített, amely 10,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

„A márkakereskedő partnereinkkel kiépített szoros együttműködésnek, illetve munkatársaink stabil teljesítményének köszönhetően a BMW Group 2023-ban új értékesítési rekordot könyvelhetett el. Ügyfeleink világszerte értékelik BMW, MINI, BMW Motorrad és Rolls-Royce márkáink vonzerejét és azt, hogy a BMW Group teljes portfóliója a hajtáslánc-technológiák végtelenül színes választékát kínálja” – mondta Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Új, magával ragadó és technológiailag kimagasló modelljeinkkel 2023-ban az elektromos mobilitás még dinamikusabb térnyerésére voltunk képesek és elértük a kitűzött célunkat: összértékesítésünk 15%-át tavaly tisztán elektromos meghajtású modellek tették ki” – tette hozzá.

2023-ban a BMW Group ismét jelentősen több tisztán elektromos meghajtású modellt adott át ügyfeleinek, mint egy évvel korábban. A 376 183 darab zéró emissziójú modell így 74,4 százalékos növekedést jelent. Ebből csak a negyedik negyedév 129 316 darabbal vette ki a részét, amely 47,7 százalékkal több, mint a 2022 utolsó negyedévében regisztrált érték. A BMW Group zéró emissziójú modelljeinek 2023-as értékesítési mutatója magasan túlszárnyalja a tisztán elektromos meghajtású autók összesített piaci növekedését, amely a vállalatcsoport elektromos mobilitási úttörőként betöltött szerepét nyomatékosítja.

A BMW Group a tisztán elektromos meghajtású modellek 2024-es eladási mutatói elé is magabiztosan tekint. A vállalatcsoport főbb szegmenseiben elérhető, összesen tizennyolc zéró emissziójú modell a további dinamikus növekedés erős alapjait fekteti le: idén a BMW Group minden ötödik, míg 2025-ben minden negyedik új modelljét tisztán elektromos meghajtással kívánja értékesíteni. „Tisztán elektromos meghajtású modelljeinket kimagasló ügyfélérdeklődés övezi. Márkákon átívelő erős termékportfóliónkkal 2024-ben világszerte több mint félmillió darab zéró emissziójú modell eladását tűzzük ki célul” – fogalmazott Jochen Goller.

A BMW márka a 2023-as évet is a globális prémium szegmens vezetőjeként zárta

2023-ban a BMW márka világszerte 2 253 835 darab új autót értékesített, amely az előző esztendő teljesítményéhez viszonyítva 7,3 százalékos fejlődés és új abszolút értékesítési rekord. A BMW márka így tavaly is képes volt megőrizni vezető pozícióját a globális prémium szegmensben.

A márka tisztán elektromos meghajtású modelljei kiváltképp népszerűek az ügyfelek körében: a 2023-ban értékesített 330 596 darab zéró emissziójú modell 92,2 százalékos javulásnak felel meg. A BMW márka a tavalyi esztendő utolsó negyedévében 113 458 darab tisztán elektromos meghajtású modellt adott át ügyfeleinek, amely 55,4 százalékos gyarapodás.

A kimagasló ügyfélérdeklődésből a felsőkategória zászlóshajói, így a BMW 7-es sorozat és a BMW X7 is kivették részüket. A rendkívüli eladási mutatókhoz a BMW iX1 tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle és a BMW i4 zéró emissziójú Gran Coupé is nagymértékben hozzájárult. Tavaly a BMW X1, a BMW 3-as sorozat és a BMW X3 is rendkívül népszerű volt az ügyfelek körében.

A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 tavalyi világpremierje óta a BMW Group már mindegyik főbb szegmensében kínál zéró emissziójú hajtáslánc-technológiát. A portfólió a tisztán elektromos meghajtású BMW iX2 modellel is bővült. Idén a márka első tisztán elektromos meghajtású Touring modellje is megérkezik a BMW 5-ös sorozat palettájára.

