- Hirdetés -

Kiderült: a televízió inspirálja a szenvedélyt

|

Ha kedvenc időtöltéseinkről, például sportról, gasztronómiáról, lakberendezésről, autókról vagy természetről van szó, leginkább a televízióból szerezzük az inspirációt és az információt – derül ki a Discovery megbízásából 13 országban 13 ezer ember megkérdezésével készült nemzetközi felmérésből.

A válaszadók 93 százaléka szerint szenvedélyeink táplálásában a televízió jelenti a legfontosabb inspirációt, második a közösségi média 67 százalékkal, harmadik helyen pedig a környezetünkben lévő emberek állnak 66 százalékkal. A televízió szerepe szignifikánsan erősebb, mint bármely más szereplőé, beleértve a közösségi médiát is. A 35–54 évesek körében a tévés tartalmak ötször nagyobb eséllyel táplálják érdeklődésünket, mint a közösségi média – sőt, még a nehezen elérhetőnek tekintett 18–24 évesek között is kétszer akkora a televízió szerepe.

Tízből több mint nyolc megkérdezettnek van legalább egy szenvedélye, hobbija az életben, az átlagos szám négy. A hobbik mellett általában serdülőkorban köteleződünk el, kezdetben a szüleink (33%), a tévé (23%) és kortársaink (15%) hatására.

„Sokak számára a televíziós műsorok jelentik a nagy külső kiváltó okot, amely révén aztán az érdeklődés belső szenvedéllyé formálódik. A televízió történetei nagyon személyesen, emberi, zsigeri szinten hatnak – mondta Dr. Tom Chatfield technikafilozófus, író. – Nem csupán olyan, mintha olvasnánk vagy hallanánk valamiről, ez a belemerülés segíthet felfedezni magukban azt az érzelmi szikrát, amely a szenvedély és a felfedezés saját útjára vezet minket.”

Közös érdeklődésünk elősegíti a közösségi érzés kialakulását a világban egyre erősödő elszigeteltségben. A kutatásból kiderül: szenvedélyeink közelebb hoznak minket egymáshoz – tíz emberből nyolc barátaival és családjával osztozik hobbijában, heten pedig úgy érzik, hogy ezek erősítik az összetartozás érzését.

A kutatás szerint a szenvedélyek – amellett, hogy boldogságot okoznak – biztosítják azt az érzést, hogy elértünk, teljesítettünk valamit. Tízből több mint nyolcan gondolják, hogy ezek az időtöltések fontosabbak, mint valaha, és kilencen egyetértenek azzal, hogy az ilyen elhivatottság segíthet megbirkózni a mindennapi élet okozta stresszel.

„A szenvedély mindig is fontos volt az emberek számára, mert segít nekik meghatározni, kik is ők valójában – mondta Dr. Nick Southgate viselkedéskutató. – A világ, úgy tűnik, egyre viharosabb, a jövő pedig bizonytalannak tűnik. Egy ilyen helyzetben fontossá válnak azok a területek, ahol teljes kontrollal rendelkezünk afölött, ami érdekel minket, tudjuk, mit jelent számunkra és merre tartunk.”

„Ez a felmérés rámutat arra, hogy az emberek minden eddiginél jobban vágyakoznak arra, hogy szenvedélyeik révén kapcsolódjanak egymáshoz és a körülvevő világhoz – mondta Fulvia Nicoli, a Discovery tartalomért és termékekért felelős ügyvezető alelnöke. – A Discovery tartalmai és történetei arra ösztönöznek, hogy hódoljunk érdeklődésünknek. Legyen az gasztronómia, természet, állatok vagy sport – minden rajongó számára kínálunk valamit, ami őt boldoggá teszi.”

