- Hirdetés -

Rekordnyereséggel zárta 2021-et az AutoWallis

|

- Hirdetés -

Saját terveit jelentősen meghaladó nyereséggel és 7,8 milliárd forintos EBITDA-val zárta a 2021-es évet az AutoWallis Csoport az elhúzódó koronavírus-járvány és a chiphiányból eredő gyártói nehézségek ellenére. A magyar tőzsde autós vállalatának árbevétele újabb rekordot döntött: több mint a duplájára, közel 200 milliárd forintra ugrott, miközben a fedezettermelése, működési hatékonysága jelentősen nőtt. Az AutoWallis bővülését a korábban végrehajtott akvizíciók mellett a hazai és régiós piaci átlagot meghaladó organikus növekedés hajtotta.

Rekordévet zárt minden tekintetben az AutoWallis Nyrt. 2021-ben annak ellenére, hogy az időszakot jelentősen terhelték az elhúzódó koronavírus-járvány és az autóipart sújtó chiphiány negatív hatásai – értékelte a tavalyi eredményt Müllner Zsolt, a társaság elnöke. Kiemelte, hogy a Csoport közel 30 éves történetében már sokféle kedvezőtlen hatásnak ki volt téve, de mint azt az eredmények mutatják, az AutoWallis változékony környezetben is jól teljesít, a társaságot kifejezetten motiválják a kihívások. A régió 14 országában jelenlévő Csoport intenzív növekedési stratégiával rendelkezik, és a kijelölt úton halad. A tervek megvalósításának egyik fontos lépcsője volt a tavaly végrehajtott intézményi és a magyar tőzsdén 10 éve nem látott méretű lakossági részvényjegyzés, melyek során összesen 10 milliárd forintot vontak be újabb akvizíciók, fejlesztések finanszírozására a korábban kibocsátott 10 milliárd forint értékű kötvényeken túl. Az AutoWallis terve, hogy 2025-re árbevétele a tavalyi több mint duplájára, 400 milliárd, míg az EBITDA 14 milliárd forint fölé ugorjon. Müllner Zsolt elmondta, hogy a társaság jó úton halad a stratégia megvalósításában, és azt a jelenlegi gazdasági, üzleti bizonytalanságok ellenére is megvalósíthatónak ítélik.

Az AutoWallis árbevétele 2021-ben több mint a duplájára, 195 milliárd forintra ugrott (+121%) ami az értékesítés hazai és régiós piaci átlagát meghaladó organikus növekedés (+28,4%) mellett a 2020-ban végrehajtott akvizíciós növekedésnek (+197,9%) volt köszönhető. A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat Nagykereskedelmi üzletágában 110,9 milliárd (+188%), míg Kiskereskedelmi üzletágában 84,1 milliárd forintra emelkedett (+69%) az árbevétel. A költségeken belül az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) az árbevételnél kisebb mértékben, 117 százalékkal 167,5 milliárd forintra nőtt, ezzel fedezet termelése 12,6-ról 14,1 százalékra növekedett. A pozitív trend elsősorban annak volt köszönhető, hogy a Csoport sikeres és hatékony árazási politikát tudott érvényesíteni egész évben az új és használt autó beszerzés, valamint az értékesítés területén egyaránt. Az anyagköltség + aktivált saját teljesítmények a jelentős forgalomnövekedés ellenére mindössze 41 százalékkal volt magasabb az előző évhez képest, amelynek oka, hogy a Nagykereskedelmi üzletág jelentős mértékű volumennövekedése arányaiban sokkal kisebb anyagköltség-növekedést indukált. Az igénybe vett szolgáltatások értéke 124 százalékkal bővült, amelynek fő oka az Opel és SsangYong importőri tevékenységhez kapcsolódó logisztikai költség növekedése. A személyi jellegű ráfordítások 144 százalékos emelkedése egyrészt az átlagbér növekedésének, másrészt az akvizícióknak, fejlesztéseknek köszönhető. A pénzügyi bevételek és ráfordítások értéke 2021-ben 793 millió forint veszteség, ami az előző évhez képest több mint 400 millió forintos javulást jelent. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója elmondta, hogy mindezek alapján a menedzsment megítélése szerint az eredményességet legjobban bemutató pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény, az EBITDA az előző évi közel három és félszeresére, 7,8 milliárd forintra ugrott, ami jelentősen meghaladja a tavaly frissített stratégiában előre jelzett 5,5-6,2 milliárd forintos értéket. A vállalat teljes átfogó eredménye az előző évi veszteség után 3,2 milliárd forint lett, így az éves átlagos részvényszámra vetített egy részvényre jutó eredmény 8,95 forint volt tavaly. Ormosy Gábor az eredményjavulás és a terveknél jobb számok okaként elmondta, hogy a gyártói szállítási zavarokat a Csoport tagjainak kiemelkedően jól sikerült kezelnie, különösen a készletgazdálkodás területén.

Emellett a hatékony árfolyammenedzsment is támogatta a piaci turbulenciák kezelését a fegyelmezett költséggazdálkodás mellett. A vezérigazgató elmondta, hogy a stratégiában megfogalmazott növekedési tervek megvalósításához szükséges forrásokkal a társaság rendelkezik, melyhez fel kívánja használni a tavaly képződött nyereséget is, így a teljes átfogó éves nyereségből és eredménytartalékból, valamint a leánycégektől várt osztalékokból 2021-ben képződő 1,4 milliárd forintos osztalékalapból az Igazgatóság nem javasolja osztalék kifizetését. A 2021-es tervekkel kapcsolatban Ormosy Gábor elmondta, hogy a jelenlegi információk alapján az orosz-ukrán háborúnak, illetve az Oroszországra kivetett gazdasági szankcióknak egyelőre közvetlen hatása nincs az AutoWallis Csoport gazdálkodására. A Csoport a közép-kelet-európai régió 14 országában van jelen, ugyanakkor oroszországi és ukrajnai érintettsége nincs, továbbá 16 márkát képvisel, így tevékenysége diverzifikált, válságálló.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...

Megelőzte a Disney a Netflixet

Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a Netflixnek a két cég negyedéves üzleti jelentése szerint. A Disney+ nagyot nőtt a második negyedévben, több mint 14 millió új előfizetőt gyűjtött, decemberben...

Pozsonyban terjeszkedik a Green Fox Academy

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második...

Az Astoria Agency-vel dolgozik a Network4

Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége támogatja a médiacég sajtókommunikációs tevékenységét. A Network4 mérföldkőhöz érkezett, hiszen augusztus 5-én indult el a MATCH4 sportcsatorna, amely az ARENA4 sportadó és az ARENA4+ sportstreaming szolgáltatás testvéradójaként működik....

Nagyon népszerűek a pénzügyi appok

A magyarok 73 százaléka használ valamilyen pénzügyi alkalmazást, amely így a második legnépszerűbb applikáció típus a közösségi média alkalmazások után – derül ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából. Az online bankolás legnagyobb előnyeként a...

Kilőtt a céges értékesítés a GreenGonál

Soha nem látott érdeklődés követte a magyar kormány hatósági üzemanyag árának eltörlését a közösségi elektromos autómegosztó szolgáltatónál – számolt be Ádám Boglárka a GreenGo vezérigazgatója. Az ok egyszerű: ahogy a magyar háztartások többsége, úgy...

Különleges okosmobilokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így alakul a fiatalok médiafogyasztása

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül...

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....