- Hirdetés -

Rekordévet zárt a Mercedes

|

- Hirdetés -

Rekordévet zárt a Mercedes-Benz Hungária Kft., idén is a vezető helyet szerezte meg a prémium személyautók eladásában, és jól teljesítettek a kishaszon- és nagyhaszonjárművek üzletágak is. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2019-ben újabb sikeres évet zárt: mintegy 190.000 személygépkocsit gyártottak Kecskeméten, amellyel mintegy 3,7 milliárd eurós nettó árbevételt ért el a vállalat. Egy éven belül háromszor is sikeresen indították el az egymást követő új modellek sorozatgyártását.

A két cég közös sajtótájékoztatón értékelte a 2019-es év eredményeit. Az eseményen Reinhard Münster, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a cég 2019-es, 113,16 milliárd forintos árbevételével 4,2 százalékos növekedést ért el 2018-hoz képest.

A személyautó üzletág a Datahouse hivatalos regisztrációs adatai szerint 2019-ben 4503 Mercedes-Benz személygépjárművet értékesített, ezzel már negyedik éve vezeti a prémium szegmens eladásait Magyarországon. Kiemelkedő eredményt értek el az AMG modellek, amelyek a teljes eladás több mint tíz százalékát tették ki. A Kecskeméten gyártott kompakt autók eladása dinamikusan nőtt: tavaly az A-osztály, a CLA és a CLA Shooting Brake modellekből összesen 830 darabot értékesítettek, ami 48 százalékos növekedést jelent 2018-hoz képest. Legnagyobb számban az E-osztály limuzin változatát értékesítették tavaly, összesen 574 darabot. A SUV kategóriába tartozott a teljes értékesítés több mint egyharmada, 1530 darab. 200-ra nőtt a teljesen elektromos és plug-in hibrid modellek eladása, amely 68 százalékos növekedést jelent 2018-hoz képest.

A kishaszonjárművek üzletág 16 százalékos növekedéssel zárta az elmúlt évet. A húzómodell tavaly is a Sprinter volt, a Datahouse hivatalos regisztrációs adatai szerint a megújult változatából 676 darabot, 2018-hoz képest 19 százalékkal többet adtak el.

Mercedes-Benz nagyhaszonjárműből 588 került a magyar utakra. A Magyarországon jelentős visszaesést mutató szegmensben a Mercedes-Benz megerősítette pozícióját, piaci részesedését 10 százalékról 11,5 százalékra növelte 2018-ról 2019-re.

Az after sales üzletág 7,7 százalékot nőtt; összesen 21 szerződéses partnerrel dolgozott 2019-ben, amelyek 18 értékesítési ponton és 31 szervizben várták az ügyfeleket – összesen 1360 munkatárssal.

Ismét sikeres évet zárt a kecskeméti Mercedes-Benz gyár

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tovább erősítette a magyar gazdaságban betöltött szerepét. Termelési és pénzügyi eredményei alapján a járműgyártó vállalat továbbra is Magyarország gazdaságának egyik meghatározó szereplője, és a régió egyik legnagyobb foglalkoztatója. Az autógyártó, az előző üzleti évekhez hasonlóan, ismét sikeres évet zárt: 2019-ben mintegy 190.000 kompakt autó gurult le a kecskeméti gyártószalagokról, amellyel mintegy 3,7 milliárd eurós nettó árbevételt ért el a vállalat. Ez az eredmény a 2018-ban elért csaknem 3,6 milliárd eurós árbevételhez képest mintegy 2,7 százalékos növekedést jelent.

A kecskeméti gyár ezzel nemcsak hazánkban, hanem a Mercedes-Benz Cars globális gyártási hálózatában is tovább növelte jelentőségét. A gyár úttörő szerepet tölt be olyan, új gyártástechnológiák alkalmazásában és tesztelésében, amelyeket a sikeres tesztidőszakot követően később a termelési hálózat más telephelyei is átvesznek és alkalmaznak.

A rugalmas és hatékony termelésnek köszönhetően a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában 2019-ben három alkalommal is sikeresen indították el az egymást követő új kompakt modellek sorozatgyártását. Februárban az újgenerációs CLA Coupé első sorozatgyártott példánya gördült le a gyártószalagról, amelyet rövid időn belül, júniusban testvérmodellje, az új CLA Shooting Brake követett. 2019 őszén a kecskeméti gyárban egy éven belül harmadszor indult el sikeres sorozatgyártás, amikor egyszerre hagyták el a gyártósort a kecskeméti kompakt modellek Mercedes-AMG Performance csúcsverziójának első példányai. Ez a háromféle modell is kizárólag a kecskeméti gyárban készül a világ piacai számára.

Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, hogy sem a 2019-es év termelési és a pénzügyi eredményei, sem pedig a modellpaletta szinte teljes megújulása nem lett volna megvalósítható a gyár elkötelezett, motivált és hozzáértő csapata nélkül.

A kecskeméti telephely vezetője arról is beszámolt, hogy a gyár a környezet- és klímavédelem, valamint a fenntarthatóság területén tett erőfeszítései alapján a közelmúltban elnyerte a Daimler Environmental Leadership Award (ELA) nemzetközi versenyének első díját. A nyertes, „#Green. #Besser. # Kecskemét.” elnevezésű pályázat a termelés 2012. évi kezdete óta a gyár, a régió és a következő generáció zöldebb jövője érdekében tett intézkedések hosszú sorát foglalja magában, amelyek között szerepel például a CO2-kibocsátás, valamint az energia- és vízfogyasztást jelentős csökkentése, valamint a hulladékújrahasznosítási arány csaknem 100 százalékra növelése. A kecskeméti gyár ezáltal hozzájárul annak a konszernszintű, Ambition2039 elnevezésű stratégiának a megvalósításához, amelyben a Mercedes-Benz azt tűzte ki célul, hogy kevesebb, mint 20 év alatt CO2-semlegessé tegye az új személyautóinak flottáját.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA