- Hirdetés -

Rekordforgalom a DODO-nál

|

- Hirdetés -

Történetének legmagasabb pénzügyi forgalmát érte el a logisztikai, technológiai cégcsoport 2022-ben, mintegy 51 millió euró értékben. A tavalyi évben 2300 futár és 1000 jármű tartozott a DODO flottájához hét európai országban, ahol a vállalat 13 szegmensben szolgál ki multinacionális és helyi ügyfeleket – a többi között kiszállít élelmiszereket, készételeket, drogériai termékeket, kis elektronikai cikkeket vagy akár sporttermékeket.

A DODO magyarországi piaci részesedése a vállalatcsoport éves bevételének 13 százalékát tette ki. A vállalat szolgáltatás-portfolióját az elmúlt évben átalakítva immár kizárólag a B2B üzletágra összpontosít. A további fejlesztés és piacbővítés érdekében a vállalat az év közepén 60 millió eurós tőkebefektetést kapott a Daniel Křetínský és Patrik Tkáč által vezetett befektetői körtől.

Aznapi kiszállítás 76 európai városban és 13 piaci szegmensben

2022-ben a DODO a teljesített megrendelések és a kiszolgált ügyfelek számát, valamint pénzügyi forgalmát egyaránt növelni tudta az előző évhez képest. A kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére a DODO 2021-hez képest 49 százalékkal, 5,8 millióra növelte megrendelései számát. Az 51 millió eurós forgalom 39 százalékos növekedést jelent a tavalyelőtti évhez képest. A legforgalmasabb napon a DODO összesen 25 497 megrendelést szállított ki működési területén, a magyarországi rekord pedig 5488 csomag kézbesítése volt december 22-én. A több mint 2000 futár mellett 230 back-office munkatárs biztosította a zökkenőmentes logisztikai folyamatokat a fejlesztés, a pénzügy, a marketing és az értékesítés területén egyaránt.

A DODO tavaly hét európai piac 76 városában volt jelen szolgáltatásaival, és 2022 végére 13 különböző piaci szegmensben segítette partnereit az élelmiszerek kiszállításától kezdve az elektronikai cikkek, a drogériai termékek, gyógyszertári termékek kézbesítéséig. A DODO legismertebb magyarországi ügyfelei közé tartozik a KFC, a Rossmann, a SPAR és a BENU gyógyszertárhálózat, míg nemzetközi partnerei körét bővíti a Tesco, a Basket, a REWE csoport szupermarketjei, a Dr. Max, valamint a Decathlon sportszergyártó lánc.

A DODO 2022 közepén arculatváltást hajtott végre, amelynek során az eredeti személyi asszisztensi szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásból, kizárólag a B2B piaci szegmens résztvevőit kiszolgáló logisztikai és technológiai vállalattá alakult. Májusban a Daniel Křetínský és Patrik Tkáč vezette befektetői csoport 60 millió eurós beruházással támogatta a DODO-t, elsősorban a nyugati irányú piacbővítés, illetve a technológiai platform továbbfejlesztése céljából.

"Az elmúlt évben elsősorban arra összpontosítottunk, hogy szolgáltatásainkkal a nagy nyugati piacokon is megjelenjünk, 2023-ban pedig szeretnénk ezt még inkább felpörgetni. Továbbra is dolgozunk saját logisztikai platformunk fejlesztésén, valamint a franchise-modellünk lehető leghatékonyabb kiterjesztésén. Kiemelkedő referenciákkal, befektetőkkel és tőkeerővel rendelkezünk a helyi értékesítési- és üzemeltetési csapatok kiépítéséhez. Úgy vélem, hogy a következő 12 hónapban folytatni tudjuk nemzetközi terjeszkedésünket, elsősorban a németországi fő piacainkra koncentrálva" - mondta Michal Menšík, a DODO Group vezérigazgatója.

Több mint 41 millió megtett kilométer a fenntarthatóság jegyében

2022-ben a DODO futárok több mint 41 millió kilométernyi utat tettek meg, amelyből a magyarországi csomagok kézbesítése 7 551 000 kilométer volt. A szervezeti növekedéssel a DODO egyre nagyobb hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra. A vállalat saját fejlesztésű, adatvezérelt logisztikai platformját, a GAIA-t használja, amely gondoskodik a pontos útvonaltervezésről, a megtett kilométerek számának minimalizálásáról, valamint a kézbesítés felgyorsításáról is. A DODO emellett rendszeresen tesztel olyan új szállítási lehetőségeket is, mint például az elektromos jet-skis kézbesítés a Balatonon, vagy a drónos kiszállítás Budapesten.

"A DODO startupként indult, azonban a terület szakértőjévé nőtte ki magát. Hosszú távon szeretnénk az utolsó kilométeres házhoz szállítás három legnagyobb európai szereplője közé tartozni, miközben új piaci normákat állítunk fel a kiszállítás minden szegmensében - legyen szó akár az aznapi kézbesítésről, akár egyszerűen csak a vevő által preferált pontos időintervallumban történő csomagszállításról. Stabil alapokkal rendelkezünk, és készen állunk a további hosszú távú növekedésre, amelyhez az e-kereskedelem növekedése a jelenlegi nehéz helyzet ellenére is kiváló lehetőséget kínál" - foglalta össze Menšík a következő évre vonatkozó terveit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Már filmes előzetest is készít az MI

A Holnap Budapestje címmel jelent meg az első film teaser Magyarországon, amit szinte teljes egészében a mesterséges intelligencia (MI) készített. A disztópia hét soros szinopszisát a Chat GPT írta, képi világát pedig a Midjourney...

Tovább spórolnának a rezsin a magyarok

A magyar háztartások 40 százaléka tervez energiatakarékossági beruházásokat, azonban a zöld szempontok előtt egyértelműen a spórolás a cél. A tervek megvalósulását hátráltatja, hogy a többségnek mintegy 200 ezer forint hiányzik havi szinten a családi...

Díjat kapott A Király, Schell Judit és Majka is

A Dancing with the Stars lett a legjobb nagyszabású showműsor, Lékai-Kiss Ramóna a legjobb női műsorvezető, Schell Judit a legjobb színésznő, Majka pedig a legjobb zsűritag a tavalyi tévés produkciókban. Tegnap este rendezték meg...

Döntőbe jutott az Uniomedia alapítóinak kampánya

Az ázsiai PR Awards2023 döntőjébe került az Uniomedia szingapúri testvércégének, a Rothman Asia-nak tőzsdei kommunikációs kampánya. A Pegasus Asia az első SPAC (a tőzsdei befektetőktől akvizíciós célokra tőkét gyűjtő) részvénykibocsátás volt a szingapúri tőzsdén...

Új ügyféllel erősít a Twincom

Idén tavasztól a Twincom PR Consultancy-val dolgozik a cseh hátterű Tesla okosotthon márka, amely közvetlen felkérés útján választotta az ügynökséget. Mostantól ők végzik a Csehországban már piacvezető brand hazai kommunikációs aktivitásait.Az okosotthon készülékek előretörése...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tajvanon is szeretik a magyar borokat

Az elmúlt években a Chifu Wine folyamatosan növelte szerepét Tajvan borpiacán, és már a legismertebb és legmegbízhatóbb magyar bor importőrként és disztributorként tartják számon. A vállalat az évek során kiépített erős szakmai kapcsolatainak köszönhetően...

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....