- Hirdetés -

Rekordév a Schibstednél

|

- Hirdetés -

A bevétel negyven százalékkal nőtt, az EBITDA veszteség pedig harmadára csökkent tavaly 2016-hoz képest a Jófogásnál – mondta el Palocsay Géza. A Schibsted Classified Media Hungary vezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban nem rejtette véka alá véleményét a Facebook adózásról tett bejelentéséről sem.

– A Schibsted bevétele 2015-höz képest 2016-ban több mint duplájára nőtt, és gyors fejlődés volt tapasztalható a Használtautó.hu-nál is. Folytatódott az ilyen ütemű növekedés 2017-ben is?

– Mind a két fő termékünk rekordévet zárt. A Használtautónál két számjegyű növekedés volt árbevételben. Amit különösen nagy eredménynek tartok, hogy a csapat bővítése mellett sikerült 50 százalék fölé tolni az EBITDA-szintet, és nőtt a látogatottság, valamint a hirdetési adatbázis is. Ráadásul a teljesen megújult Autónavigátor történetében 2017 volt az első év, amikor önálló termékként is pozitív EBITDA-val tudta zárni az esztendőt. A Jófogás esetén ugyan nem dupláztuk az árbevételt, de bőven 40 százalék fölött volt a volt az emelkedés. Míg 2016-ban 70 százaléknál is magasabb volt, addig tavaly már 80 százalék fölé nőtt a felhasználóktól származó árbevétel aránya, ami számomra az egyik legfontosabb KPI. Tavaly májusban volt az első EBITDA-pozitív hónapja a Jófogásnak és ezt további hasonlóan sikeres hónapok követték. Igaz, éves szinten még mindig negatív eredménnyel zártunk, azonban az EBITDA-veszteségünk tavaly a 2016-os harmadára csökkent. Egészen biztos vagyok abban, hogy az idén már a teljes év pozitív lesz ebben a mutatóban.

– A Használtautó.hu megszerzésével egy nagyon erős márka került a portfólióba,

azonban ezen a fronton jelentkezett tavaly egy új rivális, a Jóautók. Hogyan kezeltétek ezt a kihívást?

– Autó kategóriában tavaly februártól élesítettük azokat a csomagokat a partnereknek, amelyek révén a Használtautó.hu-n megjelenő ajánlatok a Jófogáson is láthatók, és ezt a szolgáltatást már több mint 400 partner használja aktívan. De új kiemelési formával, dokumentumfeltöltési lehetőséggel és mobilapplikációval is erősítettük ezeket a szolgáltatásainkat. Az androidos mobilalkalmazásnak például 150 ezer aktív felhasználója van 4,7-es értékelés mellett. Emellett megújítottuk a tartalmi oldalunkat, az Autónavigátort, a Használtautó esetén a mobilos oldalunkat is átalakítottuk, valamint gyorsítottuk a nyitóoldalt. Mindezek hatására több mint 10 százalékkal nőtt az oldal átlagos elérése 2016-hoz képest. A Jóautók.hu-n most nagyjából hatezer hirdetés van, az indulásuk óta. A Használtautónál, ha csak azt a különbséget nézem, hogy 2016 novemberében és a tavaly novemberben feltöltött hirdetések között mekkora a különbség, akkor több mint tízezres számot kapok és a teljes adatbázisunk is 130 ezer körül mozog. Az adatbázisban tapasztalható különbségnél is nagyobb az elérésben megmutatkozó differencia.

– Mindemellett olyan szegmensekre került a fókusz nálatok tavaly, mint az állás- és az ingatlanhirdetések. Ugyanakkor ezeken a területeken komoly riválisok vannak a piacon. Hogyan áll most a verseny?