A BMW M GmbH új értékesítési mérföldkőhöz érkezett

2023-ban a BMW M GmbH világszerte 202 530 darab teljesítményre optimalizált és nagyteljesítményű modellt adott el, amellyel a vállalat több mint 50 éves történetének új értékesítési rekordját állította fel, 14,3 százalékos abszolút növekedéssel. A BMW M2, a BMW XM és a BMW M3 Touring sikeres piaci premierje mellett a BMW i4 M50 is említést érdemel: akárcsak 2022-ben, úgy tavaly is a teljesítményre optimalizált tisztán elektromos meghajtású modell lett a legnagyobb darabszámban értékesített BMW M modell, amellyel ékes példát állít a vállalat elektromos mobilitás irányába történő átalakulásának. Az executive kategória és a luxusszegmens hálózatról tölthető portfóliója a BMW i5 M60 és a BMW i7 M70 modellekkel bővült.

A MINI tisztán elektromos meghajtású modelljei is jól teljesítettek

A MINI márka tavaly világszerte 295 474 darab új autót értékesített, amely 0,9 százalékos abszolút növekedést jelent. A tisztán elektromos meghajtású modellek ebből 45 261 darabbal vették ki a részüket, amely 3,5 százalékos fejlődésnek felel meg. A brit prémiummárka legnépszerűbb modellje továbbra is a 2020-ban bevezetett, tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE, amelynek nyitható tetejű karosszériaváltozata tavaly érkezett meg az utakra. A mindössze 999 darabban elkészült MINI Cooper SE Cabrio a legtöbb piacon a bejelentést követő néhány héten belül gazdára talált. 2023-ban a tisztán elektromos meghajtású modellek a MINI teljes értékesítésének 15,3 százalékát tették ki.

A MINI új modellcsaládjának tagjai 2024-ben érkeznek meg az utakra. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper E és MINI Cooper SE modelleket további két emisszió-mentes modell egészíti ki: a MINI Countryman E és a MINI Countryman SE. Az új MINI Cooper és az új MINI Countryman egyaránt elérhető lesz belsőégésű erőforrással is. A bemutatkozás előtt álló, kompakt méretű ötüléses crossover, az új MINI Aceman szintén tisztán elektromos meghajtású modellként debütál.

A Rolls-Royce Motor Cars új történelmi csúcson zárta az óévet

A Rolls-Royce Motor Cars rendkívül sikeres 2023-as évet tudhat maga mögött: luxusautóit világszerte töretlen érdeklődés övezi, személyre szabott modelljeinek értékesítési mutatója pedig újabb rekordot döntött. A nagy-britanniai gyártó 6 032 darab új autót értékesített tavaly, amely új történelmi csúcsot jelent. E látványos növekedésből a márka ötven piacának szinte mindegyike kivette a részét.

A világszerte egyedülálló, személyre szabott luxusautók értékesítési mutatója ugyancsak jelentős növekedéssel zárta 2023-at. A Rolls-Royce Bespoke modelleket kivétel nélkül kézzel készítik a vállalat goodwoodi otthonában, minden tekintetben a megrendelő személyes igényeihez szabva. Az összetett és végtelenül egyedi luxusautók iránt növekvő, folyamatos kereslet maradéktalan kielégítése érdekében a Rolls-Royce tovább bővíti egyedi megrendelésekre szakosodott Private Office hálózatát: a tavaly megnyílt sanghaji iroda után 2024-ben a szöuli és az észak-amerikai irodák is rendszerbe állnak. A vállalat eközben egy másik jelentős beruházást is bejelentett a Rolls-Royce otthonában, Goodwoodban, ahol tovább bővítik a Coachbuild modelleket is készítő Bespoke részleg lehetőségeit.

2023 a Rolls-Royce Spectre, a brit prémiumgyártó várva várt, első tisztán elektromos meghajtású luxusautójának világpremierjét is elhozta. Az első modellek átadása az utolsó negyedévben kezdődött meg, az előzetes terveknek megfelelően, miközben a Rolls-Royce Spectre előrendelései már most 2025-ig érnek. Az összes Rolls-Royce modell iránt töretlen kereslet mutatkozik: világszerte a Cullinan a legkelendőbb modell, amelyet a Ghost és a Phantom követ, a márka zászlóshajójaként.

