- Hirdetés -

Rekordot döntöttek a nők a TOP50-ben

|

- Hirdetés -

Még soha nem volt ennyi nő a Marketing&Media magazin médiaipar legbefolyásosabb szereplőit 2008 óta rangsoroló összeállításában. Az idén tizenötödik alkalommal elkészített listán ebben az esztendőben tizenhét hölgy kapott helyet, ami kettővel több a tavalyinál.

A legelső, 2008-as összeállításunkba tíz nő került be, és bár 2012-ben volt egy tizenegy fős kiugró eredményük, 2017-ig hét és kilenc között mozgott a számuk a ranglistáinkon. A legkevesebb nő 2011-ben és 2014-ben került be összeállításunkba, ebben a két évben mindössze hét hölgyet számolhattunk össze a listán.

A 2018-as rangsorunk jelentette a fordulópontot, amikor tizen is bekerültek az 50-be, onnantól kezdve folyamatosan emelkedik a női befolyásos vezetők száma. A tavalyi rangsorunkhoz képest négy újoncot is avathattunk, Kálmán Erika, Sásdi Helga, Pácsonyi Daniella, valamint Jákó Eszter is most először került be a Top 50-be.

15 év, 45 nő

A 2008-as első rangsorunk óta negyvenöt hölgy került be a Top 50-be. Közülük a legtöbbször, mind a tizenöt alkalommal szerepelt Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója, aki ezzel annak az ötfős illusztris társaságnak is a tagja, akik mindig is szerepeltek az összeállításainkban. Ő eleinte az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatójaként volt megtalálható listánkon, később a cég vezérigazgatójaként hét alkalommal is a Top 50 élén végzett, azaz a zsűri szavazatai alapján ő volt a legbefolyásosabb médiaipari szereplő.

Tizenkét alkalommal volt listás résztvevő Horváth Magyary Voljč Nóra, aki mindig is a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatójaként került be az összeállításunkba. A hölgyek közül

az NMHH tavaly leköszönő elnöke, Karas Monika nyolc alkalommal is listás résztvevő volt

Befolyásos szereplők

Hetedik alkalommal végzett Top 50-es összeállításunk élén Vidus Gabriella, aki ezzel a legbefolyásosabb hölgy lett a hazai médiaiparban. Mivel a RTL Magyarország vezérigazgatói székében elődje, Dirk Gerkens is hétszer végzett az első helyen rangsorunkon, amennyiben jövőre is Vidus Gabriella lesz az első, akkor egyeduralkodó lesz összeállításunk történetében.

A 2008 óta készülő Top 50-ben mindössze két alkalommal fordult elő, hogy megelőzze őt egy női résztvevő. A legelső összeállításunkban Hídvéghy Melinda, az Epamedia akkori elnök-vezérigazgatója 15. lett, ezzel az akkor 19. Vidus előtt végzett. Három évvel később, 2011-ben az NMHH-elnök Szalai Annamária az ötödik helyével négy pozícióval végzett Vidus Gabriella előtt.

 

A hölgyek közül a második legbefolyásosabb Bánhegyi Zsófia, aki ötödik alkalommal szerepel listánkon, és ő is azok közé tartozik, akinek több cégtől is sikerült bekerülnie összeállításunkba. Korábban a Magyar Telekomtól, majd a Magyar Turizmus Ügynökségtől, utána pedig a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatójaként került a listára.

Amanda Nelson található a hölgyek képzeletbeli dobogójának harmadik fokán. A Vodafone Magyarország nagyon aktív a hazai reklámpiacon, a cég tavaly listaáron 61,1 milliárd forintért hirdetett, és ezzel bekerült az elmúlt esztendő top tíz reklámozóinak illusztris rangsorába.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben megtalálható a hazai médiapiac legbefolyásosabb személyiségeit bemutató TOP50-es lista is. A lap már elérhető a Digitalstand.hu-n is, a teljes TOP50-es lista pedig az mmonline.hu LinkedIn oldalán.

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjazták a sokszínű vállalatokat

Egyedülálló elismerésben részesültek azok a magyar vállalatok, melyek aktívan tesznek a nemek közötti egyenlőség eléréséért és célzott intézkedéseket vezettek be azért, hogy a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás elvei érvényesüljenek szervezetükben, és mindezt...

Nagy változás jön az újautópiacon

2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az...

