- Hirdetés -

Rekordnyereséggel zárta 2021-et az AutoWallis

|

- Hirdetés -

Saját terveit jelentősen meghaladó nyereséggel és 7,8 milliárd forintos EBITDA-val zárta a 2021-es évet az AutoWallis Csoport az elhúzódó koronavírus-járvány és a chiphiányból eredő gyártói nehézségek ellenére. A magyar tőzsde autós vállalatának árbevétele újabb rekordot döntött: több mint a duplájára, közel 200 milliárd forintra ugrott, miközben a fedezettermelése, működési hatékonysága jelentősen nőtt. Az AutoWallis bővülését a korábban végrehajtott akvizíciók mellett a hazai és régiós piaci átlagot meghaladó organikus növekedés hajtotta.

Rekordévet zárt minden tekintetben az AutoWallis Nyrt. 2021-ben annak ellenére, hogy az időszakot jelentősen terhelték az elhúzódó koronavírus-járvány és az autóipart sújtó chiphiány negatív hatásai – értékelte a tavalyi eredményt Müllner Zsolt, a társaság elnöke. Kiemelte, hogy a Csoport közel 30 éves történetében már sokféle kedvezőtlen hatásnak ki volt téve, de mint azt az eredmények mutatják, az AutoWallis változékony környezetben is jól teljesít, a társaságot kifejezetten motiválják a kihívások. A régió 14 országában jelenlévő Csoport intenzív növekedési stratégiával rendelkezik, és a kijelölt úton halad. A tervek megvalósításának egyik fontos lépcsője volt a tavaly végrehajtott intézményi és a magyar tőzsdén 10 éve nem látott méretű lakossági részvényjegyzés, melyek során összesen 10 milliárd forintot vontak be újabb akvizíciók, fejlesztések finanszírozására a korábban kibocsátott 10 milliárd forint értékű kötvényeken túl. Az AutoWallis terve, hogy 2025-re árbevétele a tavalyi több mint duplájára, 400 milliárd, míg az EBITDA 14 milliárd forint fölé ugorjon. Müllner Zsolt elmondta, hogy a társaság jó úton halad a stratégia megvalósításában, és azt a jelenlegi gazdasági, üzleti bizonytalanságok ellenére is megvalósíthatónak ítélik.

Az AutoWallis árbevétele 2021-ben több mint a duplájára, 195 milliárd forintra ugrott (+121%) ami az értékesítés hazai és régiós piaci átlagát meghaladó organikus növekedés (+28,4%) mellett a 2020-ban végrehajtott akvizíciós növekedésnek (+197,9%) volt köszönhető. A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat Nagykereskedelmi üzletágában 110,9 milliárd (+188%), míg Kiskereskedelmi üzletágában 84,1 milliárd forintra emelkedett (+69%) az árbevétel. A költségeken belül az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) az árbevételnél kisebb mértékben, 117 százalékkal 167,5 milliárd forintra nőtt, ezzel fedezet termelése 12,6-ról 14,1 százalékra növekedett. A pozitív trend elsősorban annak volt köszönhető, hogy a Csoport sikeres és hatékony árazási politikát tudott érvényesíteni egész évben az új és használt autó beszerzés, valamint az értékesítés területén egyaránt. Az anyagköltség + aktivált saját teljesítmények a jelentős forgalomnövekedés ellenére mindössze 41 százalékkal volt magasabb az előző évhez képest, amelynek oka, hogy a Nagykereskedelmi üzletág jelentős mértékű volumennövekedése arányaiban sokkal kisebb anyagköltség-növekedést indukált. Az igénybe vett szolgáltatások értéke 124 százalékkal bővült, amelynek fő oka az Opel és SsangYong importőri tevékenységhez kapcsolódó logisztikai költség növekedése. A személyi jellegű ráfordítások 144 százalékos emelkedése egyrészt az átlagbér növekedésének, másrészt az akvizícióknak, fejlesztéseknek köszönhető. A pénzügyi bevételek és ráfordítások értéke 2021-ben 793 millió forint veszteség, ami az előző évhez képest több mint 400 millió forintos javulást jelent. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója elmondta, hogy mindezek alapján a menedzsment megítélése szerint az eredményességet legjobban bemutató pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény, az EBITDA az előző évi közel három és félszeresére, 7,8 milliárd forintra ugrott, ami jelentősen meghaladja a tavaly frissített stratégiában előre jelzett 5,5-6,2 milliárd forintos értéket. A vállalat teljes átfogó eredménye az előző évi veszteség után 3,2 milliárd forint lett, így az éves átlagos részvényszámra vetített egy részvényre jutó eredmény 8,95 forint volt tavaly. Ormosy Gábor az eredményjavulás és a terveknél jobb számok okaként elmondta, hogy a gyártói szállítási zavarokat a Csoport tagjainak kiemelkedően jól sikerült kezelnie, különösen a készletgazdálkodás területén.

Emellett a hatékony árfolyammenedzsment is támogatta a piaci turbulenciák kezelését a fegyelmezett költséggazdálkodás mellett. A vezérigazgató elmondta, hogy a stratégiában megfogalmazott növekedési tervek megvalósításához szükséges forrásokkal a társaság rendelkezik, melyhez fel kívánja használni a tavaly képződött nyereséget is, így a teljes átfogó éves nyereségből és eredménytartalékból, valamint a leánycégektől várt osztalékokból 2021-ben képződő 1,4 milliárd forintos osztalékalapból az Igazgatóság nem javasolja osztalék kifizetését. A 2021-es tervekkel kapcsolatban Ormosy Gábor elmondta, hogy a jelenlegi információk alapján az orosz-ukrán háborúnak, illetve az Oroszországra kivetett gazdasági szankcióknak egyelőre közvetlen hatása nincs az AutoWallis Csoport gazdálkodására. A Csoport a közép-kelet-európai régió 14 országában van jelen, ugyanakkor oroszországi és ukrajnai érintettsége nincs, továbbá 16 márkát képvisel, így tevékenysége diverzifikált, válságálló.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még mindig fontos szerep jut a tévének

A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. Azonban egyre bővül azon szituációk és tevékenységek köre, ahogyan és amikor bekapcsoljuk...

Panorámakivetítővel érkeznek a luxus-BMW-k

A BMW Head-Up kijelző új nemzedéke a NEUE KLASSE modellgenerációban érkezik meg az utakra. A BMW Panorámakivetítő piaci premierjét Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke erősítette meg.A BMW teljesen új technológiai platformot fejleszt...

Ezek lehetnek az idei év okos trendjei

Az utóbbi hónapokban újra szárnyra kaphattak a gyártók és a fejlesztők, és hozzánk is végre elérhettek régóta várt okos otthoni innovációk a globális chiphiány mérséklődésével és az ellátási láncok akadozásának javulásával. Sok technológiai újdonsággal,...

Egymást érik az Ukrajna elleni támadások

Az orosz invázió 2022 februári kezdete óta példátlanul intenzívvé váltak az Ukrajna elleni adattörlő (wiper) támadások, az ESET Research most elkészítette az ilyen típusú kibertámadások idővonalát. Jó hír, hogy sok tervezett incidenst sikerült időben...

Rengeteg terméket vitt házhoz a Tesco

Tíz éve indította el házhozszállítási szolgáltatását a Tesco Budapesten, a versenytársak között elsőként. Azóta az áruházlánc 874 településen viszi házhoz az online rendelt termékeket országszerte 2,7 millió háztartásba. A kiszállítók a tíz év alatt...
televízió nézettség

Hétből hat estét nyert a TV2

Múlt héten kicsit csökkent a főműsoridős különbség az RTL és a TV2 között, de az utóbbi még így is kényelmes előnnyel vezet. Továbbra is magas nézőszámmal fut a TV2-n a Sztárban sztár és a...

Extra kijelzővel jön az új csúcsmobil

A fejlett kijelzőtechnológiák terén végzett, átfogó kutatás és fejlesztés (K+F) figyelemre méltó eredménye a HONOR Magic5 sorozat, amely a Magic5 Lite és a Magic5 Pro készülékeket foglalja magába. A Magic5 széria szíve egy bámulatos...

Lassan ébredezik a használtautó-piac

Februárban a DataHouse előzetes adatai szerint 64 900 személygépkocsi cserélt gazdát, ami ugyan 4 százalékkal alatta marad a januári 67 700-as mennyiségnek, ám ha a naptárhatással korrigálunk – február a legrövidebb hónap –, ez...

Mit tenne, ha visszamehetne az időben?

Miközben a 18-65 éves magyar internetezők 38 százalékának nincs semmilyen hosszú távú pénzügyi terve, és a többség pesszimista a közeljövőt illetően, a megkérdezettek több mint harmada kezelné a jelen problémáit a jövőjébe történő beruházással....

Sajtódíjat indít a Siemens

Újraindítja médiadíját a Siemens, amellyel a technológia területén kimagasló minőségű munkát végző újságírókat és tartalomkészítőket kívánja elismerni. A Siemens Media Award 2023 regionális sajtópályázatra Közép- és Kelet-Európa hét országában (Ausztria, Horvátország, Magyarország, Lengyelország, Szerbia,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas változás az Euronics-nél

Az aktuális vásárlói elvárásoknak és igényeknek megfelelően teljesen újraértelmezte budaörsi üzletét az Euronics. Az áruházi térben minden elemet úgy alakítottak ki, hogy vezesse és segítse a látogatót. A több mint 200 millió forintos beruházással...

Még mindig fontos szerep jut a tévének

A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. Azonban egyre bővül azon szituációk és tevékenységek köre, ahogyan és amikor bekapcsoljuk...

Panorámakivetítővel érkeznek a luxus-BMW-k

A BMW Head-Up kijelző új nemzedéke a NEUE KLASSE modellgenerációban érkezik meg az utakra. A BMW Panorámakivetítő piaci premierjét Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke erősítette meg.A BMW teljesen új technológiai platformot fejleszt...

Ezek lehetnek az idei év okos trendjei

Az utóbbi hónapokban újra szárnyra kaphattak a gyártók és a fejlesztők, és hozzánk is végre elérhettek régóta várt okos otthoni innovációk a globális chiphiány mérséklődésével és az ellátási láncok akadozásának javulásával. Sok technológiai újdonsággal,...

Egymást érik az Ukrajna elleni támadások

Az orosz invázió 2022 februári kezdete óta példátlanul intenzívvé váltak az Ukrajna elleni adattörlő (wiper) támadások, az ESET Research most elkészítette az ilyen típusú kibertámadások idővonalát. Jó hír, hogy sok tervezett incidenst sikerült időben...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mesterséges intelligencia teheti zöldebbé a vállalatokat

Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak. Egyre...

A drogériákban is egyre fontosabb a környezettudatosság

Árérzékeny, kissé szkeptikus és nem igazán tájékozott a magyar lakosság a környezetbarát kozmetikai és higiéniai termékekkel kapcsolatban. A fiatalok számára az állatok védelme, az idősebbeknek pedig a hulladék minimalizálása a fontosabb termékválasztáskor – derül...

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....