A BMW Motorrad rekord értékesítési mutatóval koronázta meg centenáriumi évét

Világszerte átadott 209 257 darab robogójával és motorkerékpárjával – amely 3,1 százalékos abszolút növekedésnek felel meg – a BMW Motorrad rekordot jelentő értékesítési csúcson zárta centenáriumi évét. Az európai, az ázsiai, az észak-amerikai és a latin-amerikai régiók egytől egyig új eladási rekordot könyvelhettek el, amellyel hozzájárultak a BMW Motorrad látványos sikeréhez. A rendkívül népszerű modelleket tartogató portfólióra tavaly megannyi újdonság is felgurult, így többek között az erőteljes M 1000 R és az ikonikus R 1300 GS túraenduro.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

Az Egyesült Államokban 395 741 darab BMW és MINI modell talált gazdára 2023 januárja és decembere között, amely éves viszonylatban 9,4 százalékos növekedésnek felel meg.

Európában a BMW Group ez idő alatt 942 805 darab BMW és MINI modellt értékesített, amely 7,5 százalékos fejlődés.

Kínában 824 932 darab BMW és MINI modell kelt el 2023 januárja és decembere között, amely 4,2 százalékos gyarapodást jelent.

Németországban tavaly 281 986 darab új BMW és MINI modellre érkezett megrendelés.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Dupla győzelem a Republicnál

A PENNY Magyarország PR kommunikációs feladatait meghívásos tenderen, az employer branding projekteket pedig egy próbafeladat keretében nyerte el az ügynökség. A Republic Group content divíziója jelentősen átalakult az elmúlt két évben, így a PR,...
atmedia logo

Horvát sales house-ban szerzett részesedést az Atmedia

Magyarország piacvezető multimédiás kereskedőháza, az Atmedia, 25 százalékos tulajdonrészt szerzett Horvátország piacvezető országos rádióját értékesítő Plug and Play sales house-ban.Már korábban ismertté vált az Atmedia eltökélt szándéka, hogy tudását és tapasztalatait az országhatáron túl...

Így üldözi Max Verstappent a világ leggyorsabb drónkamerája

Max Verstappen már teszteli az Oracle Red Bull Racing legújabb modelljét, a 2024-2025-ös Formula-1 versenynaptárra fejlesztett RB20-at – de nemcsak a kiváló pilóta, hanem a médiacsapat is készül az új szezonra. Ralph „Shaggy” Hogenbirk,...

Kiberbiztonság: újabb kihívásokkal szembesülnek a cégek

Téves az az elképzelés, hogy a mai technológiai környezetben – gondoljunk csak a mesterséges intelligencia ugrásszerű fejlődésére – bármilyen vállalati érték biztonságban van az optimális kibervédelmi feltételek megteremtése nélkül. Míg korábban ennek kiépítése vagy...

Erre számíthatnak a Telekom ügyfelei

A Magyar Telekom informatikai rendszereinek ütemezett karbantartása miatt 2024. március 14-én 18 órától várhatóan 2024. március 16-án 8 óráig a Telekom alkalmazás, a Telekom fiók, a telekom.hu és az Üzleti önkiszolgáló portál nem lesz...

Orvosok munkáját segíti a magyar mesterséges intelligencia

Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul...

A Mediatorral kampányol az Aldi

Az ALDI új kreatív platformmal érkezik, amelyben a magas minőség együtt jár a jó árakkal. A Mediator által készített integrált kampány friss vizualitása és könnyed tonalitása átszövi a márka összes kommunikációs megjelenését, és egy...

Idén több időt igényel az álláskeresés

Minimálisan csökkent az aktív álláskeresők aránya egy év alatt a hazai munkaerőpiacon, minden második dolgozó elégedett jelenlegi helyével, vagy legalábbis nem gondolkodik a váltáson. 1500 fő megkérdezésével készítette el rendszeres, negyedéves reprezentatív felmérését a...