Újabb zöld lépéseket tett a Spar

Számos környezettudatosságot, felelős hulladékgazdálkodást és optimális energiagazdálkodást célzó kezdeményezést indított az elmúlt években a SPAR Magyarország a toGo ételbárjaiban. Jó hír, hogy sikerült csökkenteni a felhasznált sütőolaj mennyiségét, valamint bevezették a műanyagmentes csomagolásokat és...

Így fizetnek a magyarok külföldön

A magyarok 40 százaléka tervez idén külföldi nyaralást, a legnépszerűbb úticélok pedig fej-fej mellett Olaszország és Horvátország. Az OTP Bank ügyfeleinek kártyahasználati tapasztalati is azt mutatják, hogy nyáron ez a két ország a legnépszerűbb...

Beütött a kánikula – tippek a hőség enyhítéséhez

A valaha mért legmelegebb júniust éljük, miután már 2024 első öt hónapja is melegebb volt minden korábbi év ugyanazon hónapjánál. Mindezt a jövő heti magyarországi előrejelzések is megerősítik: 36-37 fok várható. Ilyenkor csőstül kapjuk...

Nicolas Cage és Oz Perkins új filmje érkezik a mozikba

A szélsőséges szerepeiért imádott Nicolas Cage és a kortárs horror visszatérő színésznője, Maika Monroe macska-egér játékot űz Oz Perkins új horrorfilmjében, a Longlegs – A rémben.Lee Harkert (Maika Monroe), az ifjú és tehetséges FBI-ügynököt...

Erre érdemes figyelni a lakáshiteleseknek

Aki hitelfelvételben gondolkodik, annak gyakran merül fel a fejében a kérdés: hogyan védheti meg a családját egy esetleges váratlan életesemény esetén? Mi történhet akkor, ha az adós meghal, kiesik a jövedelme és a hitel...

Világméretű kezdeményezés a tiszta vízért

Három új ivóvíz kút épülhet Afrika vízkrízis sújtotta térségében a BWT tavaszi kezdeményezésének és a lelkes BWT közösségnek köszönhetően. A BWT, Európa vezető víztechnológiai vállalata az idei Víz világnapján nagyszabású kezdeményezéssel jelentkezett. Futásra invitálta...

Ami nélkül nem érdemes utazni

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) adatai szerint az év első öt hónapjában megkötött online utasbiztosítások díja naponta és személyenként 702 forint volt, ami mindössze 5,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi...

Drágább nyárra készülnek idén a szülők

A nyáron a legnagyobb kihívást a gyerekek felügyeletének megszervezése jelenti a szülők számára az Erste felmérése szerint – a hosszú szünet alatt különösen nehéz fenntartani az egyensúlyt a munka és a családi élet között....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön az AI SUMMIT – mindent megtudhatunk a mesterséges intelligenciáról

Barát vagy ellenfél? Láthatunk benne segítséget, de veszélyt is, annyi bizonyos, hogy senkit sem hagy hidegen: a mesterséges intelligencia itt van velünk, meg kell hát értenünk és fel kell rá készülnünk! Erre idén két...

Díjazták a sokszínű vállalatokat

Egyedülálló elismerésben részesültek azok a magyar vállalatok, melyek aktívan tesznek a nemek közötti egyenlőség eléréséért és célzott intézkedéseket vezettek be azért, hogy a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás elvei érvényesüljenek szervezetükben, és mindezt...

Nagy változás jön az újautópiacon

2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az...

Újabb zöld lépéseket tett a Spar

Számos környezettudatosságot, felelős hulladékgazdálkodást és optimális energiagazdálkodást célzó kezdeményezést indított az elmúlt években a SPAR Magyarország a toGo ételbárjaiban. Jó hír, hogy sikerült csökkenteni a felhasznált sütőolaj mennyiségét, valamint bevezették a műanyagmentes csomagolásokat és...

Így fizetnek a magyarok külföldön

A magyarok 40 százaléka tervez idén külföldi nyaralást, a legnépszerűbb úticélok pedig fej-fej mellett Olaszország és Horvátország. Az OTP Bank ügyfeleinek kártyahasználati tapasztalati is azt mutatják, hogy nyáron ez a két ország a legnépszerűbb...

Don't Miss

Elkötelezettek vagyunk a közösségépítésben is – interjú Széll Hajnalkával

Vannak olyan témák és események, amelyek a nagy márkák számára megkerülhetetlenek, ilyen például az EB vagy az olimpia – mondta el Széll Hajnalka. Az Auchan országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója az mmonline.hu-nak adott...

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...