Novemberben is jól teljesített a turizmus, Magyarország népszerű úticél volt a belföldi és a külföldi turisták körében is – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal adataiból. Tovább nőtt a vendégforgalom, és töretlen az ágazat bevételeinek növekedése is a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. A tavalyi év első 11 havi adatai alapján várhatóan 2019 a korábbi turisztikai rekordéveket is felülmúlja.
2019 első tizenegy hónapjában tovább nőtt a vendégek száma Magyarországon, november végére megközelítette a 12 milliót, ami 1,6 százalékos növekedést jelent 2018 azonos időszakához képest. Kedvező képet mutatnak az összesített 2019. január-novemberi bevételi adatok is, 8,6 százalékos növekedés jellemzi a kereskedelmi szálláshelyek szállásdíj-bevételét és 8,3 százalékos az emelkedés a szálláshelyi összbevételek esetében is. A SZÉP-kártya felhasználás a kereskedelmi szálláshelyeken 2019 első tizenegy hónapjában 27,6 milliárd forint volt.
Tavaly novemberben a külföldi vendégek száma jelentősen, 6,6 százalékkal emelkedett, akik 1,1 millió vendégéjszakát töltöttek el hazánkban. A belföldi vendégforgalom 473 ezer, az általuk eltöltött vendégéjszakaszám pedig 1 millió volt 2018 azonos időszakához képest. Továbbra is kiegyensúlyozott a megoszlás a külföldi és a belföldi vendég, illetve vendégéjszakaszám esetében, mi magyarok ugyanúgy kivesszük a részünket a turisztikai forgalom alakulásából. Mindezekhez nagyban hozzájárul a folyamatosan erősödő SZÉP-kártya forgalom, amely 63,1 százalékos növekedést mutatott tavaly novemberben a hazai kereskedelmi szálláshelyeken.
A top 10 küldőpiac közül hét esetében emelkedtek a vendégéjszakaszámok 2019 első 11 hónapjában. A legnagyobb bővülés a Romániából (+8,0%) és az Egyesült Királyságból (+3,9%) érkezőknél volt megfigyelhető. Havi szinten kiemelkedő mértékű az Ukrajnából (+34,4%), Izraelből (+31,3%), Kínából (+30,9%) és Lengyelországból (+18,8%) érkezők vendégéjszakaszámának növekedése.
A magyar turizmus 2010 óta folyamatosan erősödik. Ez az eredmény köszönhető többek között az ágazati fejlesztéseknek, a szektort érintő digitalizációnak, továbbá annak, hogy évről-évre több külföldi keresi fel a biztonságos és folyamatosan fejlődő Magyarországot, valamint egyre több magyar család engedheti meg magának, hogy üdülésre költsön.