Vicces sorozat indul az HBO Maxon

A Lányok a buszon, az új Max Original sorozat, A légikísérő producereitől március 14-én az HBO Maxon. A sorozat két epizóddal indul, majd május 9-éig hetenként egy új rész érkezik. A lányok a buszon...

Az e-autógyártók elképzeléseit is áthúzza a kínai ipar előretörése

Átírja a piaci versenyt a kínai autóipar előretörése, változnak a fogyasztói elvárások, a döntéshozók pedig a következő években is nehézségekre számítanak a nyersanyag-ellátásban. Egyebek mellett ezt állapítja meg az autóipari vezetők körében a KPMG...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Szentkirályi az Artvertisinget választotta

Az Artvertising az újabb tendergyőzelemmel összesen 6 márka BTL kommunikációján dolgozhat, ezek a Pepsi, a Szentkirályi, a Theodora, a Schweppes, a Lipton és a Guarana.„Már az év végén az egész ügynökség ezen a tenderen...

Dupla győzelem a Republicnál

A PENNY Magyarország PR kommunikációs feladatait meghívásos tenderen, az employer branding projekteket pedig egy próbafeladat keretében nyerte el az ügynökség. A Republic Group content divíziója jelentősen átalakult az elmúlt két évben, így a PR,...
atmedia logo

Horvát sales house-ban szerzett részesedést az Atmedia

Magyarország piacvezető multimédiás kereskedőháza, az Atmedia, 25 százalékos tulajdonrészt szerzett Horvátország piacvezető országos rádióját értékesítő Plug and Play sales house-ban.Már korábban ismertté vált az Atmedia eltökélt szándéka, hogy tudását és tapasztalatait az országhatáron túl...

Így üldözi Max Verstappent a világ leggyorsabb drónkamerája

Max Verstappen már teszteli az Oracle Red Bull Racing legújabb modelljét, a 2024-2025-ös Formula-1 versenynaptárra fejlesztett RB20-at – de nemcsak a kiváló pilóta, hanem a médiacsapat is készül az új szezonra. Ralph „Shaggy” Hogenbirk,...

Kiberbiztonság: újabb kihívásokkal szembesülnek a cégek

Téves az az elképzelés, hogy a mai technológiai környezetben – gondoljunk csak a mesterséges intelligencia ugrásszerű fejlődésére – bármilyen vállalati érték biztonságban van az optimális kibervédelmi feltételek megteremtése nélkül. Míg korábban ennek kiépítése vagy...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Fokozódó verseny

A közösségi média használata a különböző médiatípusokat vizsgálva is az elsők között van, ha a rá szánt időt nézzük – mondta el Novák Péter. Az Aleph Hungary ügyvezető igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt...

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az agglomerációban is erősít a GreenGo

Az autómegosztók sikerének és népszerűségének egyik kulcsa, hogy a felhasználók számára elérhető-e a szolgáltatás mindennapi életük fontos helyszínei közelében. A szolgáltatási terület bővíthetőségének korlátait a GreenGo most Külső Zónák megnyitásával bontotta le, megnyitva a...

Több mint egy tonna műanyag flakont gyűjtöttek össze

A Henkel és a Rossman tavaly már a 7. alkalommal rendezte meg a népszerű „Játék egy zöldebb jövőért” fenntarthatósági promócióját. A kezdeményezés a Trade Magazin Év promóciója versenyén második helyezést érdemelt ki Non food...

Zöldre vált az Erste ingatlanalapja

A magyarországi ingatlanalapok közül elsőként működik ESG-alapként az Erste Nyíltvégű Ingatlan Befektetési Alap. Az ingatlanalap tulajdonában lévő épületek – értékalapon számítva – több mint fele „A” kategóriás irodaház, amelyek mindegyike rendelkezik legalább egy zöld...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....