Szenvedélyek számokban

  • A megkérdezettek 90 százaléka él át sikerélményt és elégedettséget a mindennapokban a szenvedélyeik révén
  • 10-ből 9 ember könnyebben küzd meg a stresszes helyzetekkel, ha van egyébként valamilyen hobbija
  • A megkérdezettek 89 százaléka valamilyen hobbitevékenysége során érzi úgy, hogy igazán önmaga lehet
  • Azok az emberek, akik előszeretettel merülnek el valamilyen tevékenységben, 43 százalékkal bizonyulnak magabiztosabbnak, amikor döntéshelyzetbe kerülnek
  • A szenvedélyek összehozzák az embereket: a megkérdezettek 73%-a egy közös szenvedély miatt érez összetartozást másokkal

És mindezeket már a televízió segítségével is megélhetjük a Discovery kutatása szerint!

A gasztronómiai élményekért rajongunk a leginkább

A Discovery kutatása szerint összesen 38 szenvedély létezik, egy ember pedig jellemzően négy szenvedélynek hódol. A legnépszerűbb szenvedélyek rangsorában a gasztronómiai élmények szerezték meg az első helyet. Ezt követi a természet, majd a tudás és a különös életútak iránti rajongás a harmadik helyen.

Hogyan találunk szenvedélyt az életünkben?

A felmérés szerint a szüleink vannak a legnagyobb hatással a szenvedélyeinkre. A sorban őket követi a barátok befolyása, majd a televízió, amely meggyőzőbb erejűnek bizonyult a Youtube-nál, vagy más közösségi oldalnál a szenvedélyek táplálása tekintetében.

Milyen szenvedélyek hajtják az egyes nemzeteket?

Az Egyesült Királyság, az Amerikai Egyesült Államok, Franciaország, Olaszország, Hollandia, Lengyelország, Dél-Afrika és Spanyolország lakói élnek-halnak az ízekért: náluk a gasztronómiai élmények minősülnek az első számú szenvedélynek. A természet szeretete Dániában, Németországban és Oroszországban bizonyultak a legkedveltebb elfoglaltságnak. A világ megértése, avagy a tudás pedig a törököket foglalkoztatja leginkább.

A Discovery Channel Communications műsorkínálata 10 központi helyet elfoglaló szenvedélyt táplál: a sportot, a gasztronómiai élményeket, a természetet, a tudást, a különös életutakat, az otthont, a felfedezéseket, az igazság felderítését, az autókat, valamint a házasságokat és a kapcsolatokat. A nemzetközi médiavállalat színes csatornakínálatának köszönhetően mindenki rátalálhat saját szenvedélyére a Discovery, az Eurosport, a HGTV, a Food Network, a TLC, az Investigation Discovery, a Travel Channel, vagy az Animal Planet nézése közben.

Fulvia Nicoli, a Discovery tartalmakért és termékekért felelős vezető alelnöke a következőket fűzte hozzá az eredményekhez: “Egy információra szomjazó, folyamatosan változó világban, a szenvedélyek segítséget jelentenek abban, hogy jobban érezzük magunkat a bőrünkben és a nagyvilágban is. Ez a felmérés is rámutatott arra, hogy az emberek szenvedélyeik révén jobban akarnak kapcsolódni egymáshoz és a világhoz mint valaha. A Discoverynél igazi szenvedélyeket táplálunk. Történeteinkkel és tartalmainkkal arra ösztönözzük az embereket, hogy adják át magukat a szenvedélyüknek. A gasztronómiától és az életstílustól kezdve, a sporton át, egészen a természetig – bárki megtalálhatja a saját szenvedélyét nálunk“.

Dr. Tom Chatfield, technikai filozófus, író a következőkkel magyarázta az eredményeket: “Nagyon sok ember a televíziós műsorok hatására találja meg a saját szenvedélyét. Ennek oka, hogy a televízió révén egy nagyon személyes és emberi perspektívából leszünk részesei egy történetnek, vagy eseménynek. A tévénézés nem olyan mintha könyvet olvasnánk, vagy zenét hallgatnánk. Sokkal inkább elmélyedhetünk benne, és ez segít az embereknek, hogy megtalálják önmagukat, és elinduljanak a felfedezés útján.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...