– A tavalyi év elég speciális volt. Elkezdtük monetizálni az ingatlan kategóriát, februártól vezettük be azokat a csomagokat, amiket kimondottan ingatlanos partnereinknek készítettünk. Ez nagyon sikeres volt, több mint kétezer ingatlanos csomagot értékesítettünk február óta. Ezzel együtt járt a szolgáltatás fejlesztése is. A három fontos vertikum – állás, ingatlan, autó – mindegyikének készült külön nyitóoldal. Változtattunk a szűrési feltételeken is és olyan kiemelési formákat tettünk elérhetővé, amelyek a céges ügyfelek számára egyedi előnyöket jelentenek. Arról sajnos nem tudok beszélni, hogy látogatottságban hogyan állunk legnagyobb ingatlanos riválisunkhoz képest, mivel ők több mint egy éve nem hozzák nyilvánosságra az adataikat, amit mi viszont megosztunk a nyilvánossággal. Biztos vagyok abban, hogy partnerállományban van még mit ledolgozni, de azt, hogy látogatottságban hogyan áll a verseny, nem tudjuk. Állásfronton alapvetően kékgalléros és idénymunkákra vonatkozó ajánlatok jelennek meg nálunk. Több mint 40 ezren használják aktívan az erre a kategóriára fejlesztett mobilalkalmazást és továbbra is az egyik legerősebb árbevételi lábunkat adja ez a kategória. Sem tartalomban, sem forgalomban nem látjuk a jelét annak, hogy a piacon értelmezhető mennyiségű elérésük lenne azoknak, akik szintén elindultak ezen a területen.

– Milyen újításokra készültök az idén?

– Az ingatlanterületen az első fél év vége felé készülünk egy nagy dobásra, de erről egyelőre nem árulhatok el részleteket. Szervezeti oldalon pedig az idén teljesen új struktúrában fog működni a cég. Az elmúlt időszakban jelentősen nőtt a létszám, és annak érdekében, hogy megtarthassuk a fókuszt az egyes kiemelt kategóriákon, át kell szerveznünk az operatív működést, továbbá a kereskedelmi csapatunkat is ki akarjuk építeni, hogy 2019-ben már minden értékesítést házon belül folytathassunk.

– Mi a véleményed arról, hogy a Facebook bejelentette, ott adózik majd a jövedelmei után, ahol keletkeznek?

– Magánemberként bosszantónak tartom, hogy ez pozitív hír tud lenni. Azért a bejelentésért, amiért ezeket a nagy cégeket most ünneplik, más kisebb vállalatok vezetőit kis túlzással bilincsben vinnék el az adóellenőrök. Ha a bejelentés arról szólna, hogy az adott piacon való megjelenéstől kezdődően, visszamenőleg megfi zetik az adót, akkor ez egy korrektebb történet lenne, de erről ugye szó sincs.

– A Marketing&Media magazin tavalyi Top 25-ös rangsorában a digitális ipar legmeghatározóbb személyiségei között feltűnően sokan voltak az e-kereskedelmi szektor képviselői, és a megjelent elemzések is azt mutatják, hogy nagyon pörög az online értékesítés. A rangsor első helyezettjeként hogy látod, Magyarország mennyire számít érett piacnak, meddig tarthat még ez a gyors fejlődés?

– A hazai e-kereskedelmi szektornak majdnem a születésétől kezdődően nemzetközi szereplőkkel és nemzetközi szakmai színvonalon kellett versenyeznie. Sokkal viharosabb tengeren próbáltak hajózni ezek a cégek, a változásokra jóval dinamikusabban reagálnak, mint a klasszikus médiakiadók. Ennek köszönhető, hogy nagy a térnyerése ennek a szegmensnek az ilyen rangsorokban és ezért maradhat így a következő években. Szerintem érettnek számít a magyar e-kereskedelmi szegmens. Nagyon korlátozott méretű piacon hihetetlenül kompetitív környezetben kell működni. Saját tevékenységünkön is látom ezt. Ha összehasonlítom a termékeink fejlettségi szintjét a nyugati apróhirdetési oldalak szolgáltatásaival és gazdasági eredményével, akkor azt látom, hogy minden forintért sokkal többet kell tennünk, mint nekik.

– Mi jelenti a legnagyobb kihívást az e-kereskedelmi cégek számára?

– Az, hogy hogyan tudsz versenyképes maradni, miközben a növekedés mellett a szervezeted lassul és változik.

Kalocsai Zoltán

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Megéreztük az inflációt: ezen spórolnak a magyarok

Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában....

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább nőtt az informatikusok bére

Továbbra is tarolnak a fizetések az informatikai szektorban hazánkban és nemzetközi szinten egyaránt. A COVID-19 hatása az IT munkaerőpiacot is elérte, munkaerőhiány és bérnövekedések figyelhetők meg világszerte. A Bluebird piaci körképe.Az elmúlt két év...

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....